reklama - zainteresowany?

Edukacja międzykulturowa na rzecz zrównoważonego rozwoju - Onepress

Edukacja międzykulturowa na rzecz zrównoważonego rozwoju
ebook
Autor: Aneta Rogalska-Marasińska
ISBN: 978-8-3808-8672-8
stron: 528, Format: ebook
Data wydania: 2017-09-15
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 20,41 zł (poprzednio: 24,89 zł)
Oszczędzasz: 18% (-4,48 zł)

Dodaj do koszyka Edukacja międzykulturowa na rzecz zrównoważonego rozwoju

Tagi: Ekonomia

InspiracjÄ… do powstania książki byÅ‚a potrzeba podzielenia siÄ™ z Czytelnikiem obserwacjami oraz naukowÄ… refleksjÄ… nad wspóÅ‚czesnÄ… wielokulturowÄ… rzeczywistoÅ›ciÄ… spoÅ‚ecznÄ… i wspóÅ‚tworzÄ…cym jÄ… czÅ‚owiekiem. Autorka Å‚Ä…czy prezentowanÄ… problematykÄ™ z postulatem naprawy relacji miÄ™dzyludzkich i miÄ™dzykulturowych poprzez zgodÄ™ na powszechnÄ… realizacjÄ™ idei zrównoważonego rozwoju, którÄ… postrzega jako niezbÄ™dny dziÅ› cel aktywnoÅ›ci spoÅ‚ecznoÅ›ci globalnej. Sugeruje wykorzystanie edukacji miÄ™dzykulturowej, dostrzegajÄ…c w niej najbardziej uzasadnione narzÄ™dzie wychowawcze, aby wielokulturowa spoÅ‚eczność globu dokonaÅ‚a zmiany swoich postaw i wybraÅ‚a odbudowÄ™ podstawowych Å›rodowisk życia ludzi (przyrodniczego, kulturowego, spoÅ‚ecznego i gospodarczego) na zasadach harmonii i wspóÅ‚bycia, z odrzuceniem narracji zysku, rabunkowej gospodarki, przymusu rywalizacji oraz niechÄ™ci wobec drugiego czÅ‚owieka. ZnaczÄ…cym i nowatorskim spojrzeniem na wyzwania zrównoważonego rozwoju jest odwoÅ‚anie siÄ™ do obszaru kultury, który jest jednym z gÅ‚ównych, a zarazem najczęściej pomijanych filarów koncepcji zrównoważenia.

Dodaj do koszyka Edukacja międzykulturowa na rzecz zrównoważonego rozwoju

 

Osoby które kupowały "Edukacja międzykulturowa na rzecz zrównoważonego rozwoju", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Edukacja międzykulturowa na rzecz zrównoważonego rozwoju

Spis treści

Edukacja międzykulturowa na rzecz zrównoważonego rozwoju eBook -- spis treści

Wstęp 9

 

RozdziaÅ‚ I. Diagnoza rozchwianego Å›wiata w Å›wietle wybranych gÅ‚osów intelektualistów 19

Wprowadzenie 19

    1. Niezrównoważony styl życia wspóÅ‚czesnego czÅ‚owieka 21
      1. Patologiczny model transformacji spoÅ‚eczeÅ„stw i narodów po II wojnie Å›wiatowej 22
      2. Cnoty neoliberalizmu a chaos życia społecznego 24
      3. Kryzys jednostronnie kształtowanego człowieka XXI wieku 35
    2. Człowiek wobec oczekiwań społecznych i gospodarczych 39
      1. Człowiek masowy u schyłku cywilizacji technokratycznej 41
      2. Samotny konsument w zmerkantylizowanym społeczeństwie 48
      3. Aktywność zawodowa jednostki a neoliberalny rynek pracy 55
    3. Natura i kultura podstawowymi środowiskami życia człowieka 62
      1. Mechanicystyczny optymizm człowieka w relacji do natury 64
      2. Przedmiotowy stosunek człowieka Zachodu do świata przyrody 71
      3. Ponadczasowa rola kultury w harmonizowaniu życia człowieka 85

 

RozdziaÅ‚ II. Idea zrównoważonego rozwoju w spoÅ‚eczeÅ„stwach wielokulturowych 107

Wprowadzenie 107

    1. Teoretyczne podejÅ›cia do zrównoważonego wspóÅ‚istnienia wielokulturowych spoÅ‚eczeÅ„stw w perspektywie tworzenia siÄ™ nowego paradygmatu spoÅ‚ecznego 109
      1. „Estetyczna gra” czÅ‚owieka drogÄ… do harmonizowania jego podstawowych natur wedÅ‚ug Fryderyka Schillera 115
      2. Antropologia strukturalna w ujÄ™ciu Claude’a Levi-Straussa strategiÄ… rozwijania szacunku wobec Innych 123
      3. Szanse na zrównoważone wspóÅ‚istnienie wielokulturowej spoÅ‚ecznoÅ›ci globu w koncepcji Ernesto Laclau 134
    2. Etapy ksztaÅ‚towania siÄ™ idei zrównoważonego rozwoju w perspektywie kulturowej 143
      1. Skromna pozycja kultury w Å›wietle ksztaÅ‚towania siÄ™ filarów zrównoważonego rozwoju 144
      2. Nowe podejÅ›cie do roli kultury w realizacji zrównoważonego rozwoju wraz z nastaniem nowego tysiÄ…clecia 163
      3. NieustajÄ…ca debata o relacji kultura–zrównoważony rozwój w drugiej dekadzie XXI wieku 174
    3. Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju w podejÅ›ciu teoretycznym i w Å›wietle dotychczasowych doÅ›wiadczeÅ„ 195
      1. Paradygmat edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju 196
      2. Dekada Edukacji na rzecz Zrównoważonego Rozwoju (2005–2014) 211
      3. Globalny Program DziaÅ‚aÅ„ na rzecz zrównoważonego rozwoju i wizja edukacji do 2030 roku 227

 

RozdziaÅ‚ III. MiÄ™dzykulturowość w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju 245

Wprowadzenie 245

    1. Aksjologiczne fundamenty edukacji miÄ™dzykulturowej i edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju 248
      1. Hermeneutyczny wymiar edukacji międzykulturowej 251
      2. Aktualność pedagogiki kultury wobec potrzeby wychowania ku miÄ™dzykulturowoÅ›ci i zrównoważonemu rozwojowi 260
      3. Humanistyczna wizja czÅ‚owieka gotowego na miÄ™dzykulturowe poznanie i zrównoważonÄ… zmianÄ™ 274
    2. WspóÅ‚czesne rozumienie edukacji miÄ™dzykulturowej 304
      1. Podejścia do wielokulturowości dzisiejszych społeczeństw 307
      2. Oczekiwania wobec edukacji międzykulturowej 322
      3. Przesłanki na rzecz realizacji edukacji międzykulturowej 339
    3. Budowanie zrównoważonego spoÅ‚eczeÅ„stwa w oparciu o edukacjÄ™ miÄ™dzykulturowÄ… w polskiej szkole 365
      1. Kompetencja miÄ™dzykulturowa na rzecz zrównoważonego rozwoju w pracy wspóÅ‚czesnego nauczyciela 366
      2. Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczyciela na rzecz wzajemnego zrozumienia 395
      3. Prawo ucznia do wspóÅ‚tworzenia wielokulturowego i zrównoważonego spoÅ‚eczeÅ„stwa 427

 

Zakończenie 445

Bibliografia 451

Aneksy 485

Summary 523

Od Redakcji 527

Dodaj do koszyka Edukacja międzykulturowa na rzecz zrównoważonego rozwoju

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.