reklama - zainteresowany?

Echolalie. O zapominaniu języka - Onepress

Echolalie. O zapominaniu języka
ebook
Autor: Daniel Heller-Roazen
ISBN: 978-8-3745-3140-5
stron: 277, Format: ebook
Data wydania: 2014-03-05
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 33,00 zł

Dodaj do koszyka Echolalie. O zapominaniu języka

Tagi: Ekonomia

JÄ™zyk można nabyć, ale można również stracić. Ludzie zapominajÄ… sÅ‚owa, wyrażenia, nawet caÅ‚e jÄ™zyki, z biegiem czasu wspólnoty jÄ™zykowe porzucajÄ… mowÄ™, którÄ… kiedyÅ› siÄ™ posÅ‚ugiwaÅ‚y, jÄ™zyki zaÅ› zanikajÄ… i ustÄ™pujÄ… miejsca nowym. Echolalie opowiadajÄ… o wielu formach jÄ™zykowego zapominania. PoruszajÄ…c siÄ™ pomiÄ™dzy starożytnÄ…, Å›redniowiecznÄ… i wspóÅ‚czesnÄ… kulturÄ…, odkrywajÄ… zwiÄ…zki pomiÄ™dzy mowÄ…, pismem, pamiÄ™ciÄ… i zapomnieniem. Niezależnie, czy tematem rozważaÅ„ jest Å›redniowieczna literatura czy wspóÅ‚czesna beletrystyka, klasyczna poezja arabska czy narodziny jÄ™zyka francuskiego, strukturalistyczna lingwistyka czy uwagi Freuda na temat afazji, Daniel Heller-Roazen rozważa z precyzjÄ… i wnikliwoÅ›ciÄ… formy, efekty i konsekwencje trwania i zanikania jÄ™zyka. Jego zdaniem w mowie konstrukcja i destrukcja zawsze idÄ… w parze. Åšmierć jednego jÄ™zyka może być narodzinami drugiego, a doÅ›wiadczenie odchodzenia mowy może leżeć u podstaw literackiej, filozoficznej i artystycznej kreacji.

Od dzieciÄ™cego gaworzenia do dziedzictwa wieży Babel, od Å›wiÄ™tych jÄ™zyków judaizmu i islamu do koncepcji martwego jÄ™zyka i politycznego znaczenia wspóÅ‚czesnych jÄ™zyków zagrożonych i na wygnaniu – Echolalie w oryginalny, elegancki i erudycyjny sposób zapraszajÄ… nas do refleksji nad naturÄ… zwierzÄ™cia, które mówi i zapomina.

Dodaj do koszyka Echolalie. O zapominaniu języka

 

Osoby które kupowały "Echolalie. O zapominaniu języka", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Echolalie. O zapominaniu języka

Spis treści

Dodaj do koszyka Echolalie. O zapominaniu języka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.