Funkcja personalna w przedsiębiorstwie. Zakres, pomiar realizacji, uwarunkowania - Onepress

stron: 172, okładka: miękka
Data wydania: 2014-06-01
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 32,39 zł (poprzednio: 39,99 zł)
Oszczędzasz: 19% (-7,60 zł)
Książka odnosi się do problematyki realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie, a także wybranych uwarunkowań wpływających na jej realizację.
Pierwsza część książki, zawiera rozdziały dotyczące pozyskiwania personelu (planowania zasobów ludzkich, rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej, charakterystyki procesu selekcyjnego) szkolenia i doskonalenia pracowników (przygotowania i przeprowadzenia procesu szkoleniowego, oceny skuteczności i efektywności procesów szkoleniowych), związków między wynagrodzeniami za pracę a kosztami pracy (zakresu i konsekwencji klina podatkowego dla funkcjonowania przedsiębiorstwa) oraz procesu restrukturyzacji zatrudnienia (możliwości ograniczenia strat kapitału ludzkiego w trakcie restrukturyzacji). Podsumowaniem jest rozdział odnoszący się do controllingu personalnego, w którym zaproponowano narzędzia mogące pomóc w określeniu efektywności prowadzenia działań personalnych, z których korzystać można w praktyce, dokonując wyboru odpowiedniego zestawu mierników, w zależności od specyfiki przedsiębiorstwa.
Druga część książki dotyczy wybranych elementów otoczenia zewnętrznego oddziałujących na postawy pracobiorców. W grupie omawianych uwarunkowań znalazły się: przekształcenia na rynku pracy i związane z nimi uelastycznienie zatrudnienia, stosunek młodzieży wchodzącej na rynek pracy do elastycznych form zatrudnienia, problemy płci na rynku pracy i towarzyszące im stereotypy, a także uwarunkowania prawne z zakresu prawa pracy mające w swym zamierzeniu ułatwić godzenie życia zawodowego z rolami rodzicielskimi.
Osoby które kupowały "Funkcja personalna w przedsiębiorstwie. Zakres, pomiar realizacji, uwarunkowania", wybierały także:
- Psychologia szefa 1. Szef to zaw 93,13 zł, (14,90 zł -84%)
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Psychologia szefa 2. Coaching narz 67,73 zł, (14,90 zł -78%)
- Budowanie zaanga 64,78 zł, (14,90 zł -77%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)