reklama - zainteresowany?

Contemporary Challenges towards Management III - Onepress

Contemporary Challenges towards Management III
ebook
Autor: red. Joachim Foltys, Ľubica Lesáková, Maria Uramova, Anna Wziątek-Staśko
ISBN: 978-83-801-2217-8
stron: 328, Format: ebook
Data wydania: 2016-09-20
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 38,86 zł (poprzednio: 47,98 zł)
Oszczędzasz: 19% (-9,12 zł)

Dodaj do koszyka Contemporary Challenges towards Management III

Tagi: Ekonomia | Zarządzanie

Monografia Contemporary Challenges towards Management III jest zbiorem interesujących prac naukowych poświęconych współczesnemu zarządzaniu widzianemu w różnych aspektach, przy istniejącym turbulentnym otoczeniu – pogłębionym przez obecny kryzys gospodarczy. Zachodzące w tych warunkach w sposób ciągły zmiany, stanowią coraz to nowe wyzwania dla procesów zarządzania – zarówno w skali gospodarki narodowej, jak i każdej organizacji. Szczególnym atutem monografii jest podjęcie przez autorów prac szerokiej, wieloaspektowej dyskusji na temat różnych problemów współczesnego świata biznesu. Wiodące miejsce w rozważaniach zajęły problemy wielokulturowości, kapitału intelektualnego oraz nowych koncepcji zarządzania, zaprezentowane przez międzynarodowe grono autorów – przedstawicieli zarówno teorii, jak i praktyki zarządzania.

Dodaj do koszyka Contemporary Challenges towards Management III

 

Osoby które kupowały "Contemporary Challenges towards Management III", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Contemporary Challenges towards Management III

Spis treści

Contemporary Challenges towards Management III eBook -- spis treści

Table of Contents

 

Introduction (Joachim Foltys) / 7

 

Part One

The Face of Multicultural Organization

 

Dana Benčiková, Martina Minárová

Cultural intelligence as a learning capability for corporate leadership and management / 11

 

Marián Kika

The multicultural teams and their managing – the new element in strategic partnership with foreign investors / 24

 

Lena Theodoulides, Gabriela Kormancová

The intercultural dimensions of the cultures in transition process in Central and Eastern Europe / 41

 

Part Two

Intellectual Capital and the Contemporary Challenges

 

Franciszek Grzesiok

Remuneration – contemporary dilemmas and challenges / 63

 

Ewa Kowalska-Napora

Feminist economics versus managerial phenomenology / 80

 

Ľubica Lesáková

Behavioural norms as an element supporting creativity and innovation in small and medium-sized enterprises / 99

 

Dagmara Lewicka

Personality and behavioural factors determining the innovative activity of employees / 108

 

Dagmara Lewicka, Anna Liisa Westman

Transformative leadership: Narratives from Finnish and Polish universities / 133

 

Joanna Radosławska, Grzegorz Trąbski

Application of Kirkpatrick model in a project re-qualifications of employees / 153

 

Antoni Stasch

E-management of human capital as a chance of the transforming “brain drain” in to “brain gain” in Silesian region / 168

 

Part Three

Contemporary Management Concepts

 

Andrzej Baier, Michał Majzner, Jarosław Karch, Michał Kempiński

The use of Teamcenter PLM software in managing student projects / 181

 

Agnieszka Grzesiok-Horosz, Piotr Horosz

Selected legal issues of internet sale of goods / 203

 

Regina Lenart

Interactions with the environment as a factor of absorptive capacity / 219

 

Vanda Máraková, Andreas Drageset

The image of Norway as a tourist destination perceived by Slovaks / 235

 

Magdalena Pichlak

The links between determinants of innovation and organizational performance / 259

 

Eva Sopková, Jana Vicianová

The implementation of corporate social responsibility as an innovative concept applied in the metallurgical industry / 278

 

Monika Sulimowska-Formowicz

Relational capabilities as effectiveness fundamentals in inter-firm cooperation / 293

 

Jolanta Staszewska

The effectiveness of network connections in operations of a cluster / 313

Dodaj do koszyka Contemporary Challenges towards Management III

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.