Controlling procesów narzędziem poprawy wyników organizacji - Onepress

ISBN: 978-8-3787-5166-3
stron: 215, Format: ebook
Data wydania: 2017-06-05
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 24,00 zł (poprzednio: 30,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-6,00 zł)
Praca ma charakter zarówno teoretyczno-poznawczy, jak i aplikacyjny. Stanowi nową propozycję rozwiązań w obszarze zarządzania przedsiębiorstwem z wykorzystaniem systemu controllingu procesów. Realizacja zadań controllingu procesów ma umożliwić uzyskanie informacji niezbędnych do podejmowania właściwych decyzji przez menedżerów i wpłynąć pozytywnie na finansowe i pozafinansowe wyniki organizacji. Celem teoriopoznawczym pracy jest zaprezentowanie controllingu procesów jako narzędzia badawczego w koncepcji łańcucha tworzenia wartości w organizacji oraz ocena wpływu controllingu procesów na finansowe i pozafinansowe wyniki organizacji naukowa (ze Wstępu).
Osoby które kupowały "Controlling procesów narzędziem poprawy wyników organizacji", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Controlling procesów narzędziem poprawy wyników organizacji eBook -- spis treści
WSTĘP 9 ROZDZIAŁ 1. CONTROLLING PROCESÓW I JEGO ZNACZENIE DLA ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM 13 1.1.Orientacja procesowa oraz zarządzanie procesami w dorobku literatury 13 1.1.1. Rewolucja przemysłowa 13 1.1.2. Koncentracja na procesach w Total Quality Management 17 1.1.3. Procesy w Business Process Reengineering 17 1.1.4.Utrwalanie doskonałości operacyjnej poprzez technologie informatyczne 20 1.1.5. Konkurencja oparta na procesach 21 1.2. Źródła rozwoju controllingu 27 1.2.1. Korzenie controllingu w Stanach Zjednoczonych Ameryki 33 1.2.2. Rozwój controllingu w Europie Zachodniej 37 1.2.3. Początki rozwoju controllingu w Polsce 40 1.3. Geneza controllingu procesów 42 1.3.1. Etymologia pojęcia controllingu 42 1.3.2. Zakres zadań, uprawnień i odpowiedzialności controllera 47 1.3.3. Wyłonienie się controllingu procesów 52 1.3.4. Relacja pomiędzy orientacją procesową, zarządzaniem procesami biznesowymi i controllingiem procesów 56 ROZDZIAŁ 2. CONTROLLING PROCESÓW A ŁAŃCUCH TWORZENIA WARTOŚCI 62 2.1. Koncepcja łańcucha tworzenia wartości oraz zarządzania łańcuchem wartości 62 2.1.1. Koncepcja łańcucha tworzenia wartości 62 2.1.2. Cechy łańcucha wartości oraz powiązania w łańcuchu 67 2.1.3. Klasyfikacja rodzajów łańcucha wartości 72 2.2. Funkcjonowanie systemu controllingu procesów 75 2.2.1. Controlling procesów w organizacji 75 2.2.2. Faza identyfikacji procesów biznesowych i właścicieli procesów 84 2.2.3. Faza analizy 92 2.2.4. Faza koncepcji/konsolidacji 94 2.2.5. Faza implementacji i ciągłe doskonalenie 95 2.3. Pomiar finansowych i pozafinansowych wyników organizacyjnych w organizacjach zorientowanych procesowo 101 2.3.1. Sposoby pomiaru wyników organizacyjnych 101 2.3.2. Model pomiaru wyników organizacyjnych według Balanced Scorecard 106 2.3.3. Wymiary wyników organizacyjnych i ich zmienne w łańcuchu tworzenia wartości 111 ROZDZIAŁ 3. CONTROLLING PROCESÓW W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH - BADANIA JAKOŚCIOWE 113 3.1. Podstawy metodologiczne badań empirycznych 113 3.2. Metodyka badań jakościowych 114 3.2.1. Zdefiniowanie i zaprojektowanie badania 115 3.2.2. Wybór przypadków - celowy dobór obiektów do badań 116 3.2.3. Gromadzenie danych i ich analiza 118 3.3. Wyniki badań empirycznych - opis przypadków 120 3.3.1. Studium przypadku A 120 3.3.2. Studium przypadku B 130 3.4. Wyniki przeprowadzonych badań jakościowych 138 3.4.1. Wyniki analizy poszczególnych studiów przypadków 139 3.4.2. Podsumowanie ,,poprzecznej" analizy studiów przypadków 143 3.5. Wnioski z badań jakościowych i implikacje do dalszych badań 147 ROZDZIAŁ 4. CONTROLLING PROCESÓW W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH - BADANIA ILOŚCIOWE 150 4.1. Metodyka badań ilościowych 150 4.1.1. Model badawczy i hipotezy badawcze 151 4.1.2. Narzędzie badawcze i próba badawcza 152 4.1.3. Gromadzenie i weryfikacja materiału empirycznego 154 4.2. Analiza zgromadzonych danych 154 4.2.1. Charakterystyka próby badawczej 154 4.2.2. Weryfikacja teoretycznego modelu controllingu procesów oraz pomiar jego empirycznych składników w badanych organizacjach 159 4.2.3. Weryfikacja teoretycznego modelu wyników organizacyjnych w badanych organizacjach 175 4.2.4. Zależność pomiędzy controllingiem procesów a wynikami organizacyjnymi 182 4.3. Ograniczenia przeprowadzonych badań ilościowych oraz przesłanki dla dalszych badań 186 ZAKOŃCZENIE 189 ZAŁĄCZNIK 193 BIBLIOGRAFIA 197 SPIS RYSUNKÓW 211 SPIS TABEL