reklama - zainteresowany?

Ekonomiczne i spo - Onepress

Ekonomiczne i spo
ebook
Autor: Jacek Jaworski
ISBN: 978-83-7941-310-2
stron: 283, Format: ebook
Data wydania: 2011-01-01
Ksi臋garnia: Onepress

Cena ksi膮偶ki: 51,00 z艂 (poprzednio: 60,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 15% (-9,00 z艂)

Dodaj do koszyka Ekonomiczne i spo

Tagi: Ekonomia | Sprzeda

Jak wskazuj

Dodaj do koszyka Ekonomiczne i spo

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Ekonomiczne i spo", wybiera艂y tak偶e:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzak贸w

Dodaj do koszyka Ekonomiczne i spo

Spis tre艣ci

Ekonomiczne i spo艂eczno-polityczne problemy wsp贸艂czesnej gospodarki. Tom 9 eBook -- spis tre艣ci

Wprowadzenie 9

Cz臋艣膰 I
Spo艂eczne i polityczne aspekty gospodarowania

1. Ekonomia a wolno艣膰 cz艂owieka - Maciej 呕akiewicz 15
Streszczenie/Summary 24
Bibliografia 25

2. Polityka przez pryzmat mikroekonomii - Barbara Kubska-Maciejewicz 27
2.1. Prawo malej膮cej u偶yteczno艣ci kra艅cowej a programy partyjne i politycy 27
2.2. Programy polityczne i politycy jako dobra publiczne 29
2.3. Popyt na programy polityczne i polityk贸w 30
2.4. Poda偶 program贸w partii politycznych i polityk贸w 31
2.5. Rynek program贸w politycznych i polityk贸w 32
2.6. Informacja polityczna 34
2.7. Koszt zdobycia informacji 34
2.8. Optymalizacja poziomu informacji 36
2.9. Przyczyny gromadzenia informacji 37
2.10. Podejmowanie decyzji przez wyborc贸w w warunkach niepewno艣ci 39
Streszczenie/Summary 40
Bibliografia 42

3. Wp艂yw reklamy na wybrane grupy spo艂eczne - Janusz Dworak 43
3.1. Bezpo艣rednie i po艣rednie czynniki wp艂ywaj膮ce na kszta艂towanie osobowo艣ci klienta 43
3.2. Wp艂yw reklamy na konsumenta 44
3.3. Dysonans poznawczy 46
3.4. P艂aszczyzny odbioru informacji 47
3.5. Manipulacja w reklamie 48
Streszczenie/Summary 52
Bibliografia 53

4. Wyzwania i zagro偶enia dla rynku pracy na tle wsp贸艂czesnych przemian spo艂eczno-ekonomicznych. Wybrane zagadnienia - Ewa Polak 55
4.1. Tradycyjne funkcje pracy zawodowej 56
4.2. Tendencje zmian w gospodarce i w konsekwencji - na rynku pracy 57
4.3. Preferowane postawy i kwalifikacje na rynku pracy 58
4.4. Nowe podzia艂y spo艂eczno-zawodowe 63
4.5. Dywersyfikacja form zatrudnienia 65
4.6. Biedni pracuj膮cy 67
Streszczenie/Summary 69
Bibliografia 70

5. Przemiany spo艂eczne, polityczne i gospodarcze w federacyjnym regionie Kurdystanu Irackiego - Maria Giedz 73
5.1. Kurdystan - informacje og贸lne 75
5.2. Rosn膮ce znaczenie Kurd贸w w Rejonie Bliskiego Wschodu 81
5.3. Boom ekonomiczny 84
Streszczenie/Summary 93
Bibliografia 95


Cz臋艣膰 II
Ekonomiczne i finansowe problemy rozwoju gospodarczego

6. Terms for Money in American Slang - Ma艂gorzata Kowalczyk 99
6.1. Money in General 100
6.2. U.S. Dollars 100
6.3. Amount of Money 101
6.4. Cost of Money 102
6.5. Flow of Money 103
6.6. Special Kinds of Money 105
Summary/Streszczenie 106
Bibliography 106

7. Architektura systemu finansowego strefy euro w fazie stabilizacji pokryzysowej - podmioty i procedury - Tadeusz Miruszewski 107
7.1. Destabilizacja systemu fiskalno-bud偶etowego strefy euro po 2008 r. 107
7.2. Dostosowawczo-regulacyjna polityka Europejskiego Banku Centralnego 111
Streszczenie/Summary 117
Bibliografia 118

8. Perspektywy rozwoju bancassurance w Europie - Eugeniusz Gostomski 119
8.1. Narodziny i istota bancassurance 119
8.2. Podstawy prawne powi膮za艅 mi臋dzy bankami i zak艂adami ubezpieczeniowymi 120
8.3. Formy powi膮za艅 w zakresie bancassurance 122
8.4. Dzia艂alno艣膰 bancassurance w wybranych krajach europejskich 124
8.4.1. Francja 124
8.4.2. Niemcy 124
8.4.3. Wielka Brytania 125
8.4.4. Polska 125
8.5. Perspektywy rozwoju strategii bancassurance w Europie 126
Streszczenie/Summary 129
Bibliografia 130

9. Euroregiony Glacensis i 艢l膮sk Cieszy艅ski jako przyk艂ady wsp贸艂pracy transgranicznej na po艂udniowej granicy Polski - Tomasz An颅drzej Tupalski 131
9.1. Euroregiony na po艂udniu Polski 135
9.2. Dobry przyk艂ad - Euroregion Glacensis 136
9.3. Przysz艂o艣膰 euroregion贸w 139
Streszczenie/Summary 143
Bibliografia 144

