Ekonomia racjonalnych zachowa - Onepress

ISBN: 9788301239145
stron: 380, Format: ebook
Data wydania: 2024-10-08
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 59,20 zł (poprzednio: 73,09 zł)
Oszczędzasz: 19% (-13,89 zł)
Osoby które kupowały "Ekonomia racjonalnych zachowa", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Ekonomia racjonalnych zachowań eBook -- spis treści
Część Rozgrzewkowa, czyli potrzeba otwarcia 1 Konstrukcja książki 2 Świat zachowań - bogata kraina 3 Historia - wy i wasze zachowanie w wyobraźni 4 Dzień dobry, ja w sprawie zachowań - czyli zamiast preludium 6 Ekonomicznie myśląc, czyli dlaczego o ekonomii racjonalnych zachowań 13 CO ZA PROGIEM Z CZĘŚCI ROZGRZEWKOWEJ 19 Poziom I. Widzę i czuję 27 Nauka, badania i eksperymenty dotyczące zachowań 29 Historia Grega i pana w czapce 30 Rozwój nauk o zmianie zachowań, czyli psychologia w akcji i co z tego wynika dla polemiki z ekonomią behawioralną 32 Regulujecie zachowania - tak, ale na każdym etapie inaczej 39 Nienawyki, czyli nasze odmienne kreacje 41 Zmiana zachowań pod wpływem regulacji czasu 42 Regulowanie zachowań w internecie. Dzisiaj afekt to scrollowanie social mediów, a kiedyś... 46 Transfer i uczenie się nie będą takie, jakie są 48 Najwyższa pora zobaczyć, czym właściwie są nauka i badania 51 Pora na nadwyżki behawioralne 56 Pożądane indywidualne zachowania cyfrowe oraz etykieta, jeśli ktokolwiek wie, jak powinna wyglądać... 57 Etap życia, czyli jakie wyzwalacze na danym etapie życia decydują o waszym zachowaniu 60 Hiperracjonalność - właściwa droga czy tylko przystanek na drodze 63 Czego możemy się nauczyć o naszych zachowaniach, czyli jakie inteligentne zachowania przejawiają wiewiórki 66 Niezwyczajna lekkość zachowań potrzebna do współczesnej pracy 68 Dostęp do badania zachowań, zarówno własnych, jak i innych 70 Da się kształtować zachowania zdalnie... tylko do zdziczenia pracowników 74 A co z dziećmi, młodzieżą i kształtowaniem zachowań 78 Czas wielokryzysu zmienia nasze zachowania w pracy. Nawet nie wiemy, jak bardzo 83 Zachowania wirusowe i jak je wykorzystać 88 Trening behawioralny, czyli różnice w standaryzacji zachowań 89 Zachowania wellbeingowe, czyli przywracanie równowagi i jej stałe utrzymanie 91 Różnicowanie grup badawczych, czyli sztuczna inteligencja przyspiesza zmianę zachowań (na razie profesjonalistów...) 93 Czy to my w pracy? Czy to nasze zachowanie? Czy tak się teraz zachowujemy 95 Eksperyment, który wykręcił o 180 stopni podejście do uczenia się przyszłych liderów w biznesie 96 Zegar Libeta a współczesne trzy sekundy w sytuacji wyboru zachowania 99 Buty i kapelusz etnografa, czyli stańcie się niewidzialni, a za chwilę więcej zobaczycie w zachowaniach innych 102 Ramowanie, tworzenie okoliczności, a czasem błądzenie i polemizowanie z eksperymentami 110 Jednak kompetencje poznawcze robią różnicę 113 Czerp od najlepszych na dany czas, dostrzegaj odcienie 123 CO ZA PROGIEM POZIOMU I 126 Poziom II. Obserwuję z dystansu, obiektywizuję 129 Osobowość, temperament - czyli źródła, z których bierze się nasze zachowanie 131 Metro i dojazd do biura, czyli jak zmieniamy zachowania - próbujemy i nie zawsze się udaje 132 Fenomen osobowości 136 Perspektywa psychodynamiczna 140 Wiele można zmienić, jednak temperamentu, jako znaczącej części osobowości, nie za bardzo 143 Okazuje się, że zachowania są powiązane również z charakterystyką Wielkiej Piątki 147 Czym jest zachowanie homo sapiens współcześnie i co się zmieniło 150 Źródła zachowania, czyli każde zachowanie skądś płynie 152 Kontakty z innymi ludźmi są jeszcze cenniejsze, niż nam się wydaje 155 Geny, środowisko, nawyki i technologia, czyli nieświadoma relacja kształtująca zachowania 158 Niewytłumaczalne lub bezrefleksyjne zachowania o silnym negatywnym wpływie na innych 159 Skrócone skróty, czyli jak uszyć coś z niczego 161 Między Rambo, Cristiano Ronaldo i postprawdą, czyli