Cyfryzacja w działaniach na rzecz efektywności energetycznej w firmach sektora MŚP - Onepress

ISBN: 978-83-8220-559-6
stron: 176, Format: ebook
Data wydania: 2021-10-13
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 16,96 zł (poprzednio: 19,72 zł)
Oszczędzasz: 14% (-2,76 zł)
Transformacja cyfrowa to kierunek, który zmienia nie tylko biznesowy sposób funkcjonowania, ale ma wpływ na wzrost efektywności energetycznej w organizacjach.
W monografii zawarto rozważania teoretyczne dotyczące potencjału przedsiębiorstw sektora MŚP w zakresie efektywności energetycznej oraz wpływu cyfryzacji na jego wykorzystanie. W sposób holistyczny przedstawiono w niej zagadnienia związane z cyfryzacją energetyki w powiązaniu z działaniami, jakie na rzecz efektywności mogą podejmować mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa o różnym rodzaju działalności. Oprócz rozważań teoretycznych autorka przedstawia wyniki badań dotyczące zainteresowania i stopnia zaangażowania polskich przedsiębiorstw sektora MŚP w działania na rzecz EE. Monografia jest przeznaczona dla środowiska naukowego, ale szeroki zakres wiedzy znajdą w niej właściciele firm lub menadżerowie zainteresowani wprowadzaniem działań na rzecz EE.
Osoby które kupowały "Cyfryzacja w działaniach na rzecz efektywności energetycznej w firmach sektora MŚP", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy. Wydanie rozszerzone 34,86 zł, (12,90 zł -63%)
- GURU KULTU..RY 34,86 zł, (12,90 zł -63%)
- Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę 29,32 zł, (12,90 zł -56%)
- Inteligencja finansowa. Co kryją liczby. Przewodnik menedżera. Wydanie II 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
Spis treści
Cyfryzacja w działaniach na rzecz efektywności energetycznej w firmach sektora MŚP eBook -- spis treści
Wstęp 7
Rozdział 1. Efektywność energetyczna w MŚP 11
-
- Zmiany systemu elektroenergetycznego 11
- Pojęcie efektywności energetycznej 13
- Potencjał działania i środki na rzecz efektywności energetycznej 17
- Bariery wdrażania działań na rzecz efektywności energetycznej 22
- Potencjał MŚP w zakresie efektywności energetycznej 28
- Stymulatory implementacji działań na rzecz efektywności energetycznej 31
- Zarządzanie popytem na energię i prosumpcja jako elementy wspierające działania na rzecz efektywności energetycznej 38
- Audyt energetyczny jako element wspierający działania na rzecz efektywności energetycznej 42
- Modele oceny dojrzałości działań w zakresie EE w firmach sektora MŚP 47
Rozdział 2. Wpływ cyfryzacji na efektywność energetyczną 61
-
- Wpływ cyfryzacji na modele biznesowe firm sektora energetycznego 61
- Technologie cyfrowe w sektorze energetycznym 65
- Wpływ technologii cyfrowych na efektywność energetyczną w sektorach końcowego wykorzystania energii 68
- Obszary cyfryzacji i zastosowania nowych technologii w elektroenergetyce 70
- Platformy cyfrowe dla efektywności energetycznej 77
- Opomiarowanie zużycia energii elektrycznej i cieplnej 87
- Dane w procesach poprawy efektywności energetycznej 93
- Podsumowanie 95
Rozdział 3. Zaangażowanie przedsiębiorstw sektora MŚP w Polsce w działania na rzecz efektywności energetycznej w świetle badań własnych 97
-
- Metodyka badania i charakterystyka próby 97
- Działania na rzecz efektywności energetycznej podejmowane przez przedsiębiorstwa sektora MŚP 101
3.2.1. Postrzeganie znaczenia kwestii związanych z efektywnością energetyczną 101
3.2.2. Odpowiedzialność za działania na rzecz efektywności energetycznej 107
3.2.3. Działania inwestycyjne na rzecz efektywności energetycznej 112
3.2.4. Działania inwestycyjne na rzecz efektywności energetycznej – procedury zakupu 115
3.2.5. Poziom podejmowania działań na rzecz efektywności energetycznej 118
3.2.6. Czynniki motywujące i demotywujące MŚP do działań na rzecz efektywności energetycznej 121
-
- Stosunek do nowych możliwości udziału w rynku energii i prosumpcji 126
3.3.1. Zmiana dostawcy energii 127
3.3.2. Wybór dostawcy energii a oferowane usługi 128
3.3.3. Udział w programach zarządzania popytem na energię (DSM) 129
3.3.4. Możliwość stosowania różnych programów taryfowych 130
3.3.5. Zakup urządzeń produkujących energię 133
-
- Wykorzystanie i postrzeganie możliwości, jakie daje cyfryzacja w obszarze EE 135
3.4.1. Pomiar zużycia energii i analiza danych 136
3.4.2. Postrzeganie cyfrowych platform do zarządzania energią 140
-
- Wykorzystanie i ocena źródeł wiedzy 142
- Ocena dojrzałości badanych MŚP w zakresie działań na rzecz EE 147
- Podsumowanie 158
Zakończenie 161
Bibliografia 165
Spis tabel 173
Spis rysunków 175