reklama - zainteresowany?

Etnologia i okolice. Eseje antyperyferyjne - Onepress

Etnologia i okolice. Eseje antyperyferyjne
ebook
Autor: Janusz Barański
ISBN: 978-8-3233-8595-0
stron: 430, Format: ebook
Data wydania: 2014-05-16
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 32,27 zł

Dodaj do koszyka Etnologia i okolice. Eseje antyperyferyjne

Tagi: Ekonomia

Przedmiotem rozmyÅ›laÅ„ autora sÄ… zagadnienia teoretyczne (zakresy przedmiotowe, paradygmaty, podstawowe pojÄ™cia, misja) i metodologiczne (heurystyka, metody badawcze, rodzaje źródeÅ‚, relacje z innymi dyscyplinami wiedzy), z którymi boryka siÄ™ wspóÅ‚czesna etnologia, jak również niektóre tematy szczegóÅ‚owe (m.in. kultura popularna, polityka, etykieta, konsumpcja, technika). Obie te perspektywy, ogólna i szczegóÅ‚owa, sÅ‚użą potwierdzeniu gÅ‚oszonej w pracy tezy, podważajÄ…cej wyobrażenie o etnologii jako dyscyplinie i wiedzy cokolwiek peryferyjnej. Jest bowiem odwrotnie: za jej antyperyferyjnoÅ›ciÄ… przemawia nie tylko źródÅ‚owe skupienie na antropologicznie rozumianej kulturze, stanowiÄ…cej wszak sam rdzeÅ„ kondycji ludzkiej, oraz jakoÅ›ciowe metody jej badania, ukazujÄ…ce istoty, a nie liczby, lecz także swoista epistemologiczna centralność refleksji wynikajaca z usytuÅ‚owania etnologii pomiÄ™dzy różnymi dyskursami kulturowymi, co pozwala jej realizować misjÄ™ tÅ‚umacza na osi partykularyzmuniwersalizm kulturowy. Etnologia okazuje siÄ™ caÅ‚kiem centralna i konieczna jest jej obecność w debatach na takież centralne tematy, co robiÄ… wszak inne dyscypliny humanistyki i nauk spoÅ‚ecznych, siÄ™gajÄ…c czÄ™stokroć po jej ustalenia i metody.

Dodaj do koszyka Etnologia i okolice. Eseje antyperyferyjne

 

Osoby które kupowały "Etnologia i okolice. Eseje antyperyferyjne", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Etnologia i okolice. Eseje antyperyferyjne

Spis treści

Dodaj do koszyka Etnologia i okolice. Eseje antyperyferyjne

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.