reklama - zainteresowany?

Inwestycyjny wymiar konsumpcji - Onepress

Inwestycyjny wymiar konsumpcji
ebook
Autor: red. nauk. Anna Olejniczuk-Merta, Adam Noga
ISBN: 978-83-817-5080-6
stron: 208, Format: ebook
Data wydania: 2020-03-06
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 33,01 zł (poprzednio: 44,61 zł)
Oszczędzasz: 26% (-11,60 zł)

Dodaj do koszyka Inwestycyjny wymiar konsumpcji

Tagi: Ekonomia | Giełda i inwestycje

Do niedawna ekonomia zajmowała się konsumpcją głównie jako efektem procesu produkcji, służącym zaspokajaniu potrzeb człowieka. Takie traktowanie konsumpcji zmienia się: obecnie coraz częściej postrzega się konsumpcję jako źródło powstawania i rozwoju kapitału ludzkiego i społecznego. Ta zmiana zaczęła się w drugiej połowie XX wieku, kiedy to ważnymi czynnikami rozwoju gospodarczego stały się wiedza i innowacje, w tym innowacje technologiczne i komunikacyjne. Książka ukazuje genezę i czynniki nowych relacji konsumpcja – inwestycje oraz wyjaśnia istotę tych procesów i ich skutki.

Większość współczesnych społeczeństw (głównie Zachodu i Północy) staje się tzw. społeczeństwami dobrobytu, społeczeństwami masowej konsumpcji. Procesy te przewartościowują rolę konsumpcji zarówno w sferze gospodarki, jak i życia społecznego z biernej na aktywną. Sprawiają, że zmienia się optyka życia gospodarczego i społecznego, zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i w sferze realnej. Jedną z takich zmian jest inne postrzeganie relacji konsumpcja – inwestycje. W tradycyjnej ekonomii i polityce gospodarczej kategorie te były przeciwieństwami (albo konsumpcja, albo inwestycje), podczas gdy dzisiaj coraz częściej dostrzega się między nimi – i to na coraz większą skalę – zjawiska substytucji, komplementarności oraz synergii.

Książka proponuje takie właśnie, nowe spojrzenie na współczesne związki pomiędzy konsumpcją a inwestycjami wraz z próbą ich wyjaśnienia. Chodzi konkretnie o to, że konsumpcja, a przynajmniej jej niektóre rodzaje nabierają współcześnie cech inwestycji, i to coraz ważniejszych, a niekiedy już wiodących i decydujących o obecnym i przyszłym kształcie rozwoju gospodarczego i przekształceniach społecznych, a w ślad za tym – o poziomie i jakości życia ludzi.

z recenzji prof. dr. hab. Czesława Bywalca, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Katedra Ekonomii

Dodaj do koszyka Inwestycyjny wymiar konsumpcji

 

Osoby które kupowały "Inwestycyjny wymiar konsumpcji", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Inwestycyjny wymiar konsumpcji

Spis treści

Inwestycyjny wymiar konsumpcji eBook -- spis treści

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Spis treści

Wprowadzenie (Anna Olejniczuk-Merta)

Rozdział 1. Od poznawczego niebytu konsumpcji do jej inwestycyjnego wymiaru (Anna Olejniczuk-Merta, Anna Gardocka-Jałowiec)

1. Ewolucyjny charakter rozwoju społeczno-gospodarczego (Anna Olejniczuk-Merta)

2. Miejsce i rola konsumpcji w rozwoju społeczno-gospodarczym (Anna Gardocka-Jałowiec)

3. Kapitał ludzki i społeczny jako czynniki wytyczające drogę do inwestycyjnego wymiaru konsumpcji (Anna Olejniczuk-Merta)

4. Istota i znaczenie inwestycyjnego wymiaru konsumpcji (Anna Olejniczuk-Merta)

Rozdział 2. Społeczno-kulturowe przesłanki rozwoju konsumpcji (Felicjan Bylok)

1. Społeczeństwo konsumpcyjne

2. Kultura konsumpcji

3. Indywidualizm i kolektywizm w konsumpcji

4. Zmiany w relacjach produkcja–konsumpcja

Rozdział 3. Inwestycyjny wymiar konsumpcji w skali mikroekonomicznej (Lechosław Garbarski, Henryk Mruk, Tomasz Zalega)

Wprowadzenie (Henryk Mruk, Tomasz Zalega)

1. Rozwój społeczno-gospodarczy – kreatywność – inwestycyjny wymiar konsumpcji (Lechosław Garbarski)

2. Rola konsumpcji w kształtowaniu kreatywności (Lechosław Garbarski)

3. Zachowania konsumentów – uwarunkowania i wybrane trendy (Henryk Mruk, Tomasz Zalega)

4. Analiza potencjalnych obszarów inwestycyjnego wymiaru konsumpcji (Henryk Mruk, Tomasz Zalega)

5. Obszary wspierania inwestycyjnego wymiaru konsumpcji (Henryk Mruk, Tomasz Zalega)

6. Pułapki, ograniczenia i bariery związane z rozwojem inwestycyjnego wymiaru konsumpcji (Henryk Mruk, Tomasz Zalega)

7. Uwagi końcowe (Henryk Mruk, Tomasz Zalega)

Rozdział 4. Inwestycyjny wymiar konsumpcji w ujęciu makroekonomicznym (Adam Noga)

1. Tradycyjne agregaty makroekonomiczne

2. Współproduktywność dóbr jako mikroekonomiczne podstawy makroekonomicznego inwestycyjnego wymiaru konsumpcji

3. Makroekonomiczna obserwacja inwestycyjnego wymiaru konsumpcji

4. Wsparcie koncepcji inwestycyjnego wymiaru konsumpcji mezoekonomicznymi badaniami

Rozdział 5. Wpływ inwestycyjnego wymiaru konsumpcji na zrównoważony rozwój (Krystyna Mazurek-Łopacińska, Wanda Patrzałek)

1. Inwestycyjny wymiar konsumpcji a konsumpcja zrównoważona (Krystyna Mazurek-Łopacińska)

2. Inwestycyjny wymiar konsumpcji a konsumpcjonizm (Wanda Patrzałek)

3. Inwestycyjny wymiar konsumpcji a zrównoważony rozwój (Wanda Patrzałek)

Rozdział 6. Pomiar inwestycyjnego wymiaru konsumpcji – skale i wskaźniki (Magdalena Jaciow, Adam Sagan, Robert Wolny)

1. Pomiar inwestycyjnego wymiaru konsumpcji w ujęciu mikro (Adam Sagan)

2. Pomiar inwestycyjnego wymiaru konsumpcji w ujęciu makro (Magdalena Jaciow, Robert Wolny)

Podsumowanie (Anna Olejniczuk-Merta)

Bibliografia

Informacje o Autorach

Dodaj do koszyka Inwestycyjny wymiar konsumpcji

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.