reklama - zainteresowany?

Innowacje przyszłością rozwoju gospodarki - Część II - Onepress

Innowacje przyszłością rozwoju gospodarki - Część II
ebook
Autor: Roman Tylżanowski, Katarzyna Kazojć, Joanna Wiśniewska, Małgorzata Brojak-Trzaskowska, Katarzyna Kozioł-Nadolna, Malwina Szczepkowska, Tomasz Buchwald, Anna Bielawa, Katarzyna Szopik-Depczyńska, Arkadiusz Świadek, Jadwiga Gorączkowska, Piotr Dzikowski,
ISBN: 978-83-620-6249-2
stron: 190, Format: ebook
Data wydania: 2017-04-05
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 17,00 zł

Dodaj do koszyka Innowacje przyszłością rozwoju gospodarki - Część II

Tagi: Ekonomia | Marketing | ZarzÄ…dzanie

Przedmowa

Innowacja jest skutecznÄ… realizacjÄ… pomysÅ‚ów w organizacji. W tym ujÄ™ciu, kreatywność przez osobisty wkÅ‚ad i zespoÅ‚ów jest punktem wyjÅ›cia dla innowacji, jest to konieczne, ale nie wystarczajÄ…cym warunkiem sukcesu innowacji. Zależy od innych czynników, jak również i to może wynikać nie tylko z pomysÅ‚ów, które pochodzÄ… w organizacji, ale także z pomysÅ‚ów, które pochodzÄ… gdzie indziej (np. w zakresie transferu technologii). Jednak i ten poglÄ…d nie jest gwarancjÄ… kreatywnoÅ›ci i innowacji…

OddajÄ™ naszym Czytelnikom drugie wydanie monografii naukowej pod tytuÅ‚em „Innowacje przyszÅ‚oÅ›ciÄ… rozwoju gospodarki”. Książka prezentuje wiedzÄ™ teoretycznÄ… oraz praktycznÄ…, stanowi prezentacjÄ™ badaÅ„, analiz, strategii oraz diagnoz poÅ›wiÄ™conych niniejszej problematyce. 

ZostaÅ‚a przygotowana oraz opracowana przez Ekspertów Naukowych gÅ‚ównie z WydziaÅ‚ów Nauk Ekonomii i ZarzÄ…dzania w Polsce.  Autorzy poszczególnych rozdziaÅ‚ów przedstawiajÄ… swoje osiÄ…gniÄ™cia naukowe, dziÄ™ki którym otrzymujemy ciekawe analizy i nowe rozwiÄ…zania, które mogÄ… posÅ‚użyć do zdobywania wiedzy naukowej jaki i również do kontynuacji dalszych badaÅ„ naukowych z tego obszaru badawczego.

 Nieobecne dotÄ…d w publikowanych innych pozycjach wydawniczych niniejsze badania naukowe majÄ… charakter uwzglÄ™dniajÄ…cy osiÄ…gniÄ™cia badawcze wielu dyscyplin naukowych, miedzy innymi z ekonomii.

MonografiÄ™ naukowÄ… adresujemy praktycznie do wszystkich zainteresowanych aspektami ekonomii i zarzÄ…dzania. Jak i również dla tych, którym jest niezbÄ™dna nowa wiedza. 

Liczymy, że odnajdÄ… PaÅ„stwo w naszej książce naukowej „Innowacje przyszÅ‚oÅ›ciÄ… rozwoju gospodarki” inspiracje dla wÅ‚asnej praktyki zawodowej oraz naukowej.

SÅ‚owa kluczowe:

innowacyjność, dziaÅ‚alność B+R, przedsiÄ™biorstwa przemysÅ‚owe, region, aktywność innowacyjna przedsiÄ™biorstw, model regresji logistycznej, innowacyjność przemysÅ‚u w regionie lubuskim, dziaÅ‚alność innowacyjna, innowacyjne przedsiÄ™biorstwo, transfer informacji z zagranicznych jednostek badawczych, kompetycja, wspóÅ‚praca z konkurentami, rozwój przemysÅ‚u wysokiej techniki, partnerstwo publiczno-prywatne, model DBOT, firmy rodzinne, familiarność, kooperacja naukowo-biznesowa, reformy instytucjonalne, polityka paÅ„stwa, rynek pracy, wspóÅ‚praca przedsiÄ™biorstw, zdolność do innowacji, metodologiczne podstawy przeprowadzonego badania,  modelowanie probitowe, poziom techniki, cykl koniunkturalny.

