reklama - zainteresowany?

Etnologia i okolice. Eseje antyperyferyjne - Onepress

Etnologia i okolice. Eseje antyperyferyjne
ebook
Autor: Janusz Barański
ISBN: 978-8-3233-8595-0
stron: 430, Format: ebook
Data wydania: 2014-05-16
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 32,27 zł

Dodaj do koszyka Etnologia i okolice. Eseje antyperyferyjne

Tagi: Ekonomia

Przedmiotem rozmyślań autora są zagadnienia teoretyczne (zakresy przedmiotowe, paradygmaty, podstawowe pojęcia, misja) i metodologiczne (heurystyka, metody badawcze, rodzaje źródeł, relacje z innymi dyscyplinami wiedzy), z którymi boryka się współczesna etnologia, jak również niektóre tematy szczegółowe (m.in. kultura popularna, polityka, etykieta, konsumpcja, technika). Obie te perspektywy, ogólna i szczegółowa, służą potwierdzeniu głoszonej w pracy tezy, podważającej wyobrażenie o etnologii jako dyscyplinie i wiedzy cokolwiek peryferyjnej. Jest bowiem odwrotnie: za jej antyperyferyjnością przemawia nie tylko źródłowe skupienie na antropologicznie rozumianej kulturze, stanowiącej wszak sam rdzeń kondycji ludzkiej, oraz jakościowe metody jej badania, ukazujące istoty, a nie liczby, lecz także swoista epistemologiczna centralność refleksji wynikajaca z usytułowania etnologii pomiędzy różnymi dyskursami kulturowymi, co pozwala jej realizować misję tłumacza na osi partykularyzmuniwersalizm kulturowy. Etnologia okazuje się całkiem centralna i konieczna jest jej obecność w debatach na takież centralne tematy, co robią wszak inne dyscypliny humanistyki i nauk społecznych, sięgając częstokroć po jej ustalenia i metody.

Dodaj do koszyka Etnologia i okolice. Eseje antyperyferyjne

 

Osoby które kupowały "Etnologia i okolice. Eseje antyperyferyjne", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Etnologia i okolice. Eseje antyperyferyjne

Spis treści

Dodaj do koszyka Etnologia i okolice. Eseje antyperyferyjne

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.