reklama - zainteresowany?

Kapitał ludzki w regionie łódzkim. Społeczeństwo, edukacja, przestrzeń - Onepress

Kapitał ludzki w regionie łódzkim. Społeczeństwo, edukacja, przestrzeń
ebook
Autor: Zbigniew Przygodzki
ISBN: 978-8-3796-9188-3
stron: 253, Format: ebook
Data wydania: 2014-07-10
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 16,07 zł (poprzednio: 18,91 zł)
Oszczędzasz: 15% (-2,84 zł)

Dodaj do koszyka Kapitał ludzki w regionie łódzkim. Społeczeństwo, edukacja, przestrzeń

Tagi: Ekonomia | ZarzÄ…dzanie

W prezentowanej pracy zawarto wyniki badań zorientowanych w dwóch obszarach.

Pierwszy z nich dotyczy adaptacji regionalnego systemu edukacji do wyzwań współczesnej gospodarki, gdzie autorzy skupili uwagę na dwóch perspektywach: zmianach zachodzących w systemie szkolnictwa wyższego i formułowaniu się tzw. uniwersytetów trzeciej generacji oraz dostępności i jakości regionalnego systemu oświaty.
Drugi obszar identyfikuje wpÅ‚yw kapitaÅ‚u spoÅ‚ecznego na wzmacnianie wartoÅ›ci kapitaÅ‚u ludzkiego, czyli odnosi siÄ™ wyzwaÅ„ rzadko jeszcze zauważanych z perspektywy polityki rozwoju kapitaÅ‚u ludzkiego. Dotyczy możliwoÅ›ci efektywnego ksztaÅ‚towania i inwestowania w kapitaÅ‚ ludzki, dziÄ™ki wzmacnianiu i budowaniu innego ważnego, lokalnego i jednoczeÅ›nie immobilnego zasobu – kapitaÅ‚u spoÅ‚ecznego.

Dodaj do koszyka Kapitał ludzki w regionie łódzkim. Społeczeństwo, edukacja, przestrzeń

 

Osoby które kupowały "Kapitał ludzki w regionie łódzkim. Społeczeństwo, edukacja, przestrzeń", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • O współczesnych praktykach genderyzacji ciaÅ‚a

Dodaj do koszyka Kapitał ludzki w regionie łódzkim. Społeczeństwo, edukacja, przestrzeń

Spis treści

Kapitał ludzki w regionie łódzkim. Społeczeństwo, edukacja, przestrzeń eBook -- spis treści

 WstÄ™p 9

I. Adaptacja regionalnego systemu edukacji do wyzwaÅ„ wspóÅ‚czesnej gospodarki

Rozdział I. Kapitał ludzki dla potrzeb innowacyjnej gospodarki. Nowe wyzwania wobec wyższych uczelni (Aleksandra Nowakowska) 13
Wstęp 13
1. Ewolucja funkcji wyższych uczelni w kontekście przemian gospodarczych 14
2. Idea uniwersytetów III generacji 17
3. KapitaÅ‚ ludzki dla procesów innowacji – ambitne wyzwanie dla wyższych uczelni...19
4. Budowanie kapitaÅ‚u ludzkiego dla innowacyjnej gospodarki – polskie doÅ›wiadczenia 22
Podsumowanie 24

RozdziaÅ‚ II. Stan i kierunki zmian na rynku usÅ‚ug edukacyjnych. PrzykÅ‚ad szkóÅ‚ wyższych regionu Å‚ódzkiego (Agnieszka RzeÅ„ca) 27
Wstęp 27
1. Polityka edukacyjna szkóÅ‚ wyższych regionu Å‚ódzkiego 29
2. ZasiÄ™g ekspansji szkóÅ‚ wyższych regionu Å‚ódzkiego 36
3. Wybrane przykÅ‚ady dywersyfikacji oferty edukacyjnej szkóÅ‚ wyższych regionu Å‚ódzkiego 39
4. Edukacja i jej rola w realizacji Strategii Europa 2020. 42
5. Bariery funkcjonowania szkoły wyższej oraz zagrożenia dla realizacji polityki edukacyjnej 46
6. Wyzwania dla polityki edukacyjnej szkóÅ‚ wyższych 48
Podsumowanie 51

