reklama - zainteresowany?

Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw - Onepress

Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw
ebook
Autor: red.nauk. Mariola Ciszewska-Mlinarić
ISBN: 978-83-817-5088-2
stron: 258, Format: ebook
Data wydania: 2020-05-01
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 59,90 zł

Dodaj do koszyka Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw

Tagi: Ekonomia

Globalizacja Å›wiata dotyka nas w każdym wymiarze naszego życia. Tym, co umyka czÄ™sto uwadze, jest fakt, że globalizacja jest produktem dziaÅ‚ania istotnej mniejszoÅ›ci firm i korporacji. WiÄ™kszość organizacji gospodarczych zawsze byÅ‚a i pozostaje lokalna, ponieważ zapewnia im to poczucie bezpieczeÅ„stwa i niskie koszty dziaÅ‚ania w ramach tego samego jÄ™zyka, prawa i instytucji. Ekspansja na rynki zagraniczne jest szczególnym wydarzeniem w cyklu życia firm, ponieważ jest stosunkowo rzadka i ryzykowna. Jak piszÄ… autorzy książki, umiÄ™dzynarodowienie jest niczym maraton z przeszkodami, dÅ‚ugi dystans pokonywany w krótkich odcinkach. DecydujÄ…c siÄ™ na umiÄ™dzynarodowienie swojego dziaÅ‚ania firma natrafia na trzy bariery.

PierwszÄ… z nich jest odlegÅ‚ość fizyczna. W Å›wiecie internetu i taniej komunikacji oraz dystrybucji odlegÅ‚ość nie powinna mieć dużego znaczenia. Wielu gÅ‚osi, że Å›wiat siÄ™ spÅ‚aszczyÅ‚, a dystans przestaÅ‚ mieć znaczenie. Ale to nieprawda i dlatego firmy nadal umiÄ™dzynarodawiajÄ… siÄ™ najchÄ™tniej do krajów najbliższych geograficznie, a dystans geograficzny stwarza wiÄ™cej problemów niż menedżerowie przewidujÄ…. DrugÄ… barierÄ™ stanowi dystans kulturowy, zderzenie z innym jÄ™zykiem, obyczajami, normami, wartoÅ›ciami, generalnie z innÄ… kulturÄ…. TrzeciÄ… barierÄ… jest dystans administracyjny i technologiczny, czyli inne regulacje prawne oraz sposoby dziaÅ‚ania praktycznie w każdym kraju. Dlatego wÅ‚aÅ›ciciel lub menedżer firmy, która rozpoczyna eksport lub inwestycje zagraniczne jest odkrywcÄ…, obcym na nowej ziemi.

Książka jest mapÄ…, przewodnikiem po obcym terytorium, na które wkracza firma, gdy decyduje siÄ™ umiÄ™dzynarodowić i mówi o tym, jak z pasjÄ… radzÄ… sobie z tymi wyzwaniami polscy menedżerowie i ich firmy, oraz jakie lekcje pÅ‚ynÄ… z tego dla tych, którzy dopiero wstÄ…piÄ… na wyboistÄ… Å›cieżkÄ™ umiÄ™dzynarodowienia.

Autorami książki są uczeni i wykładowcy związani z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.

Dodaj do koszyka Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw

 

Osoby które kupowały "Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw

Spis treści

Dodaj do koszyka Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.