reklama - zainteresowany?

Kapita - Onepress

Kapita
ebook
Autor: Jacek Grzywacz
ISBN: 9788380306622
stron: 223, Format: ebook
Data wydania: 2024-10-29
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 30,80 zł (poprzednio: 38,50 zł)
Oszczędzasz: 20% (-7,70 zł)

Dodaj do koszyka Kapita

Tagi: Ekonomia

W opracowaniu przedstawiono kluczowe zagadnienia dotycz

Dodaj do koszyka Kapita

 

Osoby które kupowały "Kapita", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Kapita

Spis treści

Kapitał w działalności przedsiębiorstwa eBook -- spis treści

WSTĘP Rozdział I POJĘCIE I RODZAJE KAPITAŁU W PRZEDSIĘBIORSTWIE 1. Istota kapitału i jego źródła 1.1. Pojęcie kapitału 1.2. Teoretyczne i praktyczne ujęcie źródeł kapitału 1.3. Dobór źródeł finansowania działalności 2. Kapitał własny 2.1. Finansowanie wewnętrzne 2.2. Zewnętrzne źródła kapitału własnego 3. Kapitał obcy 3.1. Kredyt w przedsiębiorstwie 3.1.1. Kredyty obrotowe 3.1.2. Kredytowanie inwestycji 3.2. Leasing 3.2.1. Istota i rodzaje leasingu 3.2.2. Walory leasingu i jego wady z punktu widzenia korzystającego 3.3. Dłużne papiery wartościowe 3.3.1. Papiery (bony) komercyjne 3.3.2. Obligacje 4. Finansowanie hybrydowe 5. Kapitał hybrydowy typu mezzanine 5.1. Pojęcie i cechy charakterystyczne finansowania mezzanine 5.2. Cechy szczególne instrumentów typu mezzanine 5.3. Instrumenty finansowe zaliczane do finansowania mezzanine 5.4. Korzyści i zagrożenia związane z wykorzystaniem instrumentów mezzanine 5.5. Struktura kapitałowa transakcji wykupu przedsiębiorstw z wykorzystaniem finansowania mezzanine 6. Franczyza 7. Podsumowanie Rozdział II KOSZT KAPITAŁU 1. Pojęcie kosztu kapitału 2. Średnioważony koszt kapitału 3. Koszt kapitału obcego 3.1. Szacowanie kosztu kredytu 3.2. Koszt emisji obligacji 3.3. Kapitał własny uprzywilejowany 4. Koszt kapitału własnego 4.1. Model zdyskontowanych dywidend 4.2. Metoda CAPM 5. Podsumowanie Rozdział III STRUKTURA KAPITAŁU A DŹWIGNIA W FINANSACH 1. Dźwignia operacyjna 2. Dźwignia finansowa 2.1. Znaczenie dźwigni finansowej w przedsiębiorstwie 2.2. Iluzoryczność efektów dźwigni finansowej 3. Dźwignia całkowita (łączna) 4. Struktura kapitału a średnioważony jego koszt i wartość przedsiębiorstwa 5. Podsumowanie Rozdział IV STRUKTURA KAPITAŁU W ŚWIETLE FUNKCJONUJĄCYCH TEORII I POGLĄDÓW 1. Różnorodność pojęcia struktury kapitału wobec funkcjonujących koncepcji teoretycznych 2. Pierwsze teorie dotyczące struktury kapitału 3. Teoria Modiglianiego - Millera 3.1. Wersja bez podatków 3.2. Model M-M uwzględniający podatek dochodowy 4. Teoria kosztów trudności finansowych (kosztów bankructwa) 5. Teoria substytucji 6. Teoria hierarchii źródeł finansowania i teoria sygnalizacji (asymetrii informacji) 6.1. Teoria hierarchii źródeł finansowania 6.2. Teoria sygnałów (asymetrii informacji) 7. Teoria kosztów kontraktowych 8. Wspólna teoria struktury kapitału (teoria kompromisu) 9. Alternatywne modele struktury kapitału 9.1. Empiryczna weryfikacja dwóch dominujących teorii 9.2. Pojemność zadłużeniowa w zarządzaniu strukturą kapitału 10. Znaczenie dorobku teoretycznego 11. Podsumowanie Rozdział V CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA STRUKTURĘ KAPITAŁU W DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW 1. Uwarunkowania doboru struktury kapitału w przedsiębiorstwie 2. Uwarunkowania mikroekonomiczne 2.1. Wielkość przedsiębiorstwa i jego rentowność 2.2. Rodzaj aktywów 2.3. Specyfika branży i produktu 2.4. Relacje pomiędzy kadrą zarządzającą i właścicielami a strukturą kapitału; problemy przedstawicielstwa 2.5. Przepływy pieniężne, wydatki inwestycyjne oraz ceny akcji a struktura kapitału 3. Czynniki o charakterze makroekonomicznym (zewnętrznym) 3.1. Dostępność i koszt kapitału 3.2. Uwarunkowania prawne mające wpływ na strukturę kapitału 3.3. Regulacje podatkowe 3.4. Wpływ banków na strukturę kapitału 3.5. Państwo jako czynnik wpływający na strukturę kapitału w przedsiębiorstwach 3.6. Teoria inercji w strukturze kapitału 4. Struktura kapitału w praktyce gospodarczej przedsiębiorstw 5. Podsumowanie ZAKOŃCZENIE

Dodaj do koszyka Kapita

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.