okoliczności do modelowania zachowań 164 Social media jednak zrewolucjonizowały zachowania 167 Zachowanie ma tradycję behawiorystyczną i wciąż podlega rozwojowi 170 CO ZA PROGIEM POZIOMU II 173 Poziom III. Różnicuję i angażuję zachowanie 177 Czy aby na pewno homo oeconomicus wykazuje superzachowania 179 Czy człowiek ekonomiczny korzysta z I don't care, ulega szturchnięciom, bierze udział w webinarze o detoksie cyfrowym i eksperymentuje 180 Najbliższe ,,pawie oko" ma znaczenie, a efekt Thorndike'a jest istotny 185XIII Czym jest oswajanie człowieka na nowo - od homo sapiens do homo docens 188 Mentalność kibica, fakty a rewolucje w stylu życia 193 Zasoby - jak je rozumieć - i prezes niedostępny emocjonalnie 198 Pawie oko dostępu w pracy, matryca kompetencji oraz homo socio-oeconomicus 209 Zachowania pożądane to nie zawsze te, które mamy w głowie, czyli jak bywamy hipokrytami 214 Niedoskonałe odbiorniki, czyli afekt a uwaga w zachowaniu 217 CO ZA PROGIEM POZIOMU III 221 Poziom IV. Rozumiem i uprzedzam 223 Biologia a zachowania, czyli po nas łazi i się wyrazi 225 Refleksja nad naszą biologią 226 Jak to działa, że mamy jednak schematy w naszych zachowaniach 230 Jakoś się zachowujemy... a biologia jest cały czas z nami i w nas 232 Jak biologia może pomóc, ale nie zastąpi treningu potrzebnych zachowań 234 Biologia obcości, czyli zachowania wobec ,,nowych" 235 Glikokortykoidy i szympansy, czyli jak sobie poradzić ze stresem, by zachowywać się normalnie 240 Moc osobista i energia życiowa to nie talizmany, to mieszanka hormonów 243 Ryzyka behawioralne (zachowaniowe) 243 CO ZA PROGIEM POZIOMU IV 248 Poziom V. Dostrzegam i wybieram 251 Zmiana to adaptacyjna lub inicjowana forma kształtowania zachowań (nie dla samej zmiany) 253 Zmiana to nawigowanie zachowaniami własnymi oraz innych ludzi w pożądanym kierunku 254 Dylemat związany z indywidualnymi nawykami 255 Chcę być jak... czyli społecznie nie doceniamy roli tożsamości i emblematów w motywowaniu do zmiany zachowań 262 Rozbryzgane ciastka i pełnia - wszystko ma konstrukcję, jest z czegoś złożone 264 Kiedy inni patrzą, kiedy inni nie patrzą, czyli o wpływie innych na nasze zachowania 267 Od percepcji nigdy nie uciekniemy, bo mamy ją taką, jaką mamy, w dodatku zmienną w czasie... 272 CO ZA PROGIEM POZIOMU V 280 Poziom VI. Pomagam sobie i innym 283 Modelowanie zachowań czyli praktyczna ekonomia racjonalnych zachowań 285 Okoliczności bardziej tworzą nasze zachowania, niż zdajemy sobie z tego sprawę 292 Model TwZ - Tendencja w Zachowaniach (autorski) 295 Model COMB, czyli indywidualnie przez możliwości 299 Model Dźwigni Zmiany Zachowania (autorski) 302 Fazowy model zmiany zachowania (model transteoretyczny) 303 Metoda PNOWIJ w zmianie zachowania (autorski) 304 Model SCARF według Davida Rocka 305 Metoda ZEZ (autorska) 306 Pora na strategię wejścia w zmianę BOOM (autorską) 308 Nowa ekonomia racjonalnych zachowań - propozycja modelu 309 ,,Marciniak widzi wszystko", czyli uwaga w praktyce 318 Ekonomia racjonalnych zachowań jako szersze zjawisko społeczne 321 Od wdrażania (onboardingu) po konwencję uczenia (eduboarding), czyli inna forma kształtowania wartości zachowań 324 Przywództwo nieobecne a firma angażująca 327 Czy w naszej firmie są zachowania spod znaku ,,gasnącego płomienia"? 333 Przemodelowanie znaczenia zachowań zakupowych w ekonomii racjonalnych zachowań 336 Historia Marioli, która lubiła fantastykę 338 Normy społeczne są silniejsze, niż nam się wydaje 341 CO ZA PROGIEM POZIOMU VI 343 Myśl Końcowa 345 Ciągłe oswajanie 347 Załącznik. Ćwiczenia 355 Troska o zachowania w zmianie 357 1. Inteligencja emocjonalna szefa a emocje w zmianie 357 2. Budowanie zespołu w świecie niepewności i konkurencyjności 360 3. Zarządzenie niewiedzą w zmianie - jak wspierać w czasie, kiedy nie wszystko wiadomo 361 4. Obawy, strategie wejścia w zmianę, na co zwrócić uwagę itp. 362 Bibliografia 364 Netografia