Business Intelligence - Onepress
ISBN: 9788301205515
stron: 152, Format: ebook
Data wydania: 2019-04-09
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 43,20 zł (poprzednio: 53,33 zł)
Oszczędzasz: 19% (-10,13 zł)
Książka jest owocem wieloletnich doÅ›wiadczeÅ„ autora w zakresie budowy inteligentnych systemów wspomagania decyzji zarówno w wymiarze badawczym, jak i praktycznych zastosowaÅ„ biznesowych. Przedstawiono w niej historiÄ™ powstania Business Intelligence, zdefiniowano to pojÄ™cie oraz dokonano przeglÄ…du zastosowaÅ„ tej koncepcji. Omówiono też problematykÄ™ hurtowni danych, która stanowi podstawowy element architektury systemów BI. Kilka rozdziaÅ‚ów dotyczy analityki biznesowej szczegóÅ‚owo omówiono w nich m.in. zastosowanie narzÄ™dzi BI do zarzÄ…dzania procesami biznesowymi i strategiÄ… firmy. Dużo miejsca poÅ›wiÄ™cono także zarzÄ…dzaniu informacjami strategicznymi, eksploracji danych oraz analizie danych osobowych i jej wykorzystaniu w marketingu bezpoÅ›rednim. PodsumowujÄ…c swoje rozważania, autor przedstawiÅ‚ model pokazujÄ…cy zwiÄ…zki zastosowaÅ„ systemów BI z potencjalnym wzrostem wartoÅ›ci firmy. KsiążkÄ™ uzupeÅ‚niajÄ… studia przypadku dotyczÄ…ce funkcjonowania hipotetycznej sieci sklepów, a także listy polecanych lektur i starannie dobranych adresów stron WWW. Autor stworzyÅ‚ stronÄ™ WWW, na której zamieÅ›ciÅ‚ materiaÅ‚y dodatkowe oraz udostÄ™pniÅ‚ forum umożliwiajÄ…ce dyskusjÄ™ z nim samym oraz z innymi czytelnikami książki. Jako podrÄ™cznik akademicki publikacja jest skierowana gÅ‚ównie do studentów kierunków ekonomicznych i politechnicznych, sÅ‚uchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich oraz wykÅ‚adowców. Na pewno jednak zainteresuje również menedżerów, konsultantów i doradców, a także wszystkich, których zajmuje zagadnienie sztucznej inteligencji. Zobacz BLOG AUTORA poÅ›wiÄ™cony książce: http://www.surma.edu.pl/
Osoby które kupowały "Business Intelligence", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Business Intelligence eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Spis treści
- Wstęp
- Rozdział 1. Wprowadzenie do Business Intelligence
- 1.1. Historia powstania BI
- 1.2. BI jako samodzielna dziedzina
- 1.3. BI a zarzÄ…dzanie firmÄ…
- 1.4. Przegląd zastosowań BI w wybranych obszarach biznesowych
- Studium przypadku (część 1)
- Rozdział 2. Hurtownie danych
- 2.1. Wprowadzenie
- 2.2. Definicja hurtowni danych
- 2.3. Model logiczny - schemat gwiaździsty
- 2.4. ŹródÅ‚a danych
- 2.5. Wybrane aspekty projektowania hurtowni danych
- Studium przypadku (część 2)
- Rozdział 3. Podstawy analityki biznesowej
- 3.1. Raportowanie i analiza danych
- 3.1.1. Wprowadzenie
- 3.1.2. Przetwarzanie analityczne on-line
- 3.1.3. Model danych
- 3.1.4. Podstawowe operacje analizy danych wielowymiarowych
- Studium przypadku (część 3)
- 3.2. ZarzÄ…dzanie informacjÄ…
- 3.2.1. Wprowadzenie
- 3.2.2. Informacja zarzÄ…dcza
- Studium przypadku (część 4)
- 3.2.3. Informacja strategiczna
- 3.1. Raportowanie i analiza danych
- Rozdział 4. Zaawansowana analityka biznesowa
- 4.1. Wprowadzenie
- 4.2. Klasyfikacja
- Studium przypadku (część 5)
- 4.3. Grupowanie
- 4.4. Odkrywanie reguł asocjacyjnych
- 4.5. Inne metody
- 4.6. Przegląd wybranych zastosowań BI w zakresie eksploracji danych
- Studium przypadku (część 6)
- RozdziaÅ‚ 5. Analityka wokóÅ‚ klienta
- 5.1. Wprowadzenie
- 5.2. Customer Intelligence
- 5.3. Personalizacja komunikatu marketingowego
- 5.4. U progu rewolucji
- Rozdział 6. Business Intelligence a zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
- 6.1. Kapitał informacyjny w kreowaniu wartości firmy
- 6.1.1. Aktywa niematerialne
- 6.1.2. Kapitał informacyjny
- Studium przypadku (część 7)
- 6.2. Zarys metodyki wdrożeniowej
- 6.3. Poziomy wsparcia procesów biznesowych
- 6.3.1. Automatyzacja
- 6.3.2. Usprawnianie
- 6.3.3. Nowy proces
- 6.3.4. Podsumowanie
- 6.4. Problem estymacji zwrotu z inwestycji wdrożeń BI
- 6.5. Zarządzanie zmianą i rola kapitału ludzkiego
- 6.6. Uwagi końcowe
- Studium przypadku (część 8)
- 6.1. Kapitał informacyjny w kreowaniu wartości firmy
- Zakończenie
- Literatura
- O autorze
- Przypisy