reklama - zainteresowany?

Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw - Onepress

Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw
ebook
Autor: red.nauk. Mariola Ciszewska-Mlinarić
ISBN: 978-83-817-5088-2
stron: 258, Format: ebook
Data wydania: 2020-05-01
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 59,90 zł

Dodaj do koszyka Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw

Tagi: Ekonomia

Globalizacja świata dotyka nas w każdym wymiarze naszego życia. Tym, co umyka często uwadze, jest fakt, że globalizacja jest produktem działania istotnej mniejszości firm i korporacji. Większość organizacji gospodarczych zawsze była i pozostaje lokalna, ponieważ zapewnia im to poczucie bezpieczeństwa i niskie koszty działania w ramach tego samego języka, prawa i instytucji. Ekspansja na rynki zagraniczne jest szczególnym wydarzeniem w cyklu życia firm, ponieważ jest stosunkowo rzadka i ryzykowna. Jak piszą autorzy książki, umiędzynarodowienie jest niczym maraton z przeszkodami, długi dystans pokonywany w krótkich odcinkach. Decydując się na umiędzynarodowienie swojego działania firma natrafia na trzy bariery.

Pierwszą z nich jest odległość fizyczna. W świecie internetu i taniej komunikacji oraz dystrybucji odległość nie powinna mieć dużego znaczenia. Wielu głosi, że świat się spłaszczył, a dystans przestał mieć znaczenie. Ale to nieprawda i dlatego firmy nadal umiędzynarodawiają się najchętniej do krajów najbliższych geograficznie, a dystans geograficzny stwarza więcej problemów niż menedżerowie przewidują. Drugą barierę stanowi dystans kulturowy, zderzenie z innym językiem, obyczajami, normami, wartościami, generalnie z inną kulturą. Trzecią barierą jest dystans administracyjny i technologiczny, czyli inne regulacje prawne oraz sposoby działania praktycznie w każdym kraju. Dlatego właściciel lub menedżer firmy, która rozpoczyna eksport lub inwestycje zagraniczne jest odkrywcą, obcym na nowej ziemi.

Książka jest mapą, przewodnikiem po obcym terytorium, na które wkracza firma, gdy decyduje się umiędzynarodowić i mówi o tym, jak z pasją radzą sobie z tymi wyzwaniami polscy menedżerowie i ich firmy, oraz jakie lekcje płyną z tego dla tych, którzy dopiero wstąpią na wyboistą ścieżkę umiędzynarodowienia.

Autorami książki są uczeni i wykładowcy związani z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.

Dodaj do koszyka Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw

 

Osoby które kupowały "Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw

Spis treści

Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw eBook -- spis treści

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Spis treści

Wstęp

CZĘŚĆ I. O umiędzynarodowieniu działalności przedsiębiorstw – teoria dla praktyków

Rozdział 1. Ekspansja na rynki zagraniczne: perspektywa historyczna, korzyści i wyzwania

Umiędzynarodowienie w perspektywie historycznej (Krzysztof Obłój)

Ekspansja na rynki zagraniczne: korzyści i wyzwania (Krzysztof Obłój, Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Wójcik, Piotr Trąpczyński)

Trzy typowe ścieżki umiędzynarodowienia (Krzysztof Obłój, Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Wójcik, Piotr Trąpczyński)

CZĘŚĆ II. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw – studia przypadków

Rozdział 2. Portret z bliska – historie umiędzynarodowienia i adaptacji do rynków zagranicznych polskich przedsiębiorstw

Logika doboru firm do projektu badawczego (Mariola Ciszewska-Mlinarič)

Przypadek A – Grupa Nowy Styl (Mariola Ciszewska-Mlinarič)

Przypadek B – Granna (Mariola Ciszewska-Mlinarič)

Przypadek C – Aplisens SA (Mariola Ciszewska-Mlinarič)

Przypadek D – Lechpol (Mariola Ciszewska-Mlinarič)

Przypadek E – Berta (Piotr Wójcik)

Przypadek F – Maszyne (Piotr Wójcik)

Przypadek G – Sonica (Piotr Trąpczyński)

Przypadek H – Buspol (Piotr Trąpczyński)

Wpływ dystansu na kluczowe wybory strategii internacjonalizacji (Mariola Ciszewska-Mlinarič)

Część III. Pokonywanie dystansu w ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw

Rozdział 3. Dystans kulturowy (Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Wójcik)

Postrzegana kulturowa odmienność rynków

Pokonywanie dystansu kulturowego

Wpływ dystansu kulturowego na wybory strategiczne

Rozdział 4. Dystans administracyjny (Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Trąpczyński)

Postrzegana administracyjna odmienność rynków

Pokonywanie dystansu administracyjnego

Wpływ dystansu administracyjnego na wybory strategiczne

Rozdział 5. Dystans geograficzny (Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Wójcik)

Postrzegana geograficzna odmienność rynków

Pokonywanie dystansu geograficznego

Wpływ dystansu geograficznego na wybory strategiczne

Rozdział 6. Dystans gospodarczo-technologiczny (Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Trąpczyński)

Postrzegana gospodarczo-technologiczna odmienność rynków

Pokonywanie dystansu gospodarczo-technologicznego

Wpływ dystansu gospodarczo-technologicznego na wybory strategiczne

Rozdział 7. Mechanizmy pokonywania dystansu w ekspansji zagranicznej (Mariola Ciszewska-Mlinarič, Krzysztof Obłój, Piotr Trąpczyński, Piotr Wójcik)

Mechanizmy relacyjne

Mechanizmy zasobowe

Mechanizmy transakcyjne

Mechanizmy instytucjonalne

Podsumowanie

Bibliografia

Spis tabel i rysunków

Dodaj do koszyka Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.