Contemporary Challenges towards Management III - Onepress
ISBN: 978-83-801-2217-8
stron: 328, Format: ebook
Data wydania: 2016-09-20
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 38,86 zł (poprzednio: 47,98 zł)
Oszczędzasz: 19% (-9,12 zł)
Monografia Contemporary Challenges towards Management III jest zbiorem interesujących prac naukowych poświęconych współczesnemu zarządzaniu widzianemu w różnych aspektach, przy istniejącym turbulentnym otoczeniu – pogłębionym przez obecny kryzys gospodarczy. Zachodzące w tych warunkach w sposób ciągły zmiany, stanowią coraz to nowe wyzwania dla procesów zarządzania – zarówno w skali gospodarki narodowej, jak i każdej organizacji. Szczególnym atutem monografii jest podjęcie przez autorów prac szerokiej, wieloaspektowej dyskusji na temat różnych problemów współczesnego świata biznesu. Wiodące miejsce w rozważaniach zajęły problemy wielokulturowości, kapitału intelektualnego oraz nowych koncepcji zarządzania, zaprezentowane przez międzynarodowe grono autorów – przedstawicieli zarówno teorii, jak i praktyki zarządzania.
Osoby które kupowały "Contemporary Challenges towards Management III", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- O współczesnych praktykach genderyzacji ciała 76,67 zł, (6,90 zł -91%)
Spis treści
Contemporary Challenges towards Management III eBook -- spis treści
Table of Contents
Introduction (Joachim Foltys) / 7
Part One
The Face of Multicultural Organization
Dana Benčiková, Martina Minárová
Cultural intelligence as a learning capability for corporate leadership and management / 11
Marián Kika
The multicultural teams and their managing – the new element in strategic partnership with foreign investors / 24
Lena Theodoulides, Gabriela Kormancová
The intercultural dimensions of the cultures in transition process in Central and Eastern Europe / 41
Part Two
Intellectual Capital and the Contemporary Challenges
Franciszek Grzesiok
Remuneration – contemporary dilemmas and challenges / 63
Ewa Kowalska-Napora
Feminist economics versus managerial phenomenology / 80
Ľubica Lesáková
Behavioural norms as an element supporting creativity and innovation in small and medium-sized enterprises / 99
Dagmara Lewicka
Personality and behavioural factors determining the innovative activity of employees / 108
Dagmara Lewicka, Anna Liisa Westman
Transformative leadership: Narratives from Finnish and Polish universities / 133
Joanna Radosławska, Grzegorz Trąbski
Application of Kirkpatrick model in a project re-qualifications of employees / 153
Antoni Stasch
E-management of human capital as a chance of the transforming “brain drain” in to “brain gain” in Silesian region / 168
Part Three
Contemporary Management Concepts
Andrzej Baier, Michał Majzner, Jarosław Karch, Michał Kempiński
The use of Teamcenter PLM software in managing student projects / 181
Agnieszka Grzesiok-Horosz, Piotr Horosz
Selected legal issues of internet sale of goods / 203
Regina Lenart
Interactions with the environment as a factor of absorptive capacity / 219
Vanda Máraková, Andreas Drageset
The image of Norway as a tourist destination perceived by Slovaks / 235
Magdalena Pichlak
The links between determinants of innovation and organizational performance / 259
Eva Sopková, Jana Vicianová
The implementation of corporate social responsibility as an innovative concept applied in the metallurgical industry / 278
Monika Sulimowska-Formowicz
Relational capabilities as effectiveness fundamentals in inter-firm cooperation / 293
Jolanta Staszewska
The effectiveness of network connections in operations of a cluster / 313