reklama - zainteresowany?

Demografia i bezpiecze - Onepress

Demografia i bezpiecze
ebook
Autor: Izydor Sobczak, Monika Wyrzykowska-Antkiewicz
ISBN: 978-83-7941-297-6
stron: 200, Format: ebook
Data wydania: 2013-01-01
Ksi臋garnia: Onepress

Cena ksi膮偶ki: 41,65 z艂 (poprzednio: 49,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 15% (-7,35 z艂)

Dodaj do koszyka Demografia i bezpiecze

Tagi: Ekonomia | Sprzeda

W dynamicznie rozwijaj

Dodaj do koszyka Demografia i bezpiecze

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Demografia i bezpiecze", wybiera艂y tak偶e:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzak贸w

Dodaj do koszyka Demografia i bezpiecze

Spis tre艣ci

Demografia i bezpiecze艅stwo spo艂eczne kraj贸w Unii Europejskiej. Tom 25 eBook -- spis tre艣ci

Wprowadzenie 7

Cz臋艣膰 I
Rozw贸j demograficzny kraj贸w Unii Europejskiej

1. Zmiany w stanie liczebnym, ruchu naturalnym i w臋dr贸wkowym oraz strukturze ludno艣ci wed艂ug wieku w krajach Unii Europejskiej - Izydor Sobczak 11
1.1. Rozw贸j liczebny ludno艣ci 艣wiata wed艂ug kontynent贸w i jego nast臋pstwa 11
1.2. Zr贸偶nicowany potencja艂 demograficzny i tempo rozwoju liczebnego ludno艣ci kraj贸w Unii Europejskiej 13
1.3. Ruch naturalny ludno艣ci 15
1.3.1. Zmiany w poziomie urodze艅 16
1.3.2. Zmiany w poziomie zgon贸w 20
1.3.3. Zr贸偶nicowany poziom przyrostu naturalnego ludno艣ci 22
1.4. Zmienne tendencje w kszta艂towaniu si臋 migracji 23
1.5. Zmiany w strukturze ludno艣ci wed艂ug wieku i jej skutki 25
1.5.1. Czynniki kszta艂tuj膮ce struktur臋 wieku ludno艣ci 25
1.5.2. Podzia艂 ludno艣ci wed艂ug biologicznych grup wieku 25
1.5.3. Malej膮cy udzia艂 dzieci w wieku 0-14 lat w og贸lnej populacji 26
1.5.4. Zmiany w udziale procentowym ludno艣ci w wieku 15-64 lata w og贸lnej populacji 27
1.5.5. Rosn膮cy udzia艂 ludno艣ci w wieku 65 lat i wi臋cej 29
1.5.6. Skutki zmian w strukturze ludno艣ci wed艂ug wieku 30
Streszczenie/Summary 31
Bibliografia 32
2. Migracje ludno艣ci w krajach Unii Europejskiej oraz ich skutki spo艂eczno-demograficzne i gospodarcze - Ma艂gorzata Gajewska, Robert Ka藕mierczak 33
2.1. Migracje w Unii Europejskiej - zarys og贸lny 33
2.2. Spo艂eczno-demograficzne skutki migracji 36
2.2.1. Wp艂yw na liczb臋 i struktur臋 ludno艣ci 36
2.2.2. Rozw贸j sieci migranckich i instytucji 39
2.2.3. Problem wielokulturowo艣ci 39
2.2.4. Marginalizacja migrant贸w 40
2.2.5. Wp艂yw na zwi膮zki rodzinne 41
2.3. Gospodarcze skutki migracji 42
2.3.1. Rozw贸j ekonomiczny pa艅stw 42
2.3.2. Wp艂yw na rozw贸j lokalny 43
2.3.3. Wp艂yw na handel zagraniczny 45
2.3.4. Problem bezrobocia, p艂ac i zatrudnienia 45
2.3.5. Specjali艣ci w Unii Europejskiej 46
Streszczenie/Summary 49
Bibliografia 49

3. Zmiany w poziomie urodze艅 i p艂odno艣ci kobiet w krajach Unii Europejskiej - Joanna Wi臋cek 51
3.1. R贸偶nice w kszta艂towaniu si臋 liczby urodze艅 偶ywych 51
3.2. Zr贸偶nicowanie poziomu p艂odno艣ci 53
3.2.1. Struktura kobiet w wieku rozrodczym 56
3.2.2. Cz膮stkowe wsp贸艂czynniki p艂odno艣ci 58
3.3. Wsp贸艂czynniki dzietno艣ci 59
Streszczenie/Summary 64
Bibliografia 65

