Ekonomika kultury - Onepress

ISBN: 978-8-3011-7600-6
stron: 232, Format: ebook
Data wydania: 2015-07-06
Ksi臋garnia: Onepress
Cena ksi膮偶ki: 39,20 z艂 (poprzednio: 48,40 z艂)
Oszcz臋dzasz: 19% (-9,20 z艂)
„Przes艂anie ksi膮偶ki jest jednoznaczne: nie wystarczy wdro偶y膰 optymalnego zestawu wymiernych parametr贸w (prawo, technologia, finanse, kwalifikacje i in.), aby osi膮gn膮膰 wysoki poziom rozwoju spo艂ecznego i cywilizacyjnego. Wcze艣niej czy p贸藕niej o swoje prawa upomni si臋 kultura. Je艣li si臋 pominie 贸w niewymierny i trudny do zbadania „parametr” rozwoju, jakim jest kultura, to system spo艂eczny nie „zaskoczy”. Wp艂yw kultury ujawnia si臋 powoli, ale jest on ewidentny, czego dowodz膮 do艣wiadczenia wielu kraj贸w, z kt贸rych jednym m.in. kulturze si臋 powiod艂o, a innym nie”.
Z recenzji dr. hab. Kazimierza Krzysztofka
Ekonomika kultury jest m艂od膮 dyscyplin膮 badaj膮c膮 zjawiska i prawid艂owo艣ci ekonomiczne wyst臋puj膮ce w kulturze i jej przemys艂ach, a tak偶e ustalaj膮c膮 efektywne w sferze kultury instrumenty polityki gospodarczej.
Dorota Ilczuk, korzystaj膮c ze swoich ponad 20-letnich do艣wiadcze艅 badawczych, napisa艂a pierwsz膮 polsk膮 monografi臋 na temat ekonomiki kultury jako dziedziny naukowej. Przeprowadzona w pracy analiza zosta艂a umieszczona w szerszym kontek艣cie teorii zwi膮zanych z ekonomi膮 oraz polityk膮 spo艂eczn膮. Dodanie wynik贸w najnowszych bada艅 empirycznych podnios艂o jej znaczenie jako materia艂u edukacyjnego. Ksi膮偶ka ma na celu m.in. pobudzenie konstruktywnej dyskusji na temat roli kultury we wsp贸艂czesnej gospodarce rynkowej.
Publikacja jest kierowana do student贸w, doktorant贸w, uczestnik贸w studi贸w podyplomowych i pracownik贸w naukowych na kierunkach: kulturoznawstwo, zarz膮dzanie i ekonomia. Powinna r贸wnie偶 zainteresowa膰 osoby zwi膮zane z organizacj膮 i finansowaniem dzia艂alno艣ci kulturalnej w obszarach trzech sektor贸w gospodarki: publicznego, non profit i prywatnego.
Dr hab. Dorota Ilczuk jest profesorem Szko艂y Wy偶szej Psychologii Spo艂ecznej, za艂o偶ycielk膮 i prezesem Fundacji Pro Cultura. W latach 2001–2007 pe艂ni艂a funkcj臋 Prezydenta CIRCLE (Cultural Information and Research Centres Liaison in Europe), europejskiej sieci instytucji zajmuj膮cych si臋 badaniami, dokumentacj膮 i informacj膮 w kulturze. Jest cz艂onkini膮 Europejskiego Parlamentu Kulturalnego. Nale偶y do Rady Naukowej Biblioteki Publicznej m.st. Warszawy. Wsp贸艂pracuje z zagranicznymi organizacjami i towarzystwami naukowymi, takimi jak ERICArts, Association for Cultural Economics International (ACEI), International Society for Third-Sector Research (ISTR). Jako ekspert Rady Europy i Unii Europejskiej uczestniczy w mi臋dzynarodowych programach badawczych po艣wi臋conych problemom kultury. Jest autork膮 i wsp贸艂autork膮 publikacji ksi膮偶kowych i ponad stu ekspertyz i artyku艂贸w z dziedziny ekonomiki kultury i przemys艂贸w kultury, polityki kulturalnej, spo艂ecze艅stwa obywatelskiego, a tak偶e funkcjonowania sektora non profit.
Osoby kt贸re kupowa艂y "Ekonomika kultury", wybiera艂y tak偶e:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 z艂
- Rozw 0,00 z艂
- Metody ilo 0,00 z艂
- ABC wsp 0,00 z艂
- Mikroekonomia dla bystrzak贸w 39,67 z艂, (11,90 z艂 -70%)