Kompetencje absolwentów studiów ekonomicznych. Perspektywa nauki i biznesu - Onepress

ISBN: 978-83-724-6708-9
stron: 345, Format: ebook
Data wydania: 2017-06-05
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 28,80 zł (poprzednio: 36,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-7,20 zł)
Misją Wydziału Zarządzania jest kształcenie, formowanie i rozwój absolwentów wyróżniających się kreatywnością, wysokim profesjonalizmem i etyką zawodową, na kanwie nowoczesnej wiedzy oraz prowadzonych na wydziale badań naukowych. Niniejsza monografia zawiera teksty, których zasadnicze tezy koncentrują się wokół problematyki kompetencji absolwentów studiów ekonomicznych w perspektywie nauki i biznesu. Zmiany, przed którymi stanęło szkolnictwo wyższe, skłaniają ku pogłębionej refleksji nad dalszymi kierunkami rozwoju określanymi przez nowe oczekiwania gospodarki, nowe uwarunkowania legislacyjne i społeczno-demograficzne.
Osoby które kupowały "Kompetencje absolwentów studiów ekonomicznych. Perspektywa nauki i biznesu", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Kompetencje absolwentów studiów ekonomicznych. Perspektywa nauki i biznesu eBook -- spis treści
WSTĘP 9 Piotr Bielecki: Kompetencje absolwentów studiów wyższych w świetle ogólnoeuropejskich badań CHEERS, REFLEX i TUNING 13 Rozdział I. KOMPETENCJE ABSOLWENTÓW STUDIÓW EKONOMICZNYCH - PERSPEKTYWA ŚRODOWISKA AKADEMICKIEGO 67 Halina Buk: Postulaty praktyków gospodarczych w zakresie procesu dydaktycznego na uczelni wyższej 69 Józefa Kramer: Efekty kształcenia a kompetencje naukowe i dydaktyczne nauczycieli akademickich (w polskich realiach) 77 Elżbieta Kryńska: Absolwenci szkół wyższych na rynku pracy. Oczekiwania i rzeczywistość 87 Krystyna Lisiecka: Konsorcja naukowe formą tworzenia wiedzy dla teorii i praktyki 102 Grażyna Musiał: Społeczne uwarunkowania procesu kształcenia w XXI wieku 112 Zdeněk Mikoláš, Petr Němčik: Dostosowanie kompetencji absolwentów kierunków ekonomicznych do oczekiwań pracodawców 132 Rozdział II. KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI ZAWODOWYCH W PROCESIE DYDAKTYCZNYM 147 Józef Biolik, Ewa Madej: Próba oceny jakości kształcenia na podstawie analizy wyników sesji oraz ankiet absolwentów 149 Bożena Czekańska-Mirek: O potrzebie rozwijania kompetencji komunikacyjnej u absolwentów pokolenia Y 163 Grażyna Gruszczyńska-Malec, Janusz Strużyna: Budowanie kompetencji absolwentów uniwersytetu 171 Krzysztof Leja: Kompetencje absolwenta kierunku unikatowego - Zarządzanie inżynierskie 187 Andrzej Piosik: Ewaluacja programów studiów na poziomie wydziałowym i instytucjonalnym 199 Anna Sowińska: Psychologia na uczelni ekonomicznej: wiedza psychologiczna a kompetencje absolwenta uczelni ekonomicznej 210 Ewa Stachura: Interdyscyplinarne obszary wiedzy w dydaktyce 220 Leszek Żabiński: Efekty kształcenia w dziedzinie studiów ekonomicznych (na przykładzie kierunku studiów Zarządzanie) 226 Rozdział III. ADAPTACJA KOMPETENCJI ZAWODOWYCH ABSOLWENTÓW DO OCZEKIWAŃ RYNKU PRACY 239 Wojciech Czakon: Elastyczność kompetencji absolwentów na turbulentnym rynku pracy 241 Danuta Kempny: Warsztaty praktyczne w programach nauczania na kierunku Logistyka 249 Monika Cesarska, Kinga Kajfosz: Rozwój kompetencji studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach poprzez staże 254 Patrycja Klimas: Kompetencje absolwentów w pracy zawodowej 259 Tomasz Papaj: Oczekiwania terytorialnej administracji publicznej wobec profili kompetencyjnych absolwentów studiów ekonomicznych 272 Barbara Pabian: Rola wartości kulturowych w kształceniu i wychowaniu studentów kierunków ekonomicznych 285 Paweł Piotrowski, Zbigniew Spyra: Motywy podjęcia studiów i oczekiwania studentów kierunku Gospodarka turystyczna - wyniki badań 295 Anna Ojrzyńska, Grażyna Trzpiot:Selektywność ludzi młodych na rynku pracy 302 Teresa Żabińska: O potrzebie kształcenia w zakresie gospodarki turystycznej 310 LITERATURA 323 INFORMACJA O AUTORACH