Dodaj do koszyka Innowacje przyszłością rozwoju gospodarki - Część II

 

Osoby które kupowały "Innowacje przyszłością rozwoju gospodarki - Część II", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • O współczesnych praktykach genderyzacji ciaÅ‚a

Dodaj do koszyka Innowacje przyszłością rozwoju gospodarki - Część II

Spis treści

Innowacje przyszłością rozwoju gospodarki - Część II eBook -- spis treści

Spis treści

 

Przedmowa 7

RozdziaÅ‚ I Wspieranie innowacji w polskiej gospodarce 8

Wprowadzenie 8

1.1  Znaczenie innowacji w Polsce 9

1.2  MożliwoÅ›ci wsparcia innowacji w polskiej gospodarce 13

1.3 Analiza skutecznoÅ›ci wsparcia innowacji w Polsce 15

Podsumowanie 18

Support for innovation in Polish economy 18

Bibliografia 19

Informacja o Autorze 19

 

Rozdział II Innowacje społeczne sposobem na zwiększanie konkurencyjności 20

Wprowadzenie 20

2.1. PojÄ™cie i istota innowacji spoÅ‚ecznych 21

2.2. Sektor publiczny i prywatny a innowacje spoÅ‚eczne 23

2.3. Ekonomiczny wymiar innowacji spoÅ‚ecznych 26

2.4. Problemy wystÄ™pujÄ…ce przy tworzeniu i wdrażaniu innowacji spoÅ‚ecznych 27

Podsumowanie 28

Social Innovation as a Way to Increase Competitiveness 28

Bibliografia 29

Informacje o Autorze 29

 

RozdziaÅ‚ III Specyfika innowacji w sektorze usÅ‚ug 30

Wprowadzenie. 30

3.1. Cechy innowacji w sektorze usług. 32

3.2. Specyfika działalności B+R w usługach. 35

3.3. Odmienność innowacji w przemyśle i sektorze usług. 37

Podsumowanie. 39

Specific nature of innovation in the service sector 39

Bibliografia. 40

Informacja o Autorze. 40

 

Rozdział IV Kooperacja naukowo - biznesowa jako czynnik aktywności innowacyjnej w gospodarce. 41

Wprowadzenie. 41

4.1.  Istota i zakres kooperacji naukowo-biznesowej w zakresie dziaÅ‚alnoÅ›ci innowacyjnej 42

4.1.1. Rekomendacje na rzecz wzrostu znaczenia kooperacji naukowo-biznesowej w zakresie wdrażania innowacji 46

4.2. Analiza źródeÅ‚ dziaÅ‚alnoÅ›ci innowacyjnej przedsiÄ™biorstw na przykÅ‚adzie wybranych rodzajów usÅ‚ug. 48

Podsumowanie. 56

Cooperation between science and business as a factor innovation activity in the economy. 56

Bibliografia. 57

Informacja o Autorze. 57

 

Rozdział V Ekonomiczne uwarunkowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstw w Polsce. 58

Wprowadzenie. 58

5.1. Uwarunkowania procesów innowacyjnych – ujÄ™cie teoretyczne. 59

5.2. Innowacyjność przedsiębiorstw w Polsce - wyniki badań. 62

5.3. Uwarunkowania ksztaÅ‚towania procesów innowacyjnych w badanych przedsiÄ™biorstwach w Polsce. 65

Podsumowanie. 68

Economic Determinants of Innovation Activity of Enterprises in Poland. 68

Bibliografia. 69

Informacja o Autorze. 69

 

RozdziaÅ‚ VI Innowacyjność maÅ‚ych i Å›rednich firm rodzinnych – wybrane zagadnienia. 70

Wprowadzenie. 70

6.1. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw z sektora MSP w Polsce. 72

6.2. Innowacyjność firm rodzinnych z sektora MSP – przeglÄ…d badaÅ„. 76

Podsumowanie. 79

Innovation of small and medium-sized Family Businesses - Selected Issues. 79

Bibliografia. 80

Informacja o Autorze. 80

 

RozdziaÅ‚ VII Efektywność adaptacyjna pilotażowego programu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego a jego wpÅ‚yw na innowacyjność i rozwój gospodarki 81

Wprowadzenie. 81

7.1. Teoria innowacji - pojęcie innowacji 84

7.2. Innowacyjność polskiej gospodarki w badaniach porównawczych. 87

7.3. WspóÅ‚praca sektorów naukowo-badawczych z sektorem przedsiÄ™biorstw.. 88

7.4. Polityka paÅ„stwa na rynku pracy bezradna wobec losów absolwentów.. 92

7.4. Zmiany w szkolnictwie wyższym nie zachwycajÄ…. SÅ‚aba efektywność i innowacyjność programów.. 98

7.4. Reformy instytucjonalne i zadania dla polityki publicznej jakie należy wprowadzić by osiągnąć efektywność innowacyjną. 100

Podsumowanie. 102

Streszczenie. 104

Bibliografia. 106

Informacja  o Autorze. 107

 

