reklama - zainteresowany?

Internacjonalizacja polskich i ukraińskich przedsiębiorstw - Onepress

Internacjonalizacja polskich i ukraińskich przedsiębiorstw
ebook
Autor: Beata Glinkowska
ISBN: 978-83-8142-135-5
stron: 454, Format: ebook
Data wydania: 2018-06-25
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 27,45 zł

Dodaj do koszyka Internacjonalizacja polskich i ukraińskich przedsiębiorstw

Tagi: Ekonomia | ZarzÄ…dzanie

Monografia zawiera analizÄ™ teoretycznÄ… problemów internacjonalizacji o charakterze poznawczym i utylitarnym, a także prezentacjÄ™ badaÅ„ przeprowadzonych w polskich i ukraiÅ„skich mikro, maÅ‚ych, Å›rednich i dużych przedsiÄ™biorstwach w zwiÄ…zku ze sposobami ich internacjonalizacji. Oparcie rozważaÅ„ na wynikach przeprowadzonych badaÅ„ oraz zamieszczenie studiów przypadków daje możliwość konfrontacji dróg internacjonalizacji polskich i ukraiÅ„skich przedsiÄ™biorstw ze znanymi w Å›wiecie modelami. ZasadniczÄ… treÅ›ciÄ… publikacji jest opis i analiza internacjonalizacji przedsiÄ™biorstw w kontekÅ›cie jej modeli.

Autorka wychodzi poza konwencjonalny opis, dodajÄ…c nowe zagadnienia i wÄ…tki, podkreÅ›lajÄ…c rosnÄ…cÄ… rolÄ™ procesu internacjonalizacji w zarzÄ…dzani u przedsiÄ™biorstwami oraz dla gospodarki. Zasadniczym atutem książki jest wypeÅ‚nienie luki w zakresie prezentacji sposobów internacjonalizacji polskich i ukraiÅ„skich przedsiÄ™biorstw z uwzglÄ™dnieniem ich wielkoÅ›ci, a także przeanalizowanie problemu od strony biznesu, instytucji naukowych i samorzÄ…dowych.

Dodaj do koszyka Internacjonalizacja polskich i ukraińskich przedsiębiorstw

 

Osoby które kupowały "Internacjonalizacja polskich i ukraińskich przedsiębiorstw", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Internacjonalizacja polskich i ukraińskich przedsiębiorstw

Spis treści

Internacjonalizacja polskich i ukraińskich przedsiębiorstw eBook -- spis treści

Wstęp 7

 

Rozdział 1. Teoretyczne przesłanki internacjonalizacji przedsiębiorstw 15

    1. Istota procesu internacjonalizacji 15
    2. Definiowanie internacjonalizacji przedsiębiorstw 24
    3. Podłoże historyczne procesu internacjonalizacji 38
    4. Stan wspóÅ‚czesny i kierunki rozwoju internacjonalizacji 42

 

Rozdział 2. Internacjonalizacja przedsiębiorstw w analizach i badaniach literaturowych 49

    1. WspóÅ‚czesne przedsiÄ™biorstwa – uwarunkowania ich funkcjonowania 50
    2. Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw 53
    3. Bariery na drodze do internacjonalizacji 59
    4. Strategie internacjonalizacji 63
    5. Formy procesu internacjonalizacji 80
    6. Modele internacjonalizacji 95
    7. Metodyka procesu internacjonalizacji – analiza teoretyczna 123
    8. Internacjonalizacja podstawowych elementów Å‚aÅ„cucha wartoÅ›ci przedsiÄ™biorstwa 137

 

Rozdział 3. Zarządzanie procesami internacjonalizacji przedsiębiorstw 147

    1. Menedżerowie i ich rola w procesach internacjonalizacji przedsiębiorstw 147
    2. Zarządzanie międzykulturowe w procesach internacjonalizacji 157
    3. Zarządzanie międzyfunkcjonalne w procesie internacjonalizacji 163

 

Rozdział 4. Metodyka badań własnych 169

    1. Przesłanki i tło badań 169
    2. Cele, zakres, metodyka, struktura badań i narzędzia badawcze 171
    3. Charakterystyka badań empirycznych wykonanych w Polsce 181
    4. Charakterystyka badań empirycznych wykonanych na Ukrainie 184

 

Rozdział 5. Wyniki badań przeprowadzonych w Polsce 191

    1. Wyniki badaÅ„ przeprowadzonych w mikro‑ i maÅ‚ych przedsiÄ™biorstwach (N = 105) 191
    2. Wyniki badaÅ„ przeprowadzonych w Å›rednich i dużych przedsiÄ™biorstwach – studia przypadków (N = 15) 213
    3. Wyniki badaÅ„ empirycznych procesu internacjonalizacji polskich przedsiÄ™biorstw – wnioski 247

 

Rozdział 6. Koncepcja internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw 277

    1. Projekt organizacji procesu rządowego i samorządowego wsparcia dla internacjonalizacji przedsiębiorstw 277
    2. Koncepcja sposobów internacjonalizacji polskich przedsiÄ™biorstw – projekt 280

 

Rozdział 7. Wyniki badań przeprowadzonych na Ukrainie 289

    1. Wyniki badaÅ„ przeprowadzonych w ukraiÅ„skich mikro‑ i maÅ‚ych przedsiÄ™biorstwach (N = 12) 289
    2. Wyniki badań przeprowadzonych w średnich i dużych ukraińskich przedsiębiorstwach (N = 6) 306
    3. Opinie instytucji naukowych, rządowych i samorządowych na temat procesu internacjonalizacji ukraińskich przedsiębiorstw 317
    4. Wyniki badaÅ„ empirycznych przeprowadzonych na Ukrainie na temat internacjonalizacji ukraiÅ„skich przedsiÄ™biorstw – wnioski 327

 

Rozdział 8. Koncepcja internacjonalizacji ukraińskich przedsiębiorstw 349

    1. Projekt organizacji procesu rządowego i samorządowego wsparcia dla internacjonalizacji przedsiębiorstw 349
    2. Koncepcja sposobu internacjonalizacji ukraińskich przedsiębiorstw 353

 

Zakończenie 359

Bibliografia 373

Spis rysunków 389

Spis tabel 391

Spis wykresów 393

Abstract 395

Załączniki 397

Od Redakcji 451

Dodaj do koszyka Internacjonalizacja polskich i ukraińskich przedsiębiorstw

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.