reklama - zainteresowany?

Fakty i mity o jednym procencie podatku. Odpis podatkowy w procesie kreowania społeczeństwa obywatelskiego - Onepress

Fakty i mity o jednym procencie podatku. Odpis podatkowy w procesie kreowania społeczeństwa obywatelskiego
ebook
Autor: Grażyna Piechota
ISBN: 97883-242-2547-7
stron: 208, Format: ebook
Data wydania: 2020-11-07
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 15,00 zł

Dodaj do koszyka Fakty i mity o jednym procencie podatku. Odpis podatkowy w procesie kreowania społeczeństwa obywatelskiego

Tagi: Ekonomia

„Recenzowana praca stanowi cenne źródÅ‚o informacji o finansowaniu organizacji spoÅ‚eczeÅ„stwa obywatelskiego w Polsce z 1% podatku od dochodów osobistych. Ważnym ustaleniem pracy jest zwrócenie uwagi, że mechanizm 1%  w znacznie mniejszym stopniu niż to zakÅ‚adano w rozwiÄ…zaniu ustawowym jest sposobem budowania spoÅ‚ecznoÅ›ci. InteresujÄ…cym ustaleniem badawczym Autorki, które z pewnoÅ›ciÄ… bÄ™dzie przydatne organizacjom obywatelskim próbujÄ…cym pozyskiwać fundusze z ofiarnoÅ›ci spoÅ‚ecznej jest fakt, iż najskuteczniejszym mechanizmem komunikacji z otoczeniem badanych organizacji okazaÅ‚y siÄ™ dziaÅ‚ania z zakresu public relations, a nie marketing spoÅ‚eczny. Autorka w przejrzysty sposób przedstawiÅ‚a też regulacje ustawowe nt. form rzÄ…dzenia partycypacyjnego na szczeblu lokalnym w Polsce. Szczególnie wartoÅ›ciowe sÄ… przykÅ‚ady dot. inicjatywy uchwaÅ‚odawczej i zróżnicowania warunków wÅ‚Ä…czania osób i organizacji spoÅ‚eczeÅ„stwa obywatelskiego przez organy wÅ‚adzy samorzÄ…dowej do partycypacyjnego rzÄ…dzenia. Recenzowana praca stanowić bÄ™dzie z pewnoÅ›ciÄ… lekturÄ™ bardzo użytecznÄ… dla badaczy spoÅ‚eczeÅ„stwa obywatelskiego, wÅ‚adz publicznych i praktyków uczestniczÄ…cych w dziaÅ‚alnoÅ›ci zrzeszeÅ„ obywatelskich.” 

Z recenzji prof. Ewy LeÅ›

 

„Recenzowana monografia reprezentuje wysoki poziom merytoryczny i metodologiczny, co Å›wiadczy o tym, iż Autorka jest kompetentna w materii, którÄ… analizuje i opisuje. CaÅ‚y problem jest ważny spoÅ‚ecznie./…/ PrzedÅ‚ożona praca wnosi wiele nowego do naszej dotychczasowej wiedzy o 1 procencie podatku i o samych organizacjach pożytku publicznego, które w ten sposób starajÄ… siÄ™ pozyskać Å›rodki na swojÄ… dziaÅ‚alność. Wiadomo, że jest to problem nieco kontrowersyjny z punktu widzenia polityki spoÅ‚ecznej. WykÅ‚ad Autorki ma charakter obiektywny, jest kompetentny i napisany stosunkowo prostym, zrozumiaÅ‚ym jÄ™zykiem. /…/ Praca zawiera bardzo dużo danych faktograficznych (tabele, wykresy), ale także Autorka potrafi wyciÄ…gać ogólniejsze wnioski, dokonujÄ…c konkluzji i typologii. Bardzo cennÄ… częściÄ… pracy sÄ… samodzielnie wykonane badania empiryczne dostarczajÄ…ce sporo interesujÄ…cego materiaÅ‚u.” Z recenzji prof. StanisÅ‚awa Michalczyka


Grażyna Piechota - doktor nauk humanistycznych, prawniczka, socjolożka. Adiunkt na Wydziale ZarzÄ…dzania i Komunikacji SpoÅ‚ecznej Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Zainteresowania naukowe koncentruje miÄ™dzy innymi wokóÅ‚ problematyki spoÅ‚eczeÅ„stwa obywatelskiego oraz lokalnego komunikowania publicznego i politycznego. Studia doktoranckie odbyÅ‚a w Instytucie Studiów Politycznych Polskiej Akademii Nauk w Warszawie oraz na Wydziale Nauk SpoÅ‚ecznych Uniwersytetu ÅšlÄ…skiego w Katowicach. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu: Doradztwa Podatkowego (SzkoÅ‚a Doradców Finansowych, Kraków 1996), ZarzÄ…dzania Finansami PrzedsiÄ™biorstw (Akademia Ekonomiczna, Katowice 1997) oraz Marketingu Politycznego (Uniwersytet ÅšlÄ…ski, Katowice 2004). CzÅ‚onkini European Communication Research and Education Association (ECREA) i Polskiego Towarzystwa Komunikacji SpoÅ‚ecznej. OdbyÅ‚a staże naukowe w Pradze, w Dreźnie oraz w Berlinie. Autorka monografii „SzkoÅ‚a w kryzysie versus media”, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa 2010 oraz „/Nie/Å‚ad komunikacyjny w demokracji lokalnej. Komunikowanie polityczne w budowaniu lokalnego spoÅ‚eczeÅ„stwa obywatelskiego”, Wydawnictwo Naukowe „ÅšlÄ…sk”, Katowice 2011.

