reklama - zainteresowany?

Diagnoza organizacji. Pierwszy krok do uzdrowienia firmy - Onepress

Diagnoza organizacji. Pierwszy krok do uzdrowienia firmy
ebook
Autor: Przemysław Hensel
ISBN: 978-83-246-5411-6
stron: 240, Format: ebook
Data wydania: 2012-07-13
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 26,95 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 45% (-22,05 zł)

Dodaj do koszyka Diagnoza organizacji. Pierwszy krok do uzdrowienia firmy

Tagi: Mała firma | Zarządzanie

  • Zmiana organizacyjna
  • Perspektywy i modele diagnostyczne
  • Tworzenie mierników i standardów
  • Metody zbierania danych
  • Analiza i interpretacja wyników

Właściwe rozpoznanie przed skuteczną terapią

Przedsiębiorstwo jest jak żywy organizm, stanowiący zespół komórek, narządów i układów, ściśle połączonych i zależnych od siebie nawzajem. Kiedy jeden z organów zaczyna niedomagać, szybko znajduje to przełożenie na funkcjonowanie całego systemu. Podobnie jak w przypadku interwencji medycznej, ulepszenie Twojego przedsiębiorstwa wymaga odpowiedniej diagnozy - zebrania danych, ich oceny i wyciągnięcia wniosków. Prawidłowego rozpoznania może dokonać specjalista. Albo menedżer uzbrojony w wiedzę dotyczącą procesów wdrażania zmiany organizacyjnej.

Zapewne znane Ci jest powiedzenie, że lepiej zapobiegać, niż leczyć. O reformowaniu organizacji napisano grube tomy. Przeprowadzenie przedsiębiorstwa przez trudny i nieunikniony proces zmian jest wyzwaniem, z którym muszą się zmierzyć kierujący większością firm. Przed zmianą organizacyjną nie można uciec - burzliwe otoczenie biznesowe zmusza menedżerów do nieustannego usprawniania organizacji, którymi kierują.

Dlatego warto odpowiednio przygotować się do reformowania organizacji. Z tym podręcznikiem zdecydowanie łatwiej poradzisz sobie z przeprowadzeniem rzetelnej diagnozy organizacyjnej. Zdobędziesz także pewność, że nie zabierasz się za odmienianie przedsiębiorstwa, którego w gruncie rzeczy nie znasz i nie rozumiesz.

Dodaj do koszyka Diagnoza organizacji. Pierwszy krok do uzdrowienia firmy

 

Osoby które kupowały "Diagnoza organizacji. Pierwszy krok do uzdrowienia firmy", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy. Wydanie rozszerzone
  • GURU KULTU..RY
  • Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę
  • Inteligencja finansowa. Co kryją liczby. Przewodnik menedżera. Wydanie II

Dodaj do koszyka Diagnoza organizacji. Pierwszy krok do uzdrowienia firmy

Spis treści

Diagnoza organizacji. Pierwszy krok do uzdrowienia firmy eBook -- spis treści

Rozdział 1. Wstęp - diagnoza i zmiana organizacyjna (5)

  • 1.1. Zmiana organizacyjna (6)
    • 1.1.1. Założenia zmiany i jej rezultaty (11)
    • 1.1.2. Bariery zmiany organizacyjnej (12)
  • 1.2. Rola konsultantów w procesie diagnozy i zmiany organizacyjnej (16)
    • 1.2.1. Dlaczego konsultanci zewnętrzni mogą być przydatni (17)
    • 1.2.2. Obawy zleceniodawcy i strategie nacisku stosowane przez konsultantów (18)
    • 1.2.3. Diagnoza a relacje władzy w organizacji (24)

Rozdział 2. Perspektywy diagnostyczne (29)

  • 2.1. Perspektywa mechanistyczna (30)
  • 2.2. Perspektywa systemowa (32)
  • 2.3. Perspektywa kulturowa (36)
  • 2.4. Perspektywa polityczna (39)
  • 2.5. Podsumowanie (43)
    • 2.5.1. Przykład - diagnoza procesu tworzenia budżetu (44)
    • 2.5.2. Przykład - diagnoza przyczyn problemów firmy Toyota (47)

Rozdział 3. Modele organizujące diagnozę (51)

  • 3.1. Podejście zasobowe (52)
  • 3.2. Łańcuch wartości (54)
  • 3.3. Model 7S (56)
  • 3.4. Model dopasowania (The Congruence Model) (59)
  • 3.5. Model wartości konkurujących (The Competing Values Framework) (62)
  • 3.6. Pajęczyna kulturowa (The Cultural Web) (66)
  • 3.7. Macierz pomiaru efektywności (The Performance Measurement Matrix) (70)
  • 3.8. Piramida SMART (The Strategic Measurement and Reporting Technique) (71)
  • 3.9. Model IPOO (The Input-Process-Output-Outcome Model) (71)
  • 3.10. Model Doskonałości w Biznesie EFQM (European Foundation for Quality Management Business Excellence Model) (73)
  • 3.11. Strategiczna karta wyników (Balanced Scorecard) (75)
  • 3.12. Podsumowanie (78)

Rozdział 4. Tworzenie mierników i standardów (81)

  • 4.1. Rodzaje mierników (81)
  • 4.2. Sposoby tworzenia standardów dla mierników (87)
  • 4.3. Typowe problemy związane z pomiarem (90)
  • 4.4. Reguły wyboru mierników (94)

Rozdział 5. Narzędzia diagnostyczne - metody zbierania danych (97)

  • 5.1. Analiza danych wtórnych (98)
    • 5.1.1. Analiza dokumentacji organizacyjnej (98)
    • 5.1.2. Analiza danych statystycznych generowanych w przedsiębiorstwie (104)
  • 5.2. Wywiad (109)
    • 5.2.1. Rodzaje wywiadów (109)
    • 5.2.2. Zasady prowadzenia wywiadów (111)
  • 5.3. Obserwacja (117)
    • 5.3.1. Zasady prowadzenia obserwacji (117)
    • 5.3.2. Obserwacja zachowań niesprzyjających wydajnej pracy (119)
  • 5.4. Badanie ankietowe (120)
    • 5.4.1. Procedura prowadzenia badania ankietowego (121)
    • 5.4.2. Typy pytań ankietowych i ich wykorzystanie w diagnozie organizacji (126)
    • 5.4.3. Typowe błędy w pytaniach ankietowych (152)
    • 5.4.4. Kolejność pytań w ankiecie (157)
    • 5.4.5. Budowa narzędzia ankietowego - przykład (159)

Rozdział 6. Analiza i interpretacja wyników diagnozy (181)

  • 6.1. Typowe schematy analizy danych (181)
  • 6.2. Systemowa interpretacja wyników diagnozy (187)
    • 6.2.1. Sprzężenia zwrotne (188)
    • 6.2.2. Diagnozowanie organizacji za pomocą archetypów systemowych (197)
    • 6.2.3. Typy interwencji w systemie (214)
    • 6.2.4. Techniki myślenia systemowego (216)
  • 6.3. Jak uniknąć błędów w analizowaniu wyników diagnozy (221)
    • 6.3.1. Błędne przekonania o zależnościach przyczynowo-skutkowych (221)
    • 6.3.2. Kłopoty z prawdopodobieństwem warunkowym (223)
    • 6.3.3. Błędne modele mentalne (225)

Bibliografia (231)

Dodaj do koszyka Diagnoza organizacji. Pierwszy krok do uzdrowienia firmy

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.