reklama - zainteresowany?

Innowacyjność regionów w gospodarce opartej na wiedzy - Onepress

Innowacyjność regionów w gospodarce opartej na wiedzy
ebook
Autor: Aleksandra Nowakowska
ISBN: 978-8-3796-9290-2
stron: 278, Format: ebook
Data wydania: 2014-08-20
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 10,97 zł (poprzednio: 12,76 zł)
Oszczędzasz: 14% (-1,79 zł)

Dodaj do koszyka Innowacyjność regionów w gospodarce opartej na wiedzy

Tagi: Ekonomia | Finanse

Ostatnie kilkanaście lat przyniosło radykalne przewartościowanie czynników rozwoju społeczno-gospodarczego. W centrum uwagi znalazły się zasoby informacji, wiedzy, innowacji, a współczesna gospodarka otrzymała miano gospodarki opartej na wiedzy. Nastąpiło przeskalowanie procesów społeczno-gospodarczych z poziomu narodowego na poziom międzynarodowy (globalny) i regionalny. Kluczową płaszczyzną procesów rozwoju oraz kształtowania polityki gospodarczej stał się region.
Zebrane w publikacji artykuły pogrupowane zostały w dwa kluczowe wątki tematyczne.
Część pierwsza, zatytułowana „Wiedza, nauka, innowacje a rozwój regionów”, prezentuje rozważania na temat roli i znaczenia potencjału wiedzy i innowacji w rozwoju regionu, w kontekście uwarunkowań gospodarki opartej na wiedzy.
Tematyka drugiej części monografii, zatytułowanej „Innowacyjność przedsiębiorstw a rozwój regionów”, koncentruje się wokół problematyki innowacyjności przedsiębiorstw w kontekście tworzenia regionalnych systemów innowacji. W centrum uwagi tej części publikacji znajduje się problem szeroko interpretowanej innowacyjności przedsiębiorstw w kontekście tworzenia regionalnych systemów innowacji.

Dodaj do koszyka Innowacyjność regionów w gospodarce opartej na wiedzy

 

Osoby które kupowały "Innowacyjność regionów w gospodarce opartej na wiedzy", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Innowacyjność regionów w gospodarce opartej na wiedzy

Spis treści

Innowacyjność regionów w gospodarce opartej na wiedzy eBook -- spis treści

 Wstęp 5
1. Wiedza, nauka, innowacje a rozwój regionów   --9
Wanda Maria Gaczek
Kapitał wiedzy a poziom rozwoju gospodarczego regionów europejskich   --11
Mariusz Czupich
Innowacyjność regionów państw Europy Środkowo-Wschodniej   --27
Beata Bal-Domańska
Konkurencyjność polskich regionów ze względu na poziom gospodarki opartej na wiedzy   --45
Tomasz Parteka
Jakub Pietruszewski
Metropolia wiedzy w regionach innowacyjnych (przykład gdańskiego obszaru metropolitalnego)   --63
Aleksandra Nowakowska
Wiedza i świadomość proinnowacyjna podmiotów regionalnej polityki innowacyjnej   --79
Agnieszka Olechnicka
Regionalny potencjał nauki polskiej (na podstawie oceny parametrycznej MNiSW oraz wskaźników publikacji i cytowań)   --93
Catherine Peyroux
Aleksandra Nowakowska
Mariusz E. Sokołowicz
Oddziaływanie wyższych uczelni na rozwój środowiska przedsiębiorczości. Przykład Łodzi   --109
Beata Wieteska-Rosiak
Innowacje w budowaniu bezpieczeństwa publicznego   --127

2. Innowacyjność przedsiębiorstw a rozwój regionów   --139
Bogusław Plawgo
Magdalena Klimczuk
Wpływ inicjatyw klastrowych na innowacyjność regionu   --141
Krzysztof B. Matusiak
Regionalne uwarunkowania tworzenia i rozwoju parków technologicznych   --157
Joanna Dominiak
Rola otoczenia innowacyjnego w kształtowaniu gospodarki opartej na wiedzy   --187
Lucyna Lewandowska
Innowacyjność firm w regionie w kontekście niekonwencjonalnego finansowania   --203
Monika Kondratiuk-Nierodzińska
Innowacyjność podlaskich przedsiębiorstw w kontekście budowy regionalnego systemu innowacji   --219
Dorota Miłek
Przedsiębiorstwa w regionalnym systemie innowacji – wyniki badań   --235
Paulina Nowak
Innowacyjność przedsiębiorstw w aspekcie wdrażania regionalnej strategii innowacji   --249
Gaël Gueguen
Estelle Pellegrin-Boucher
Wpływ relacji interpersonalnych na racjonalność decyzji ekonomicznych. Gdy nad racjami górują emocje   --261

Dodaj do koszyka Innowacyjność regionów w gospodarce opartej na wiedzy

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.