Harvard Business Review. Skuteczne przywództwo - Onepress
Tytuł oryginału: Harvard Business Review on the Tests of a Leader (Harvard Business Review Paperback Series)
TÅ‚umaczenie: praca zbiorowa
ISBN: 978-83-246-1556-8
stron: 200, Format: A5, okładka: miękka
Data wydania: 2009-05-11
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 69,00 zł
Przywództwo to działanie, nie stanowisko.
Donald H. McGannon
Nie jest łatwo być na szczycie. Zarządzający przechodzą ciągłe sprawdziany -- od najbardziej przyziemnych po najcięższe, zagrażające całej organizacji. Bycie przywódcą to prawdziwe wyzwanie, a umiejętności, które powinien posiadać prawdziwy lider, nie da się zdobyć nawet na najlepszych uniwersytetach. Trudno także zaufać jedynie swojej intuicji. Gra toczy się o zbyt wysoką stawkę - o przyszłość całego przedsiębiorstwa, zespołu, istotnych projektów.
Aby pokonywać przeszkody przy poważnym kryzysie, prosperować w środowisku biznesowym charakteryzującym się szybkimi zmianami i nie stracić orientacji w gąszczu reguł zachowania organizacyjnego, trzeba zdać się na zdobyte wcześniej doświadczenie. Praktyka jest tu wprost nieoceniona. Co jednak ma zrobić początkujący przywódca lub nawet doświadczony menedżer, który znalazł się w zupełnie obcej sobie sytuacji? Skąd czerpać inspirację? Gdzie szukać wskazówek? Ten zbiór przenikliwych artykułów pomoże Ci zmierzyć się z codziennymi wyzwaniami i stać się silniejszym, mądrzejszym i bardziej wiarygodnym liderem.
Autorytety w świecie zarządzania zdradzą Ci, jak:
- wykorzystać odwagę i zarządzać ryzykiem;
- umiejętnie gospodarować czasem i przyjmowanymi priorytetami;
- korzystać z feedbacku;
- odnajdywać się w nowym otoczeniu rynkowym;
- tworzyć operacyjne, osobiste i strategiczne sieci kontaktów.
Niniejsza seria dostarcza współczesnym menedżerom cennych informacji -- koniecznych, by stać się konkurencyjnym w szybko zmieniającym się świecie biznesu. Harvard Business Review jest niezbędną pozycją czytelniczą dla osób zarządzających i ambitnych pracowników w organizacjach na całym świecie. Zbiór artykułów prezentuje przełomowe idee oraz stanowiska czołowych myślicieli, poczynając od najwybitniejszych teoretyków, których praca pozwoliła na zdefiniowanie całej dziedziny, a kończąc na młodych talentach, które zmieniają nasz sposób myślenia o sprzedaży, marketingu, komunikacji i zarządzaniu.
Osoby które kupowały "Harvard Business Review. Skuteczne przywództwo", wybierały także:
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Gra bez końca 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
- Wpływowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji 48,06 zł, (14,90 zł -69%)
Spis treści
Harvard Business Review. Skuteczne przywództwo -- spis treści
Proces stawania siÄ™ szefem (7)
LINDA A. HILL
Odwaga jako umiejętność (29)
KATHLEEN K. REARDON
O co zapytać osobę w lustrze? (45)
ROBERT S. KAPLAN
Dyrektor generalny w drugim akcie (71)
DAVID A. NADLER
Chwile prawdy. Czołowi biznesmeni z całego świata opowiadają o wyzwaniach, które ukształtowały ich jako liderów (91)
OLLI-PEKKA KALLASVUO, GARY JACKSON, FRANZ HUMER, ARTHUR GENSLER, SIERGIEJ PIETROW, ALAN KLAPMEIER, ALEXANDER B. CUMMINGS I DULEEP ALUWIHARE
Jak liderzy tworzą i wykorzystują sieci kontaktów? (115)
HERMINIA IBARRA I MARK HUNTER
Kiedy nowy menedżer obejmuje przywództwo (137)
JOHN J. GABARRO
Przewodzenie procesowi zmian. Przyczyny niepowodzeń (175)
JOHN P. KOTTER
O autorach (197)