Internet a konkurencyjno - Onepress
ISBN: 978-83-7941-144-3
stron: 140, Format: ebook
Data wydania: 2007-01-01
Ksi臋garnia: Onepress
Cena ksi膮偶ki: 5,07 z艂 (poprzednio: 5,90 z艂)
Oszcz臋dzasz: 14% (-0,83 z艂)
Osoby kt贸re kupowa艂y "Internet a konkurencyjno", wybiera艂y tak偶e:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 z艂
- Rozw 0,00 z艂
- Metody ilo 0,00 z艂
- ABC wsp 0,00 z艂
- Mikroekonomia dla bystrzak贸w 39,67 z艂, (11,90 z艂 -70%)
Spis tre艣ci
Internet a konkurencyjno艣膰 bank贸w w Polsce (wyd. II). Rozdzia艂 3. Zewn臋trzne uwarunkowania implementacji orientacji internetowej w Polsce - szanse i zagro偶enia eBook -- spis tre艣ci
Rozdzia艂 l
Podstawy konkurencyjno艣ci banku komercyjnego w kontek艣cie formowania
si臋 gospodarki sieciowej 11
1.1. Istota i przes艂anki konkurencyjno艣ci banku komercyjnego w obszarze
bankowo艣ci detalicznej 11
1.1.1. Og贸lna charakterystyka konkurencji na rynku us艂ug bankowych 12
1.1.2. Poj臋cie konkurencyjno艣ci i strategii konkurencyjnej 15
1.1.3. Model makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego banku 20
1.1.4. Istota i specyfika bankowo艣ci detalicznej 23
1.1.5. Podstawowe determinanty zmian w bankowo艣ci detalicznej 28
1.1.6. 殴r贸d艂a przewagi konkurencyjnej banku na rynku bankowo艣ci
detalicznej 31
1.2. Internet - geneza, w艂a艣ciwo艣ci, kierunki rozwoju 38
1.2.1. Geneza i rozw贸j Internetu 40
1.2.2. G艂贸wne w艂a艣ciwo艣ci Internetu 43
1.2.3. Przysz艂o艣膰 Internetu - podstawowe trendy 46
1.3. Internet jako czynnik zmiany w makrootoczeniu i otoczeniu
konkurencyjnym - kszta艂otowanie si臋 gospodarki sieciowej i spo艂ecze艅stwa
informacyjnego 56
1.3.1. Gospodarka sieciowa i spo艂ecze艅stwo informacyjne - charakterystyka
poj臋膰 57
1.3.2. Gospodarka sieciowa - wp艂yw Internetu na funkcjonowanie rynku
i procesy konkurencji 60
1.3.3. Wp艂yw Internetu na makrootoczenie - wybrane kierunki 67
1.3.4. Rola i funkcje bank贸w w gospodarce sieciowej - pr贸ba identyfikacji
podstawowych wyzwa艅 69
Rozdzia艂 2
Orientacja internetowa jako czynnik kreacji konkurencyjno艣ci banku 79
2.1. Bankowo艣膰 internetowa - charakterystyka, stan rozwoju w Polsce 79
2.1.1. Bankowo艣膰 internetowa - definicja poj臋cia, etapy rozwoju 80
2.1.2. Rozw贸j bankowo艣ci internetowej w Polsce - pr贸ba oceny 85
2.1.3. Modele umiejscowienia bankowo艣ci internetowej w dzia艂alno艣ci
banku komercyjnego 93
2.1.4. G艂贸wne kierunki rozwoju bankowo艣ci internetowej na 艣wiecie 97
2.2. Modele wykorzystania Internetu w dzia艂alno艣ci rynkowej banku
i ich wp艂yw na konkurencyjno艣膰 114
2.2.1. Wykorzystanie Internetu jako narz臋dzia komunikacji z rynkiem 116
2.2.2. Internet jako kana艂 dystrybucji - bankowo艣膰 internetowa 120
2.2.3. Bank wirtualny - Internet jako tworzywo organizacji 130
