reklama - zainteresowany?

Buduj mosty, nie mury - Onepress

Buduj mosty, nie mury
ebook
Autor: Enver Djuliman, Lillian Hjorth
ISBN: 978-8-3800-2678-0
stron: 514, Format: ebook
Data wydania: 2017-01-18
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 38,54 zł (poprzednio: 47,00 zł)
Oszczędzasz: 18% (-8,46 zł)

Dodaj do koszyka Buduj mosty, nie mury

Tagi: Ekonomia

Niniejsza książka to efekt dziesięciu lat doświadczenia w nauczaniu o prawach człowieka, zrozumieniu interkulturowym i rozwiązywaniu konfliktów. Dzięki współpracy z norweskim Komitetem Helsińskim opracowaliśmy programy szkoleniowe i szkoliliśmy młodzież, studentów, uchodźców, nauczycieli, dziennikarzy i pracowników sektora publicznego na Bałkanach, na Białorusi, w Rosji, wliczając w to Czeczenię i Inguszetię, USA i – oczywiście – Norwegii.

Jesteśmy aktywistami zajmującymi się prawami człowieka. Prawa te reprezentują wartości wyznawane przez wszystkie kraje świata. Ich fundamentem jest to, że wszyscy mają taką samą godność jako ludzie i że nikt nie może być dyskryminowany z powodu płci, koloru skóry, narodowości, przynależności etnicznej, religii, preferencji seksualnych lub innych cech. Prawa człowieka, obok zrozumienia interkulturowego oraz pokojowego rozwiązywania konfliktów, stanowią być może najważniejsze zasoby, jakie ludzie i społeczeństwo powinni posiadać i praktykować w erze globalizacji. Jesteśmy od siebie zależni bardziej niż kiedykolwiek. Jeśli pragniemy pokoju, musimy wspólnie go stworzyć.

Dodaj do koszyka Buduj mosty, nie mury

 

Osoby które kupowały "Buduj mosty, nie mury", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Buduj mosty, nie mury

