reklama - zainteresowany?

Ekonomika kultury - Onepress

Ekonomika kultury
ebook
Autor: Dorota Ilczuk
ISBN: 978-8-3011-7600-6
stron: 232, Format: ebook
Data wydania: 2015-07-06
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 39,20 zł (poprzednio: 48,40 zł)
Oszczędzasz: 19% (-9,20 zł)

Dodaj do koszyka Ekonomika kultury

Tagi: Ekonomia | Marketing

„PrzesÅ‚anie książki jest jednoznaczne: nie wystarczy wdrożyć optymalnego zestawu wymiernych parametrów (prawo, technologia, finanse, kwalifikacje i in.), aby osiÄ…gnąć wysoki poziom rozwoju spoÅ‚ecznego i cywilizacyjnego. WczeÅ›niej czy później o swoje prawa upomni siÄ™ kultura. JeÅ›li siÄ™ pominie ów niewymierny i trudny do zbadania „parametr” rozwoju, jakim jest kultura, to system spoÅ‚eczny nie „zaskoczy”. WpÅ‚yw kultury ujawnia siÄ™ powoli, ale jest on ewidentny, czego dowodzÄ… doÅ›wiadczenia wielu krajów, z których jednym m.in. kulturze siÄ™ powiodÅ‚o, a innym nie”.
Z recenzji dr. hab. Kazimierza Krzysztofka

Ekonomika kultury jest młodą dyscypliną badającą zjawiska i prawidłowości ekonomiczne występujące w kulturze i jej przemysłach, a także ustalającą efektywne w sferze kultury instrumenty polityki gospodarczej.

Dorota Ilczuk, korzystając ze swoich ponad 20-letnich doświadczeń badawczych, napisała pierwszą polską monografię na temat ekonomiki kultury jako dziedziny naukowej. Przeprowadzona w pracy analiza została umieszczona w szerszym kontekście teorii związanych z ekonomią oraz polityką społeczną. Dodanie wyników najnowszych badań empirycznych podniosło jej znaczenie jako materiału edukacyjnego. Książka ma na celu m.in. pobudzenie konstruktywnej dyskusji na temat roli kultury we współczesnej gospodarce rynkowej.

Publikacja jest kierowana do studentów, doktorantów, uczestników studiów podyplomowych i pracowników naukowych na kierunkach: kulturoznawstwo, zarządzanie i ekonomia. Powinna również zainteresować osoby związane z organizacją i finansowaniem działalności kulturalnej w obszarach trzech sektorów gospodarki: publicznego, non profit i prywatnego.

Dr hab. Dorota Ilczuk jest profesorem SzkoÅ‚y Wyższej Psychologii SpoÅ‚ecznej, zaÅ‚ożycielkÄ… i prezesem Fundacji Pro Cultura. W latach 2001–2007 peÅ‚niÅ‚a funkcjÄ™ Prezydenta CIRCLE (Cultural Information and Research Centres Liaison in Europe), europejskiej sieci instytucji zajmujÄ…cych siÄ™ badaniami, dokumentacjÄ… i informacjÄ… w kulturze. Jest czÅ‚onkiniÄ… Europejskiego Parlamentu Kulturalnego. Należy do Rady Naukowej Biblioteki Publicznej m.st. Warszawy. Współpracuje z zagranicznymi organizacjami i towarzystwami naukowymi, takimi jak ERICArts, Association for Cultural Economics International (ACEI), International Society for Third-Sector Research (ISTR). Jako ekspert Rady Europy i Unii Europejskiej uczestniczy w miÄ™dzynarodowych programach badawczych poÅ›wiÄ™conych problemom kultury. Jest autorkÄ… i współautorkÄ… publikacji książkowych i ponad stu ekspertyz i artykułów z dziedziny ekonomiki kultury i przemysłów kultury, polityki kulturalnej, spoÅ‚eczeÅ„stwa obywatelskiego, a także funkcjonowania sektora non profit.

Dodaj do koszyka Ekonomika kultury

 

Osoby które kupowały "Ekonomika kultury", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Ekonomika kultury

Spis treści

Ekonomika kultury eBook -- spis tre

Dodaj do koszyka Ekonomika kultury

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.