10. Rola Chin w gospodarce globalnej - Ewa Cie艣lik 147
10.1. Chiny w organizacjach mi臋dzynarodowych 147
10.2. Por贸wnanie chi艅skich miernik贸w wzrostu gospodarczego ze 艣wiatowymi 148
10.3. Udzia艂 Chin w 艣wiatowym handlu zagranicznym i inwestycjach zagranicznych 151
Streszczenie/Summary 158
Bibliografia 159

11. Rozw贸j i znaczenie sektora ma艂ych i 艣rednich przedsi臋biorstw w gospodarce polskiej - Jacek Jaworski 161
11.1. Definicja i charakterystyka ma艂ego i 艣redniego przedsi臋biorstwa w polskich warunkach 161
11.2. Rozw贸j sektora MSP w Polsce - od gospodarki planowanej po XXI wiek 165
11.3. Znaczenie sektora MSP w Polsce i na 艣wiecie - stan obecny 170
Streszczenie/Summary 174
Bibliografia 175

12. Wykorzystanie modelu 5 si艂 Portera w analizie bran偶y na przyk艂adzie hurtowego rynku farmaceutycznego w Polsce - Leszek Czer颅wonka 177
12.1. Analiza sektora za pomoc膮 modelu 5 si艂 Portera 177
12.2. Analiza bran偶y hurtu farmaceutycznego za pomoc膮 modelu Portera 183
Streszczenie/Summary 186
Bibliografia 186

13. On the Distributions of Stock Price Changes on the Stock Exchange in Warsaw - Stanis艂aw Galus 187
13.1. Estimation and Testing 188
13.2. Independence 190
13.3. Dependence 194
Summary/Streszczenie 196
Bibliography 196

14. Distributions of Stock Price Changes via Normal Hidden Markov Models - Stanis艂aw Galus 199
14.1. Methods 199
14.2. Results 201
Summary/Streszczenie 204
Bibliography 204

Cz臋艣膰 III
Funkcjonowanie wsp贸艂czesnych przedsi臋biorstw

15. Klasyfikacje 藕r贸de艂 finansowania wsp贸艂czesnych przedsi臋biorstw - Andrzej Tokarski 207
15.1. Poj臋cie finansowania 207
15.2. Kryteria klasyfikacji finansowania 209
15.3. Podmiotowo-przedmiotowy zakres finansowania 214
Streszczenie/Summary 217
Bibliografia 217

16. Rola mezzanine capital w finansowaniu rozwoju przedsi臋biortw - Marcin Jak贸bczyk 219
16.1. Charakterystyka finansowania mezzanine 220
16.1.1. Geneza i definicja mezzanine capital 220
16.1.2. Cechy finansowania mezzanine 220
16.1.3. Koszt kapita艂u mezzanine 222
16.2. Instrumenty mezzanine 223
16.2.1. Zastosowanie instrument贸w mezzanine 223
16.2.2. Charakterystyka podstawowych instrument贸w mezzanine 223
16.2.3. Zastosowanie kapita艂u mezzanine 226
16.3. Europejski i polski rynek mezzanine 227
16.3.1. Charakterystyka rynku 227
16.3.2. Wybrane fundusze mezzanine dzia艂aj膮ce w Polsce 228
Streszczenie/Summary 230
Bibliografia 231

17. Polifoniczno艣膰 kultury organizacyjnej i jej rola w kszta艂towaniu przewagi konkurencyjnej firm - Magdalena Bielenia-Grajewska 233
17.1. Kultura organizacyjna 234
17.2. Polifoniczno艣膰 kultury organizacyjnej 235
17.3. Polifoniczno艣膰 kultury organizacyjnej a przewaga konkurencyjna 237
17.4. J臋zyk jako narz臋dzie przewagi konkurencyjnej 238
Streszczenie/Summary 239
Bibliografia 240

18. Wycena bilansowa a obraz i ocena sytuacji przedsi臋biorstwa - Joanna Bere藕nicka 245
18.1. Modele wyceny stosowane w rachunkowo艣ci 246
18.2. Model wyceny a ocena sytuacji przedsi臋biorstwa (warianty rozwi膮za艅) 249
Streszczenie/Summary 253
Bibliografia 254

19. Auditing is Driven by Moral hazard Concerns - Jon Lundesgaard 255
19.1. Information is Typically Asymmetrically Distributed 255
19.2. Preparers and Users of Financial Reports: The Basic Problem 256
19.3. Challenges of the Basic Problem I: Accounting Law as a Solution 258
19.4. Challenges of the Basic Problem II: The Role of Auditors and Analysts 261
19.5. Middlemen are also Exposed to Moral Hazard 263
19.6. Moral Hazard Concerns are Part of Audit Risk Assessment 264
Summary 267
Bibliography 267

20. Rola fuzji i przej臋膰 w gospodarce 艣wiatowej - Monika Wyrzykowska 269
20.1. Istota fuzji i przej臋膰 jako wsp贸艂czesnych form rozwoju przedsi臋biorstw 269
20.2. Motywy i bariery dokonywania fuzji i przej臋膰 271
20.2.1. Motywy dokonywania fuzji i przej臋膰 271
20.2.2. Bariery dokonywania fuzji i przej臋膰 273
20.3. Skala fuzji i przej臋膰 we wsp贸艂czesnej gospodarce 艣wiatowej 274
20.4. Rola fuzji i przej臋膰 w gospodarce 艣wiatowej 279
Streszczenie/Summary 281
Bibliografia 282

Dodaj do koszyka Ekonomiczne i spo

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.