Spis treści

Buduj mosty, nie mury eBook -- spis treści

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treści
  • Słowo wstępne
  • Rozdział 1. Nauczanie o prawach człowieka, zrozumieniu interkulturowym i rozwiązywaniu konfliktów
    • Branża, która się rozwija
    • To ma sens
  • Rozdział 2. Podejście pedagogiczne
    • Praktyczna organizacja
    • Rola prowadzącego
    • Wybór ćwiczeń
    • Układ sali
    • Praca w grupach
    • Wykład
    • Dyskusja plenarna
    • Gdy pojawiają się konflikty
    • Wskazówki dla prowadzącego
  • Rozdział 3. Ćwiczenia wprowadzające i stymulujące
    • Poznajmy się
    • Oczekiwania i zasady współżycia
    • Podział na grupy
    • Ćwiczenia i zajęcia dla refleksji i komunikacji
    • Ćwiczenia stymulujące
  • Rozdział 4. Prawa człowieka
    • Fundament etyczny
    • Historia
    • ONZ i uniwersalne prawa człowieka
    • Jakie prawa?
    • Dokumenty i zobowiązania państw
    • Ochrona praw człowieka
    • Ochrona w ramach kraju
    • Ochrona międzynarodowa
    • Rozwój praw człowieka
    • Ważne punkty do wykładu na temat praw człowieka
  • Ćwiczenia z zakresu praw człowieka
    • Godność ludzka
    • Nasze podstawowe potrzeby
    • Nowa planeta
    • Znajdź nitki
    • Podyskutujmy o sprawiedliwości
    • Co już wiemy?
    • Które prawa są łamane?
    • Pantomima o prawach człowieka
    • Czytanie gazet przez okulary praw człowieka
    • Historia praw człowieka w moim kraju
    • Międzynarodowe prawa to odpowiedzialność państwa
    • Narodowa ochrona: państwo i inne podmioty
    • Sam przeciw państwu
    • Przeanalizujmy sytuację w dziedzinie praw człowieka
    • Rebus o wolności słowa
    • Czym jest wolność słowa?
    • Gdy troll wyjdzie na słońce, popęka
    • Czy powinno być dozwolone wyrażanie absolutnie wszystkiego?
    • Ja też chcę decydować
    • Społeczeństwo obywatelskie
    • Organizacje praw człowieka
    • Bojownicy o prawa człowieka
    • Prawa dziecka
    • Chciałbym móc porozmawiać z kimś o tym
    • Prawa kobiet
    • Męskość i kobiecość
    • Płeć społeczna
    • Sfera prywatna
    •  Jestem gejem, mamo i tato, ale to jest za trudne
    • Czy mogę się tu dostać?
    • Religia i tradycja a prawa człowieka
    • Słowniczek globalizacji
    • Świat jako wioska
    • Dostęp do opieki medycznej
    • Symulacja systemu ONZ
    • Sprawiedliwa wojna?
    • Temperatura praw człowieka w twojej szkole
  • Rozdział 5. Zrozumienie interkulturowe
    • Wielokulturowe społeczności
    • Kultura
    • Tworzenie tożsamości
    • Tożsamość i kontekst społeczny
    • Tworzenie się tożsamości u uchodźców i imigrantów
    • Wyzwania w wielokulturowym społeczeństwie
    • Wielokulturowe spotkania
    • Etnocentryzm i relatywizm kulturowy
    • Podobieństwa kulturowe
    • Różnice kulturowe i ich konsekwencje
    • Bogatsze społeczeństwo
    • Tarcia kulturowe
    • Szacunek dla tego, co inne
    • Łamanie praw człowieka na tle tradycji kulturowych i religijnych
    • Stereotypy i uprzedzenia
    • My i oni
    • Dyskryminacja
    • Dla kogo integracja?
    • Wielokulturowa rzeczywistość
    • Hasła do wykładu na temat zrozumienia interkulturowego
  • Ćwiczenia z zakresu zrozumienia interkulturowego
    • Wielokulturowe społeczeństwo
    • Wielokulturowa Norwegia
    • Czym jest kultura?
    • Jesteś wielością
    • Czy tylko ty sam stwarzasz swoją tożsamość?
    • Mój własny herb
    • Moje dzieciństwo
    • Podobny czy niepodobny?
    • Wartości
    • Mam wybór
    • Ćwiczenie z dialogiem
    • Stanowisko wobec wyzwań Aidy i Alego
    • Zabawa z ankietą na temat tradycyjnych i nowoczesnych społeczeństw
    • Alboalbo czy jedno i drugie?
    • Młodzi imigranci pod presją z dwóch stron
    • Dziewczęta pochodzące z mniejszości pod presją z dwóch stron
    • Ja nośnik kultury
    • Uchodźcy
    • Straty związane z ucieczką z kraju
    • Wizyta w ośrodku dla azylantów
    • Gra w pięć lew
    • Przejmuję odpowiedzialność
    • Mój bohater
    • Media a tworzenie postaw
    • Słuchanie historii innych ludzi
    • Jak rozumieć inne kultury
    • Gwiazda szuka gwiazdy
    • Pierwsze wrażenie
    • Stereotypy obrazy w naszych głowach
    • Bjrn i Khalid
    • My i oni
    • Różne zasady gry
    • Puzzle na temat rzeczywistości
    • Zgadnij, kto przychodzi na obiad
    • Doświadczenia z dyskryminacją
    • Status
    • Tolerancja
    • Debata panelowa: Jak dużo inności powinniśmy tolerować?
    • Tworzymy własną deklarację zrozumienia interkulturowego w Norwegii
  • Rozdział 6. Rozwiązywanie konfliktów
    • Czym jest konflikt?
    • Konflikty mogą się wiązać z przemocą lub nie
    • Konflikty czy tylko negatywne?
    • Pozytywne strony konfliktów
    • Mamy wybór
    • Spirala konfliktu
    • Komunikacja
    • Znaczenie emocji
    • Rozwiązywanie konfliktów
    • Konflikt a napaść
    • Nie uchylaj się przejmij odpowiedzialność
    • Punkty do wykładu na temat rozwiązywania konfliktów
  • Ćwiczenia z zakresu rozwiązywania konfliktów
    • Konflikty część naszej rzeczywistości
    • Konflikty czy tylko negatywne?
    • Drzewo konfliktu
    • Konflikt a napaść
    • Słuchanie
    • Komunikacja dwukierunkowa
    • Tworzenie czegoś razem
    • Krzesła
    • Czerwone flagi
    • Cztery etapy gniewu
    • Gniew
    • Atak i unik
    • Negocjator
    • Szereg
    • Spirala konfliktu
    • Mamy wybór
    • Jedna sytuacja trzy możliwości
    • Etapy rozwiązywania konfliktów
  • Rozdział 7. Teatr w szkoleniach
  • Rozdział 8. Aktywizm
    • Informacje o sprawie
    • Ankieta
  • Rozdział 9. Ocena
    • Ocena na bieżąco
    • Ocena ustna na plenum po szkoleniu
    • Indywidualne oceny pisemne
  • Załączniki
    • Powszechna Deklaracja Praw Człowieka
    • Konwencja o prawach dziecka
    • Ważne dokumenty dotyczące praw człowieka
    • Dokumenty międzynarodowe (ONZ)
    • Dokumenty Rady Europy
    • Dokument przyjęty przez Konferencję Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (KBWE)
    • Międzynarodowe prawo humanitarne
    • Międzyrządowe organizacje działające na rzecz praw człowieka
    • Bibliografia
  • Przypisy
  • O wydawnictwie

Dodaj do koszyka Buduj mosty, nie mury

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.