Fundacje korporacyjne w Polsce jako forma działalności filantropijnej przedsiębiorstw - Onepress
ISBN: 978-83-7695-864-4
stron: 220, Format: ebook
Data wydania: 2021-06-09
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 34,00 zł
Rozważania podejmowane w monografii oraz prace badawcze przeprowadzone na jej potrzeby ukierunkowano na wyjaśnienie, uwzględniając perspektywę filantropii korporacyjnej, motywów i mechanizmów tworzenia, funkcjonowania fundacji korporacyjnych oraz ich relacji z przedsiębiorstwami założycielskimi w Polsce. Praca zawiera analizę i syntezę teorii i praktyki filantropii korporacyjnej ze szczególnym uwzględnieniem fundacji korporacyjnych na świecie, syntezę praktyki ich tworzenia, funkcjonowania i ich relacji z przedsiębiorstwami założycielskimi w Polsce, a także wnioski wynikające z odniesienia polskiej praktyki kształtowania fundacji korporacyjnych do praktyki i teorii na świecie.
Osoby które kupowały "Fundacje korporacyjne w Polsce jako forma działalności filantropijnej przedsiębiorstw", wybierały także:
- Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Zespół wygrany czy przegrany? W co grają ludzie w firmach 39,87 zł, (17,94 zł -55%)
- Zespół wygrany czy przegrany? W co grają ludzie w firmach 39,87 zł, (17,94 zł -55%)
- Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty. Wydanie 2 rozszerzone 47,93 zł, (22,05 zł -54%)
Spis treści
Fundacje korporacyjne w Polsce jako forma działalności filantropijnej przedsiębiorstw eBook -- spis treści
Wstęp 9
1. Istota filantropii korporacyjnej oraz wybrane elementy charakterystyki jej aktualnego stanu w praktyce zarządzania na świecie 17
1.1. Filantropia korporacyjna – geneza, pojęcia i podejścia do definiowania zjawiska 17
1.2. Motywy działań filantropijnych przedsiębiorstw – podstawowe pola eksploracji 34
1.3. Filantropia korporacyjna jako przedmiot zarządzania 51
1.4. Filantropia korporacyjna na świecie – analiza skali zjawiska w świetle dostępnych danych 62
2. Podstawy teoretyczne filantropii korporacyjnej 72
2.1. Filantropia korporacyjna w ekonomicznych teoriach przedsiębiorstwa 73
2.2. Filantropia korporacyjna z perspektywy nauk o zarządzaniu 80
2.3. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa jako podstawa eksplanacji filantropii korporacyjnej 84
2.4. Synteza diagnozy stanu wiedzy poznawczej o filantropii korporacyjnej w ekonomicznych teoriach przedsiębiorstwa i naukach o zarządzaniu 94
3. Praktyka tworzenia, funkcjonowania fundacji korporacyjnych i relacji z przedsiębiorstwami założycielskimi w Polsce 96
3.1. Założenia metodologiczne postępowania badawczego 96
3.2. Motywy i cele tworzenia fundacji korporacyjnych w Polsce 102
3.3. Struktura prawno-organizacyjna fundacji korporacyjnych w Polsce 104
3.4. Funkcjonowanie fundacji korporacyjnych w Polsce i warunki jego realizacji 131
3.5. Korzyści, problemy i zagrożenia w relacjach fundacji korporacyjnych z przedsiębiorstwami założycielskimi w Polsce 142
4. Odniesienie polskiej praktyki tworzenia, funkcjonowania fundacji korporacyjnych i ich relacji z podmiotami założycielskimi do stanu praktyki i teorii na świecie 150
4.1. Synteza teorii i praktyki filantropii korporacyjnej ze szczególnym uwzględnieniem tworzenia i funkcjonowania fundacji korporacyjnych jako formy filantropii korporacyjnej na świecie 150
4.2. Synteza praktyki tworzenia, funkcjonowania fundacji korporacyjnych i ich relacji z przedsiębiorstwami założycielskimi w Polsce 155
4.3. Polska praktyka kształtowania fundacji korporacyjnych na tle praktyki i teorii na świecie. 164
Zakończenie 171
Załącznik 1 Kwestionariusz badania skierowany do fundacji 176
Załącznik 2 Kwestionariusz ankiety skierowany do przedsiębiorstw tworzących fundacje 185
Literatura 189
Spis rysunków 203
Spis tabel 204
Summary 206