 

Dodaj do koszyka Fakty i mity o jednym procencie podatku. Odpis podatkowy w procesie kreowania społeczeństwa obywatelskiego

 

Osoby które kupowały "Fakty i mity o jednym procencie podatku. Odpis podatkowy w procesie kreowania społeczeństwa obywatelskiego", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Fakty i mity o jednym procencie podatku. Odpis podatkowy w procesie kreowania społeczeństwa obywatelskiego

Spis treści

Fakty i mity o jednym procencie podatku. Odpis podatkowy w procesie kreowania społeczeństwa obywatelskiego eBook -- spis treści

Wstęp

I. Teoretyczne aspekty odpisu jednoprocentowego i organizacji pożytku publicznego – w kontekÅ›cie funkcjonowania spoÅ‚eczeÅ„stwa obywatelskiego
1. Społeczeństwo obywatelskie
1.1. Społeczeństwo obywatelskie w ujęciu historycznym
1.2. SpoÅ‚eczeÅ„stwo obywatelskie – sfera miedzy rynkiem a wÅ‚adzÄ…
1.3. Partycypacja publiczna w demokracji lokalnej
1.3.1. RozwiÄ…zania prawno-ustrojowe
1.3.2. Rola organizacji pozarzÄ…dowej w demokracji lokalnej
1.4. Organizacje pożytku publicznego w Polsce i ich finansowanie
1.5.  Nadawanie organizacjom statusu pożytku publicznego
1.6. Prawne regulacje dotyczÄ…ce 1 procentu podatku
1.7. 1 procent  podatku w danych statystycznych
1.8. Wolontariat i inne formy pracy niezarobkowej poza gospodarstwem domowym w Polsce
2. Odpisy podatkowe w innych krajach
2.1.  Historia pożytku publicznego
2.2. Doświadczenia węgierskie i słowackie
2.3. Zalety i wady przyjÄ™tych rozwiÄ…zaÅ„ w poszczególnych krajach
3. Funkcje 1 procenta podatku
3.1.  Finansowanie spoÅ‚eczeÅ„stwa obywatelskiego
3.2.  Finansowanie potrzeb spoÅ‚ecznych
3.3.  Mechanizm ksztaÅ‚tujÄ…cy spoÅ‚eczeÅ„stwo charytatywne
3.4.  Sposób agregowania kapitaÅ‚u spoÅ‚ecznego
4. Motywacje dla wspierania organizacji odpisem podatkowym
5. Styl dziaÅ‚alna organizacji pożytku publicznego, a zdolność do wykorzystania     kapitaÅ‚u spoÅ‚ecznego
6. Rola lidera w budowaniu kapitału społecznego organizacji pożytku publicznego
II. Odpis jednoprocentowy i organizacje pożytku publicznego w świetle badań empirycznych
7. Metodologia badań
8. Alokacje jednoprocentowe za lata 2010-2012
8.1. Alokacja terytorialna 1 procenta podatku
8.2. Alokacja celowa 1 procenta podatku
8.3. Alokacja jednoprocentowa – kwoty pozyskiwane przez poszczególne organizacje
9. Subkonta
10. Kwoty pozyskiwane przez organizacje
10.1. Wzrosty odpisu podatkowego
10.2. Spadki odpisu podatkowego
10.3. UdziaÅ‚ sum z 1 procenta podatku w budżetach organizacji i koszty     realizacji kampanii
11. Szczególne typy organizacji pożytku publicznego
11.1. Organizacje korporacyjne
11.2. „Zielony” 1 procent podatku
12.  Rola mediów w kampaniach gromadzenia odpisu jednoprocentowego
12.1. Media tradycyjne
12.2. Media społecznościowe
13. Wsparcie lokalnych organizacji przez samorzÄ…d województwa
14. Odpis jednoprocentowy w opiniach liderów organizacji lokalnych i regionalnych
III. Jak skutecznie zabiegać o odpis podatkowy - wskazówki dla lokalnych organizacji pożytku publicznego
15.1. Cele organizacji spójne z potrzebami lokalnej spoÅ‚ecznoÅ›ci
15.2. MieszkaÅ„cy – ambasadorami organizacji
15.3.  Komunikowanie celów zrealizowanych z 1 procenta podatku
15.4. Kampania na rzecz odpisu jednoprocentowego  trwa caÅ‚y rok
15.5. WspóÅ‚praca a konkurencja
15.6. Organizacja wspólnych wydarzeÅ„ dla lokalnej spoÅ‚ecznoÅ›ci
15.7. Poparcie lokalnych liderów
15.8. Koordynacja działań przez władze samorządowe
15.9.  Media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe
Podsumowanie - co dalej z odpisem jednoprocentowym ?
Streszczenie
Bibliografia
Wykaz tabel
Wykaz wykresów
Indeks osób

Dodaj do koszyka Fakty i mity o jednym procencie podatku. Odpis podatkowy w procesie kreowania społeczeństwa obywatelskiego

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.