4. Mobilno艣膰 spo艂eczna w Polsce w latach 1992-2008 - Katarzyna Soko艂owska 67
4.1. Metodyka bada艅 68
4.2. Wyniki badania 68
Streszczenie/Summary 75
Bibliografia 76

5. Przemiany demograficzne i spo艂eczne w Niemczech - Eugeniusz Gostomski 77
5.1. Tendencje rozwoju demograficznego w Niemczech 77
5.2. Zmiany w spo艂ecze艅stwie niemieckim 80
5.3. Ubezpieczenia spo艂eczne i zabezpieczenia socjalne w Niemczech 82
Streszczenie/Summary 85
Bibliografia 86

Cz臋艣膰 II
Bezpiecze艅stwo spo艂eczne kraj贸w Unii Europejskiej

6. Spo艂eczny potencja艂 Francji jako czynnik jej mocarstwowej pozycji w XXI wieku - Marta Pachocka 89
6.1. Rozw贸j demograficzny Francji w pierwszej dekadzie XXI wieku 91
6.2. Edukacja w rozwoju spo艂ecznym Francji na pocz膮tku XXI wieku 93
6.3. Rozw贸j spo艂eczny Francji w 艣wietle Wska藕nika Rozwoju Spo艂ecznego 100
Streszczenie/Summary 103
Bibliografia 103

7. Starsi konsumenci si艂膮 nap臋dow膮 rozwoju przedsi臋biorstw, sektor贸w, gospodarek? - Katarzyna Ba艂andynowicz-Panfil 107
7.1. Starzej膮cy si臋 konsumenci - analiza dla kraj贸w Unii Europejskiej 108
7.1.1. Proces starzenia si臋 spo艂ecze艅stw 108
7.1.2. Znaczenie starszych konsument贸w jako nabywc贸w d贸br i us艂ug 111
7.2. Zmiany na poziomie strategii przedsi臋biorstw i sektor贸w 114
7.2.1. Segmentacja os贸b starszych i ich zachowania konsumpcyjne 114
7.2.2. Dostosowania strategii marketingowych przedsi臋biorstw a rozw贸j sektor贸w 117
Streszczenie/Summary 120
Bibliografia 121

8. Formy opieki nad osobami starszymi w wybranych krajach Unii Europejskiej - por贸wnania z Polsk膮 - Micha艂 Kubiak 123
8.1. Formy opieki i pomocy dla ludzi starych w Wielkiej Brytanii 125
8.2. Opieka i pomoc dla senior贸w w Niemczech 129
8.3. Rodzaje i formy pomocy dla os贸b starszych w Polsce 132
Streszczenie/Summary 135
Bibliografia 136

9. To偶samo艣膰 kulturowa regionu w aspekcie integracji europejskiej - przyk艂ad Kaszub - Justyna Zawadzka 139
9.1. Kultura i to偶samo艣膰 - analiza poj臋膰 140
9.2. Regionalizm a integracja europejska 143
9.3. To偶samo艣膰 kulturowa Kaszub 144
Streszczenie/Summary 149
Bibliografia 150

10. Zmienna syntetyczna jako podstawa opisu poziomu 偶ycia ludno艣ci w wybranych krajach Unii Europejskiej - Marta Kuc 151
10.1. Determinanty poziomu 偶ycia 152
10.2. Wyznaczenie zmiennych syntetycznych 154
10.3. Porz膮dkowanie kraj贸w UE wed艂ug osi膮gni臋tego poziomu 偶ycia ludno艣ci 160
10.4. Wyodr臋bnienie grup kraj贸w o podobnym poziomie 偶ycia ludno艣ci na podstawie warto艣ci syntetycznego miernika poziomu 偶ycia 161
Streszczenie/Summary 164
Bibliografia 165

11. Poziom 偶ycia ludno艣ci w Polsce w uj臋ciu wojew贸dzkim. Przegl膮d literatury przedmiotu z okresu 1984-2008 - Karolina Klima艅ska 167
11.1. Poziom 偶ycia ludno艣ci w 49 wojew贸dztwach Polski 169
11.2. Poziom 偶ycia ludno艣ci w 16 wojew贸dztwach Polski 175
Streszczenie/Summary 179
Bibliografia 180

12. Przestrzenne zr贸偶nicowanie umieralno艣ci wed艂ug p艂ci i wieku w krajach Unii Europejskiej - Zygmunta Bara艅ska 183
12.1. Og贸lna umieralno艣膰 184
12.2. Umieralno艣膰 niemowl膮t 186
12.3. Cz膮stkowe wska藕niki umieralno艣ci 187
12.4. Zgony wed艂ug przyczyn 189
Streszczenie/Summary 199
Bibliografia 200

Dodaj do koszyka Demografia i bezpiecze

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.