Innowacyjna gospodarka, innowacyjne organizacje, innowacyjni ludzie - Onepress

ISBN: 978-83-787-5450-3
stron: 313, Format: ebook
Data wydania: 2018-07-18
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 24,00 zł (poprzednio: 30,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-6,00 zł)
Celem niniejszej publikacji jest próba odpowiedzi m.in. na następujące pytania: co warunkuje rozwój innowacyjnej gospodarki i innowacyjnych przedsiębiorstw, jakie są szanse i zagrożenia wynikające z szybkiego generowania, absorpcji i dyfuzji wiedzy oraz innowacji, jak rozwijać i wdrażać innowacyjne usługi, jak zachęcać całe organizacje, a także pojedyncze osoby do twórczych i przedsiębiorczych działań. Monografia została podzielona na trzy części. W pierwszej części zaprezentowano uwarunkowania i konteksty innowacyjności. W drugiej części przedstawiono różnorodne narzędzia innowacyjności w działalności gospodarczej. Trzecia część zawiera rozważania dotyczące poszukiwania innowacyjności na poziomie międzynarodowym i krajowym.
Osoby które kupowały "Innowacyjna gospodarka, innowacyjne organizacje, innowacyjni ludzie", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Innowacyjna gospodarka, innowacyjne organizacje, innowacyjni ludzie eBook -- spis treści
Wstęp 7 Część I Uwarunkowania i wybrane konteksty innowacyjności 1. W poszukiwaniu ram teoretycznych dla zarządzania zmianą strategiczną. Wyzwania dla konwencjonalnej mądrości (Mariusz Bratnicki) 11 2. Ekonomia a kultura: ewolucja wzajemnych relacji (Aleksander Lipski) 26 3. O sposobie dochodzenia do prawdy w logistyce (Jacek Szołtysek) 49 4. Ekonomiczne rozumienie finansów publicznych (Artur Walasik) 58 5. Rozwój Katowickiej Szkoły Ekonomiki Transportu z perspektywy 50-lecia istnienia Wydziału Ekonomii (Grzegorz Dydkowski, Maria Michałowska) 69 Część II Narzędzia innowacyjności w wybranych obszarach działalności gospodarczej 1. ICT w rozwoju innowacyjnych strategii i modeli biznesu (Celina M. Olszak) 99 2. Od analizy danych do innowacyjnych technologii (Grażyna Trzpiot, Dominik Krężołek) 112 3. Innowacyjność organizacyjna a tworzenie i przechwytywanie wartości (Wojciech Dyduch) 133 4. Technologie smart city jako narzędzie rozwoju inteligentnej gospodarki miasta (Florian Kuźnik, Marcin Baron) 149 5. Innowacje w gospodarowaniu kapitałem ludzkim w organizacji - próba typologii (Anna Lipka, Agnieszka Giszterowicz) 168 6. Public relations jako funkcja zarządzania innowacyjną komunikacją w organizacji. Przegląd teoretycznych modeli (Anna Adamus-Matuszyńska) 185 7. Innowacyjność firm rodzinnych w Polsce (Teresa Kraśnicka, Grzegorz Głód) 199 Część III W poszukiwaniu innowacyjności na poziomie międzynarodowym i krajowym 1. Międzynarodowa konkurencyjność gospodarek USA, Chin i Unii Europejskiej w okresie 2006-2016 - analiza porównawcza (Tadeusz Sporek, Małgorzata Dziembała, Joanna Kos-Łabędowicz) 215 2. Idea kształcenia dualnego - ocena potrzeb i możliwości jej implementacji w szkolnictwie wyższym w Polsce (Izabela Ostoj) 238 3. Syntetyczna ocena poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego krajów Unii Europejskiej (Elżbieta Sojka) 251 4. Zmiany w poziomie i strukturze konsumpcji polskich gospodarstw domowych - podejście retrospektywne (Grzegorz Maciejewski, Robert Wolny) 271 5. Zrównoważony rozwój na przykładzie działalności przedsiębiorstw sportowych w Niemczech (Artur Grabowski) 295 Zakończenie