Certyfikaty produktowe i systemowe na rynku B2B - Onepress
ISBN: 978-8-3808-8575-2
stron: 264, Format: ebook
Data wydania: 2017-09-26
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 23,33 zł (poprzednio: 27,45 zł)
Oszczędzasz: 15% (-4,12 zł)
Złożoność i zmienność mikro- i makrootoczenia to kluczowe czynniki, które coraz częściej wymuszają stosowanie innych niż typowe nośników informacji w komunikacji na rynku B2B. W praktyce gospodarczej zarówno produktowe, jak i systemowe certyfikaty w sposób wiarygodny stanowią o jakości oferty, a także coraz częściej są integralnym elementem strategii rozwoju współczesnych podmiotów przemysłowych. Prezentowana monografia jest ciekawym i kompleksowym studium literaturowo-badawczym, w którym na podstawie pogłębionej analizy światowej literatury przedmiotu oraz wyników badań empirycznych wykazano istotną rolę certyfikatów w kontekście zachodzących dwustronnych procesów przepływu szeroko rozumianej informacji i w ramach budowania relacji w łańcuchach dostaw. Ponadto w książce poddano analizie aktualne dane z zakresu globalnej certyfikacji oraz wyznaczono kierunki jej dalszego rozwoju.
Ze względu na wysokie walory merytoryczne, poznawcze i aplikacyjne publikacja stanowi cenną pozycję, która może zainteresować pracowników naukowych, doktorantów, studentów kierunków ekonomicznych i technicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i MBA, jak również menedżerów i specjalistów z zakresu praktyki gospodarczej zajmujących się problematyką jakości, a w szczególności certyfikacji, na rynku B2B.
Osoby które kupowały "Certyfikaty produktowe i systemowe na rynku B2B", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Certyfikaty produktowe i systemowe na rynku B2B eBook -- spis treści
Wstęp 9
RozdziaÅ‚ 1. Jakość produktów i jej znaczenie na rynku 13
-
- Ewolucja pojÄ™cia jakoÅ›ci i próby jej definicji 13
- Geneza problematyki jakości 13
- Istota wspóÅ‚czesnego rozumienia pojÄ™cia jakoÅ›ci 18
- Czynniki wpÅ‚ywajÄ…ce na jakość produktów 22
- Cechy jakościowe produktu 22
- Koncepcja struktury produktu – próba umiejscowienia cech jakoÅ›ciowych 24
- Jakość usług i czynniki ją tworzące 27
- Proces postrzegania jakoÅ›ci wyrobów i usÅ‚ug 30
- Jakość jako wyróżnik konkurencyjnoÅ›ci 36
- Pojęcie konkurencyjności 36
- Strategie konkurowania 37
- Konkurowanie jakością 45
- Ewolucja pojÄ™cia jakoÅ›ci i próby jej definicji 13
RozdziaÅ‚ 2. Wyróżniki komunikacji rynkowej 53
-
- Istota komunikacji 53
- Pojęcie komunikacji 53
- Modele komunikacji 55
- Procesowo-znaczeniowy wymiar komunikacji 61
- Komunikacja rynkowa 65
- Proces komunikacji rynkowej 65
- Etapy budowania strategii komunikacji rynkowej 67
- ŹródÅ‚a informacji o jakoÅ›ci w procesie komunikacji na rynku B2B 74
- Charakterystyka rynku B2B 74
- Proces zakupu dóbr przemysÅ‚owych 75
- Nośniki komunikacji na rynku B2B 80
- Istota komunikacji 53
RozdziaÅ‚ 3. Certyfikaty systemowe i produktowe jako szczególny rodzaj znaków w komunikacji rynkowej 89
-
- Uwarunkowania normatywne jakości i certyfikacji w Polsce 89
- Ocena zgodnoÅ›ci – dyrektywy nowego podejÅ›cia 90
- Ustawodawstwo krajowe z zakresu zarządzania jakością 93
- Certyfikaty produktowe jako nośniki informacji o jakości wyrobu na rynku B2B 102
- ZaÅ‚ożenia certyfikacji produktów 104
- Modele certyfikacji produktów 105
- Oznaczenie CE jako przykład obligatoryjnego certyfikatu produktowego 109
- Dobrowolne certyfikaty produktowe i ich znaczenie w procesie komunikacji na rynku B2B 114
- Marka jako nośnik informacji o jakości 129
- Certyfikaty systemów zarzÄ…dzania jako noÅ›niki informacji o jakoÅ›ci na rynku B2B 134
- Normatywne zaÅ‚ożenia systemów zarzÄ…dzania jakoÅ›ciÄ…, Å›rodowiskowego oraz bezpieczeÅ„stwa i higieny pracy 134
- Procedura certyfikacji systemowej 142
- Kierunki rozwoju certyfikacji systemów w Polsce i na Å›wiecie 147
- Znaczenie certyfikatów w relacjach z dostawcami 182
- Założenia marketingu relacyjnego 182
- Relacje z dostawcami w ramach łańcucha dostaw 184
- Znaczenie jakości w procesie zakupu dobra przemysłowego 193
- Uwarunkowania normatywne jakości i certyfikacji w Polsce 89
RozdziaÅ‚ 4. Studia przypadków 201
-
- Studium przypadku A 201
- Studium przypadku B 204
- Studium przypadku C 207
- Studium przypadku D 209
- Studium przypadku E 213
- Studium przypadku F 216
- Studium przypadku G 218
- Studium przypadku H 221
- Podsumowanie wyników przeprowadzonych badaÅ„ – studia przypadków 223
Rozdział 5. Modelowa propozycja komunikacji jakości oferty na rynku B2B 229
Zakończenie 235
Bibliografia 239
Spis tabel 259
Spis rysunków 261
Spis wykresów 263