Kompetencje internacjonalizacyjne przedsiębiorstwa - Onepress

ISBN: 978-83-787-5153-3
stron: 140, Format: ebook
Data wydania: 2017-06-05
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 14,40 zł (poprzednio: 18,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-3,60 zł)
Głównym celem poznawczym opracowania jest identyfikacja struktury i podstawowych wymiarów dynamicznych kompetencji internacjonalizacyjnych determinujących odpowiednią konfiguracje zasobów, struktur, procedur oraz rutyn organizacyjnych. Cel utylitarny monografii sprowadza się do zaoferowania kadrze menedżerskiej niezbędnej wiedzy pozwalającej na szybką i elastyczną rekonfigurację zasobów przedsiębiorstwa do zmiennych uwarunkowań rynków międzynarodowych. Praca składa się z pięciu rozdziałów. ISBN 978-83-7875-153-3, s. 140, praca naukowa.
Osoby które kupowały "Kompetencje internacjonalizacyjne przedsiębiorstwa", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Kompetencje internacjonalizacyjne przedsiębiorstwa eBook -- spis treści
Wstęp 7 Rozdział 1. Przegląd teorii internacjonalizacji działalności przedsiębiorstwa 11 1.1. Ekonomiczne teorie internacjonalizacji 11 1.2. Modele procesowej internacjonalizacji działalności przedsiębiorstwa 19 1.3. Teorie internacjonalizacji sieciowej 27 1.4. Modele born globals 34 Rozdział 2. Znaczenie internacjonalizacji w tworzeniu źródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa międzynarodowego 40 2.1. Ewolucja podstaw przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa międzynarodowego 40 2.2. Dynamiczne ujęcie przedsiębiorstwa międzynarodowego - znaczenie koewolucji w internacjonalizacji 48 2.3. Podprocesy koewolucji 55 Rozdział 3. Rozwój dynamicznych kompetencji internacjonalizacyjnych przedsiębiorstwa 60 3.1. Kompetencje internacjonalizacyjne przedsiębiorstwa jako kompetencje dynamiczne 60 3.2. Wymiary kompetencji internacjonalizacyjnych 68 3.3. Sekwencja rozwoju kompetencji internacjonalizacyjnych 76 Rozdział 4. Zdolności absorpcyjne przedsiębiorstwa międzynarodowego 87 4.1. Modele mentalne a zdolności absorpcyjne 87 4.2. Ocena i pozyskiwanie wiedzy jako składowe zdolności absorpcyjnych 91 4.3. Koncepcja bliskości a zdolności absorpcyjne przedsiębiorstwa 97 4.4. Wykorzystywanie wiedzy w przedsiębiorstwie międzynarodowym 100 Rozdział 5. Kompetencje sieciowe przedsiębiorstwa międzynarodowego 106 5.1. Podstawy teoretyczne interpretacji przedsiębiorstwa międzynarodowego jako sieci 106 5.2. Relacje pomiędzy jednostkami przedsiębiorstwa międzynarodowego 109 5.3. Problem integracji wiedzy przedsiębiorstwa międzynarodowego 114 5.4. Wzorce przepływu wiedzy pomiędzy jednostkami przedsiębiorstwa międzynarodowego 117 Zakończenie 122 Bibliografia 125 Spis rysunków 139 Spis tabel