Harvard Business Review. Atrybuty przywódcy - Onepress
Tytuł oryginału: Harvard Business Review on What Makes a Leader
Tłumaczenie: Ewa Borówka (artykuły 4 - 6, 8), HBR Polska (artykuły 1-3, 5, 7)
ISBN: 83-7361-900-3
stron: 232, Format: A5, okładka: twarda
Data wydania: 2006-04-21
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 69,00 zł
Jacy ludzie są najlepszymi liderami? Jak człowiek staje się przywódcą? Co dzieje się w organizacji, w której brakuje lidera? To zaledwie kilka spośród wielu pytań dotyczących przywództwa, rozważanych w tym zbiorze artykułów.
Przywództwo to dyscyplina z pogranicza psychologii, zarządzania, komunikacji, strategii, a nawet reklamy. Jest niezbędne wszędzie tam, gdzie ludzie dążą do wspólnych celów. Od kompetencji, charakteru i technik stosowanych przez lidera zależy przyszłość organizacji. W tym zbiorze artykułów znajdziesz interdyscyplinarną wiedzę potrzebną każdemu liderowi.
- Inteligencja emocjonalna: czy można nauczyć się przywództwa?
- W jaki sposób sukcesy wzbogacają lub niszczą psychikę lidera?
- Sześć stylów przywództwa
- Zarządzanie uwagą: jak lider zdobywa miejsce w umysłach swoich ludzi?
- Zmiana władzy: jak ograniczyć wstrząsy w organizacji, gdy pojawia się nowy lider?
- Przywództwo w szybko rozwijającej się firmie: kiedy odejść od ręcznego sterowania organizacją?
- Jacy ludzie są automatycznie uznawani za liderów?
- Studium przypadku: Erik Schmidt -- człowiek, który odbudował firmę Novell
"Harvard Business Review. Atrybuty przywódcy" to zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej ukazały się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów. Autorzy to doświadczeni eksperci w dziedzinie przywództwa. Analizują prawdziwe przypadki, przełomowe koncepcje oraz narzędzia i techniki stosowane w firmach na całym świecie. Podają liczne przykłady skutecznego i nieskutecznego przywództwa.
Tłumaczenie artykułów "Co czyni Cię przywódcą", "Narcystyczni przywódcy. Niewątpliwie dobre i bezsprzecznie złe strony ich skomplikowanych osobowości", "Przywództwo, które przynosi efekty" oraz "Dlaczego ktoś miałby Cię uważać za swojego przywódcę?" zostało przedrukowane za zgodą wydawcy z magazynu Harvard Business Review Polska (z lutego 2004 r., z sierpnia 2004 r., z grudnia 2004, z maja 2003 r.).
Osoby które kupowały "Harvard Business Review. Atrybuty przywódcy", wybierały także:
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Gra bez końca 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
- Wpływowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji 48,06 zł, (14,90 zł -69%)