2.3. Orientacja internetowa jako strategiczna odpowied藕 banku na wyzwania
gospodarki sieciowej 133
2.3.1. Orientacja internetowa - prezentacja koncepcji, etapy implementacji
do praktyki 135
2.3.2. Strategie konkurencyjne oparte na orientacji internetowej -
modele 138
2.3.3. Wdro偶enie orientacji internetowej do praktyki bankowej - rola
otoczenia zewn臋trznego 147
Rozdzia艂 3
Zewn臋trzene uwarunkowania implementacji orientacji internetowej w Polsce
- szans臋 i zagro偶enia 149
3.1. Otoczenie ekonomiczne 149
3.1.1. Potencja艂 detalicznego rynku bankowego w Polsce 150
3.1.2. Zmiany popytu na detalicznym rynku bankowym w Polsce 154
3.1.3. Stan i perspektywy rozwoju gospodarki sieciowej w Polsce 158
3.1.4. Otoczenie ekonomiczne a orientacja internetowa banku - szans臋
i zagro偶enia. Podsumowanie 163
3.2. Otoczenie prawno-regulacyjne 167
3.2.1. Prawne regulacje uwierzytelniania i sk艂adania o艣wiadcze艅 woli
w 艣rodowisku elektronicznym 168
3.2.2. Regulacje 艣wiadczenia us艂ug bankowych w 艣rodowisku
elektronicznym 172
3.2.3. Pieni膮dz elektroniczny w polskim prawie 176
3.2.4. Regulacje nadzoru bankowego a bankowo艣膰 internetowa 179
3.2.5. Pozosta艂e regulacje prawne - transgraniczne 艣wiadczenie
internetowych us艂ug bankowych, outsourcing 181
3.2.6. Regulacje prawne a orientacja internetowa w dzia艂alno艣ci banku
- szans臋 i zagro偶enia. Podsumowanie 184
3.3. 艢rodowisko techniczno-technologiczne 187
3.3.1. Infrastruktura Internetu w Polsce i jej dost臋pno艣膰 187
3.3.2. Bezpiecze艅stwo komunikacji w Internecie - technologie
i zagro偶enia 196
3.3.3. Infrastruktura i technologie w rozliczeniach bezgot贸wkowych
jako czynnik wspieraj膮cy rozw贸j bankowo艣ci internetowej 204
3.3.4. Otoczenie techniczno-technologiczne a orientacja internetowa banku
- szans臋 i zagro偶enia. Podsumowanie 210
3.4. Uwarunkowania psychospo艂eczne 213
3.4.1. Bankowo艣膰 internetowa jako innowacja - model teoretyczny 214
3.4.2. Spo艂eczna percepcja bankowo艣ci internetowej w 艣wietle wynik贸w
bada艅 w Polsce i za granic膮 219
3.4.3. U偶ytkownicy Internetu i bankowo艣ci internetowej w Polsce - profil
demograficzny i psychospo艂eczny w kontek艣cie procesu akceptacji
innowacji 226
3.4.4. Wirtualne spo艂eczno艣ci i ich wykorzystanie w dzia艂alno艣ci rynkowej
bank贸w 234
3.4.5. Otoczenie psychospo艂eczne a orientacja internetowa banku - szans臋
i zagro偶enia. Podsumowanie 236
3.5. Otoczenie konkurencyjne 240
3.5.1. Sektor bank贸w komercyjnych w Polsce - zakres poj臋cia, struktura 241
3.5.2. Czynniki kszta艂tuj膮ce nat臋偶enie konkurencji na rynku detalicznych
us艂ug bankowych w Polsce w kontek艣cie rozwoju gospodarki
sieciowej 245
3.5.3. Dzia艂anie si艂 konkurencji a orientacja internetowa banku
Podsumowanie 265
Zako艅czenie 269
Bibliografia 273