RozdziaÅ‚ III. Infrastruktura ICT jako element inwestycji w kapitaÅ‚ ludzki. PrzykÅ‚ad szkóÅ‚ ponadgimnazjalnych województwa Å‚ódzkiego (Marcin Feltynowski) 57
Wstęp 57
1. Komputeryzacja szkóÅ‚ ponadgimnazjalnych w województwie Å‚ódzkim 62
2. UmiejÄ™tnoÅ›ci w zakresie wykorzystania komputerów wÅ›ród uczniów szkóÅ‚ ponadgimnazjalnych 65
3. Zaplecze infrastrukturalne a umiejÄ™tnoÅ›ci uczniów w zakresie wykorzystania komputera i Internetu 69
Podsumowanie 72

RozdziaÅ‚ IV. DostÄ™pność systemu oÅ›wiaty w województwie Å‚ódzkim w kontekÅ›cie wzmacniania wartoÅ›ci kapitaÅ‚u ludzkiego w regionie (Marcin Feltynowski) 75
Wstęp 75
1. System oÅ›wiaty i jego dostÄ™pność w województwie Å‚ódzkim 79
2. DostÄ™pność systemu oÅ›wiaty na poziomie ponadgimnazjalnym w województwie Å‚ódzkim 91
3. SzkoÅ‚y artystyczne w województwie Å‚ódzkim 110
4. KsztaÅ‚cenie nauczycieli w województwie Å‚ódzkim 113
Podsumowanie 114

II. WpÅ‚yw kapitaÅ‚u spoÅ‚ecznego na wzmacnianie wartoÅ›ci kapitaÅ‚u ludzkiego RozdziaÅ‚ V. UdziaÅ‚ podmiotów trzeciego sektora w rozwoju kapitaÅ‚u ludzkiego w regionie Å‚ódzkim (Jacek ChÄ…dzyÅ„ski) 119

WstÄ™p – pojÄ™cie, funkcje i cele trzeciego sektora 119
1. Trzeci sektor w Polsce 122
2. Założenia badawcze 123
3. WspóÅ‚praca gmin i powiatów regionu Å‚ódzkiego z organizacjami trzeciego sektora wspierajÄ…cymi rozwój kapitaÅ‚u ludzkiego 125
4. WspóÅ‚praca gmin i powiatów regionu Å‚ódzkiego z organizacjami trzeciego sektora wspierajÄ…cymi rozwój kapitaÅ‚u ludzkiego 139
Podsumowanie 151

Rozdział VI. Rola technologii informacyjno-komunikacyjnych i sieci społecznych w kształtowaniu wartości kapitału ludzkiego (Ewelina Kina) 155
Wstęp 155
1. Komplementarność i wspóÅ‚zależność inwestycji w wartość kapitaÅ‚u ludzkiego i spoÅ‚ecznego 160
2. Znaczenie sieci wspóÅ‚pracy i zaufania w przepÅ‚ywie informacji i dyfuzji wiedzy w regionie 171
3. NarzÄ™dzia ICT w procesie budowania relacji spoÅ‚ecznych i dyfuzji wiedzy (inwestycji w kapitaÅ‚ ludzki) 180
Podsumowanie 191

RozdziaÅ‚ VII. WpÅ‚yw sieci spoÅ‚ecznoÅ›ciowych na wartość kapitaÅ‚u ludzkiego w regionie Å‚ódzkim (Ewelina Kina) 201
Wstęp 201
1. Cele i metodyka badań 202
2. Wykorzystanie portali spoÅ‚ecznoÅ›ciowych przez organizacje pozarzÄ…dowe w zakresie wzmacniania wartoÅ›ci kapitaÅ‚ów ludzkiego i spoÅ‚ecznego 207
Wnioski i rekomendacje 220

Rozdział VIII. Audyt przestrzeni publicznych jako narzędzie monitorowania i kreowania przestrzeni atrakcyjnych dla rozwoju kapitału ludzkiego
(Zbigniew Przygodzki) 225
WstÄ™p – kreatywność a innowacyjność 225
1. Właściwości przestrzeni jako determinanty aktywności kapitału ludzkiego 226
2. Konstrukcja karty audytu przestrzeni publicznych 231
Podsumowanie 234

Rozdział IX. Kreowanie atrakcyjnych przestrzeni pracy na rzecz wzmocnienia efektywności kapitału ludzkiego (Zbigniew Przygodzki, Jakub Zasina) 239
Wstęp 239
1. Metodyka badaÅ„ oceny atrakcyjnoÅ›ci przestrzeni pracy przez pracownika naukowego 240
2. Funkcje i percepcja przestrzeni w pracy naukowca 243
3. Przestrzeń publiczna a dyfuzja wiedzy cichej 247
4. Afirmacja przestrzeni pracy 249
Podsumowanie 251

Dodaj do koszyka Kapitał ludzki w regionie łódzkim. Społeczeństwo, edukacja, przestrzeń

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.