RozdziaÅ‚ VIII Innowacyjność i jakość sektora motoryzacyjnego 108

Wstęp. 108

8.1. Problematyka innowacyjności i jakości w przemyśle motoryzacyjnym.. 109

8.2. Innowacyjność i jakość w przedsiębiorstwach usługowych sektora motoryzacyjnego. 112

Podsumowanie. 119

Innovation and quality automotive sector 119

Bibliografia. 120

Informacja o Autorze. 120

 

RozdziaÅ‚ IX PotencjaÅ‚ kooperacyjny i innowacyjność przedsiÄ™biorstw sektora jachtowego w województwie zachodniopomorskim   121

Wprowadzenie. 121

9.1. Uwarunkowania jachtowej inicjatywy klastrowej w województwie zachodnio-pomorskim.. 122

9.2. Metodologia badań. 123

9.2.1. PotencjaÅ‚ innowacyjno-kooperacyjny przedsiÄ™biorstw sektora jachtowego w województwie zachodniopomorskim   124

9.2.2. Kierunki rozwoju potencjalnego klastra jachtowego w województwie zachodnio-pomorskim.. 129

Podsumowanie. 130

Cooperative potential and innovativeness of yachting industry enterprises in Western Pomerania region. 130

Bibliografia. 131

Informacja o Autorze. 131

 

RozdziaÅ‚ X ŹródÅ‚a i ograniczenia dziaÅ‚alnoÅ›ci innowacyjnej w regionie mazowieckim  w latach 2009-11 - modelowanie probitowe  132

Wprowadzenie. 132

10.1. Metodologiczne podstawy przeprowadzonego badania – modelowanie probitowe. 133

10.1.1. Charakterystyka badanej próby. 134

10.1.2.WpÅ‚yw źródeÅ‚ oraz ograniczeÅ„ aktywnoÅ›ci innowacyjnej na wprowadzanie innowacji w przedsiÄ™biorstwach  regionu mazowieckiego  135

Podsumowanie. 144

Quellen und Begrenzungen der Innovationsaktivität in der Woiwodschaft Mazowicekie  in Jahren 2009-2011                                    – Probitmodelle. 145

Bibliografia. 146

Informacja o Autorze. 146

 

RozdziaÅ‚ XI WspóÅ‚praca przedsiÄ™biorstw przemysÅ‚owych z instytucjami wsparcia biznesu  w województwie zachodniopomorskim w latach 2009-2011 147

Wprowadzenie. 147

11.1. Struktura przedsiÄ™biorstw wspóÅ‚pracujÄ…cych z instytucjami wsparcia biznesu w województwie zachodniopomorskim   149

11.2. Kontakty biznesowe przedsiÄ™biorstw przemysÅ‚owych wspóÅ‚pracujÄ…cych z instytucjami wsparcia biznesu w regionie zachodniopomorskim   151

11.3. Aktywność innowacyjna i wspóÅ‚praca w obszarze nowych rozwiÄ…zaÅ„ w przedsiÄ™biorstwach przemysÅ‚owych wspóÅ‚pracujÄ…cych z instytucjami wsparcia biznesu  w regionie zachodniopomorskim.. 153

11.4. ŹródÅ‚a, bariery i efekty aktywnoÅ›ci innowacyjnej przedsiÄ™biorstw przemysÅ‚owych wspóÅ‚pracujÄ…cych z instytucjami wsparcia biznesu w regionie zachodniopomorskim.. 156

Podsumowanie. 159

Zusammenarbeit zwischen Industrieunternehmen und Wirtschaftsförderunginstitutionen (Business Support Organisations)               in der Woiwodschaft Westpommern in Jahren 2009-2011. 161

Bibliografia. 162

Informacja o Autorze. 162

 

RozdziaÅ‚ XII WpÅ‚yw koniunktury gospodarczej na zachowania innowacyjne przedsiÄ™biorstw przemysÅ‚u spożywczego i sektora niskiej techniki w zachodniej Polsce w latach 2009-2012 163

Streszczenie. 163

Wstęp. 163

12.1. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw niskiej techniki 165

12.2. Próba badawcza i metodyka badania. 167

12.3.Wpływ koniunktury na działalność innowacyjną. 168

Wnioski 172

Innovation activities of enterprises low technology. 172

Bibliografia. 173

Informacja o Autorze. 173

 

RozdziaÅ‚ XIII ŹródÅ‚a informacji o innowacjach a kooperacja innowacyjna przedsiÄ™biorstw przemysÅ‚owych 174

Wstęp. 174

13.1. Metodyczne aspekty prowadzonych badań.176

13.2. WspóÅ‚praca przedsiÄ™biorstw z pozostaÅ‚ymi uczestnikami sieci dostaw 178

13.3. WspóÅ‚praca przedsiÄ™biorstw z jednostkami ze sfery B+R 180

Zakończenie. 182

Bibliografia. 183

Informacja o Autorze. 183

 

BIBLIOGRAFIA 184

Dodaj do koszyka Innowacje przyszłością rozwoju gospodarki - Część II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.