reklama - zainteresowany?

Jak Google, Bono i Gates trzęsą światem dzięki metodzie OKR - Onepress

Jak Google, Bono i Gates trzęsą światem dzięki metodzie OKR
ebook
Autor: John Doerr
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 978-83-8087-621-7
stron: 396, Format: ebook
Data wydania: 2019-10-04
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 35,92 zł (poprzednio: 44,35 zł)
Oszczędzasz: 19% (-8,43 zł)

Dodaj do koszyka Jak Google, Bono i Gates trzęsą światem dzięki metodzie OKR

Tagi: Sekret | Zarządzanie

Legendarny inwestor John Doerr ujawnia, w jaki sposób system OKR – system wyznaczania celów – pomógł gigantom technologicznym takim jak Intel czy Google w osiągnięciu dynamicznego wzrostu i jak może pomóc każdej organizacji w rozwoju.

Jesienią 1999 roku John Doerr spotkał się z założycielami startupu, któremu przekazał właśnie 12,5 miliona dolarów; była to największa inwestycja w jego karierze. Larry Page i Sergey Brin mieli niesamowitą technologię, przedsiębiorczą energię i niebotyczne ambicje, ale żadnego prawdziwego planu biznesowego. Aby Google mógł zmienić świat (czy choćby przeżyć), Page i Brin musieli się nauczyć, jak dokonywać trudnych wyborów w zakresie priorytetów, utrzymując zespół na dobrej drodze. Musieli nauczyć się rozpoznawać, kiedy należy przestać pracować nad nieudanymi pomysłami, inaczej mówiąc, musieli się nauczyć porażki ponosić jak najszybciej. Potrzebowali także aktualnych, odpowiednich danych, aby śledzić postępy – aby zmierzyć to, co miało znaczenie.

Doerr przedstawił im sprawdzoną metodę dążenia do doskonałości operacyjnej: Cele i Kluczowe Wyniki (OKR), którą odkrył, gdy pracował jako inżynier w Intelu. Stosowanie tej metody przynosi olbrzymie korzyści. OKRs kładą nacisk na najważniejsze działania podejmowane w organizacji. Skupiają wysiłek i wspierają koordynację. Łączą cele w obrębie działów, aby ujednolicić i wzmocnić całą firmę. A przy okazji zwiększają satysfakcję z pracy, co przekłada się na mniejszy wskaźnik rotacji kadr. Co było dalej, wszyscy wiemy. Dzięki zarządzaniu opartemu na metodzie OKR Google urósł z 40-osobowego zespołu do firmy zatrudniającej ponad 70 tysięcy ludzi i wycenianej przez rynek na ponad 700 miliardów dolarów.

W niniejszej książce Doerr przedstawia analizy widziane oczami ludzi, którzy się tym faktycznie zajmowali. W gronie narratorów tych opowieści znaleźli się między innymi Bono i Bill Gates. Doerr pokazuje, jak wielką koncentrację, zwinność i wzrost da się uzyskać dzięki modelowi OKR, jak bardzo pomógł on wielu wybitnym organizacjom. Ta książka pomoże nowej generacji liderów zdobyć tę samą magię.

***

Tę książkę powinien uważnie przeczytać każdy, kto w jakiejkolwiek sferze życia jest odpowiedzialny za osiąganie jakichś wyników. Dzięki Johnowi Doerrowi Andy Grove zostaje mentorem nas wszystkich. Gdyby wszystkie zespoły, wszyscy liderzy i ogólnie wszyscy ludzie rzetelnie i z wyobraźnią stosowali model OKR, obserwowalibyśmy istotny wzrost efektywności i innowacyjności w przekroju całego społeczeństwa.
Jim Collins, autor książki Od dobrego do wielkiego

W tej absolutnie doniosłej książce najważniejszy z inwestorów VC naszych czasów przedstawia klucz do innowacyjności i sukcesu w biznesie. Ta ciekawa i barwna książka łączy fascynujące analizy przypadków z wartościowymi historiami indywidualnymi, byśmy wszyscy mogli zrozumieć, że model OKR zadziała niczym magia w każdej organizacji.
Walter Isaacson, autor książek Steve Jobs oraz Innowatorzy

John Doerr stanowi źródło tajników zarządzania dla wielu najbardziej znanych firm z Doliny Krzemowej, które zasłynęły tym, że zmieniają świat na lepsze. Ta książka to lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcieliby usprawnić swoje organizacje.
Al Gore, były wiceprezydent USA, przewodniczący Climate Reality Project

John Doerr przed laty dał nam w Google wielki dar. Model OKR pomógł nam osiągnąć dziesięciokrotny wzrost, a następnie wielokrotnie ten wyczyn powtórzyć. Dzięki temu modelowi nasza szalona misja „uporządkowania wszystkich informacji świata” zaczęła nam się wydawać nieco bardziej osiągalna. Dzięki niemu ja i pozostali członkowie naszej organizacji działaliśmy zgodnie z harmonogramem i podążaliśmy właściwą drogą zawsze wtedy, gdy to się naprawdę liczyło.
Larry Page, dyrektor generalny Alphabet, współzałożyciel Google

***

John Doerr jest inżynierem, uznanym inwestorem venture capital oraz prezesem firmy VC Kleiner Perkins, do której dołączył w 1980 roku. Inwestując w najwybitniejsze na świecie firmy i przedsięwzięcia, takie jak Amazon, Google, Netscape, Intuit czy Twitter, pomógł stworzyć ponad pół miliona miejsc pracy.
Pasjonuje go zachęcanie liderów do ponownego wyobrażenia sobie przyszłości, od przekształcania opieki zdrowotnej po zaawansowane aplikacje uczenia maszynowego. Poza firmą Kleiner Perkins Doerr pracuje z przedsiębiorcami społecznymi na rzecz zmian w edukacji publicznej, kryzysie klimatycznym i globalnym ubóstwie. Ponadto zasiada w zarządzie Fundacji Obamy i ONE.org.

Dodaj do koszyka Jak Google, Bono i Gates trzęsą światem dzięki metodzie OKR

 

Osoby które kupowały "Jak Google, Bono i Gates trzęsą światem dzięki metodzie OKR", wybierały także:

  • Li
  • Urodziłeś się bogaty
  • Zagubiony podręcznik życia. Znajdź swoje miejsce na Ziemi
  • Sekret szczęścia. 7 fundamentów życiowej radości
  • Buntownicy. Kreatywni liderzy zmieniają świat

Dodaj do koszyka Jak Google, Bono i Gates trzęsą światem dzięki metodzie OKR

Spis treści

Jak Google, Bono i Gates trzęsą światem dzięki metodzie OKR eBook -- spis treści

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Recenzje

Dedykacja

Spis treści

Przedmowa

Część pierwsza. Model OKR w praktyce

Rozdział 1. Hej, Google, poznajcie model OKR

Rozdział 2. Ojciec modelu OKR

Rozdział 3. Operacja Crush. Historia Intela

Rozdział 4. Supermoc nr 1: koncentracja i zaangażowanie w priorytety

Rozdział 5. Koncentracja: przypadek firmy Remind

Rozdział 6. Zaangażowanie: przypadek firmy Nuna

Rozdział 7. Supermoc nr 2: uzgodnienie działań i nawiązywanie relacji z myślą o pracy zespołowej

Rozdział 8. Uzgadnianie: przypadek MyFitnessPal

Rozdział 9. Nawiązywanie relacji: przypadek Intuitu

Rozdział 10. Supermoc nr 3: monitoring dla zapewnienia odpowiedzialności

Rozdział 11. Monitorowanie: przypadek The Gates Foundation

Rozdział 12. Supermoc nr 4: sięganie po to, co niezwykłe

Rozdział 13. Wyznaczanie ambitnych celów: przypadek Google’a Chrome

Rozdział 14. Wyznaczanie ambitnych celów: przypadek YouTube’a

Część druga. Nowe realia pracy

Rozdział 15. Ciągłe zarządzanie wynikami: OKR i CFR

Rozdział 16. Rezygnacja z rocznej ewaluacji pracowników: przypadek Adobe

Rozdział 17. Co dzień lepszy wypiek: przypadek Zume Pizzy

Rozdział 18. Kultura

Rozdział 19. Zmiana kulturowa: przypadek Lumeris

Rozdział 20. Zmiana kulturowa: przypadek Campaign ONE Bono

Rozdział 21. Cele na przyszłość

Dedykacja

Dodatek 1. Podręcznik OKR Google’a

Dodatek 2. Typowy cykl OKR

Dodatek 3. Rozmowy o wynikach

Dodatek 4. Podsumowanie

Dodatek 5. Dodatkowa lektura

Podziękowania

Dodaj do koszyka Jak Google, Bono i Gates trzęsą światem dzięki metodzie OKR

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.