Buduj mosty, nie mury - Onepress
ISBN: 978-8-3800-2678-0
stron: 514, Format: ebook
Data wydania: 2017-01-18
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 38,54 zł (poprzednio: 47,00 zł)
Oszczędzasz: 18% (-8,46 zł)
Niniejsza książka to efekt dziesięciu lat doświadczenia w nauczaniu o prawach człowieka, zrozumieniu interkulturowym i rozwiązywaniu konfliktów. Dzięki współpracy z norweskim Komitetem Helsińskim opracowaliśmy programy szkoleniowe i szkoliliśmy młodzież, studentów, uchodźców, nauczycieli, dziennikarzy i pracowników sektora publicznego na Bałkanach, na Białorusi, w Rosji, wliczając w to Czeczenię i Inguszetię, USA i – oczywiście – Norwegii. Jesteśmy aktywistami zajmującymi się prawami człowieka. Prawa te reprezentują wartości wyznawane przez wszystkie kraje świata. Ich fundamentem jest to, że wszyscy mają taką samą godność jako ludzie i że nikt nie może być dyskryminowany z powodu płci, koloru skóry, narodowości, przynależności etnicznej, religii, preferencji seksualnych lub innych cech. Prawa człowieka, obok zrozumienia interkulturowego oraz pokojowego rozwiązywania konfliktów, stanowią być może najważniejsze zasoby, jakie ludzie i społeczeństwo powinni posiadać i praktykować w erze globalizacji. Jesteśmy od siebie zależni bardziej niż kiedykolwiek. Jeśli pragniemy pokoju, musimy wspólnie go stworzyć.
Osoby które kupowały "Buduj mosty, nie mury", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Buduj mosty, nie mury eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Spis treści
- Słowo wstępne
- Rozdział 1. Nauczanie o prawach człowieka, zrozumieniu interkulturowym i rozwiązywaniu konfliktów
- Branża, która się rozwija
- To ma sens
- Rozdział 2. Podejście pedagogiczne
- Praktyczna organizacja
- Rola prowadzącego
- Wybór ćwiczeń
- Układ sali
- Praca w grupach
- Wykład
- Dyskusja plenarna
- Gdy pojawiają się konflikty
- Wskazówki dla prowadzącego
- Rozdział 3. Ćwiczenia wprowadzające i stymulujące
- Poznajmy się
- Oczekiwania i zasady współżycia
- Podział na grupy
- Ćwiczenia i zajęcia dla refleksji i komunikacji
- Ćwiczenia stymulujące
- Rozdział 4. Prawa człowieka
- Fundament etyczny
- Historia
- ONZ i uniwersalne prawa człowieka
- Jakie prawa?
- Dokumenty i zobowiązania państw
- Ochrona praw człowieka
- Ochrona w ramach kraju
- Ochrona międzynarodowa
- Rozwój praw człowieka
- Ważne punkty do wykładu na temat praw człowieka
- Ćwiczenia z zakresu praw człowieka
- Godność ludzka
- Nasze podstawowe potrzeby
- Nowa planeta
- Znajdź nitki
- Podyskutujmy o sprawiedliwości
- Co już wiemy?
- Które prawa są łamane?
- Pantomima o prawach człowieka
- Czytanie gazet przez okulary praw człowieka
- Historia praw człowieka w moim kraju
- Międzynarodowe prawa to odpowiedzialność państwa
- Narodowa ochrona: państwo i inne podmioty
- Sam przeciw państwu
- Przeanalizujmy sytuację w dziedzinie praw człowieka
- Rebus o wolności słowa
- Czym jest wolność słowa?
- Gdy troll wyjdzie na słońce, popęka
- Czy powinno być dozwolone wyrażanie absolutnie wszystkiego?
- Ja też chcę decydować
- Społeczeństwo obywatelskie
- Organizacje praw człowieka
- Bojownicy o prawa człowieka
- Prawa dziecka
- Chciałbym móc porozmawiać z kimś o tym
- Prawa kobiet
- Męskość i kobiecość
- Płeć społeczna
- Sfera prywatna
- Jestem gejem, mamo i tato, ale to jest za trudne
- Czy mogę się tu dostać?
- Religia i tradycja a prawa człowieka
- Słowniczek globalizacji
- Świat jako wioska
- Dostęp do opieki medycznej
- Symulacja systemu ONZ
- Sprawiedliwa wojna?
- Temperatura praw człowieka w twojej szkole
- Rozdział 5. Zrozumienie interkulturowe
- Wielokulturowe społeczności
- Kultura
- Tworzenie tożsamości
- Tożsamość i kontekst społeczny
- Tworzenie się tożsamości u uchodźców i imigrantów
- Wyzwania w wielokulturowym społeczeństwie
- Wielokulturowe spotkania
- Etnocentryzm i relatywizm kulturowy
- Podobieństwa kulturowe
- Różnice kulturowe i ich konsekwencje
- Bogatsze społeczeństwo
- Tarcia kulturowe
- Szacunek dla tego, co inne
- Łamanie praw człowieka na tle tradycji kulturowych i religijnych
- Stereotypy i uprzedzenia
- My i oni
- Dyskryminacja
- Dla kogo integracja?
- Wielokulturowa rzeczywistość
- Hasła do wykładu na temat zrozumienia interkulturowego
- Ćwiczenia z zakresu zrozumienia interkulturowego
- Wielokulturowe społeczeństwo
- Wielokulturowa Norwegia
- Czym jest kultura?
- Jesteś wielością
- Czy tylko ty sam stwarzasz swoją tożsamość?
- Mój własny herb
- Moje dzieciństwo
- Podobny czy niepodobny?
- Wartości
- Mam wybór
- Ćwiczenie z dialogiem
- Stanowisko wobec wyzwań Aidy i Alego
- Zabawa z ankietą na temat tradycyjnych i nowoczesnych społeczeństw
- Alboalbo czy jedno i drugie?
- Młodzi imigranci pod presją z dwóch stron
- Dziewczęta pochodzące z mniejszości pod presją z dwóch stron
- Ja nośnik kultury
- Uchodźcy
- Straty związane z ucieczką z kraju
- Wizyta w ośrodku dla azylantów
- Gra w pięć lew
- Przejmuję odpowiedzialność
- Mój bohater
- Media a tworzenie postaw
- Słuchanie historii innych ludzi
- Jak rozumieć inne kultury
- Gwiazda szuka gwiazdy
- Pierwsze wrażenie
- Stereotypy obrazy w naszych głowach
- Bjrn i Khalid
- My i oni
- Różne zasady gry
- Puzzle na temat rzeczywistości
- Zgadnij, kto przychodzi na obiad
- Doświadczenia z dyskryminacją
- Status
- Tolerancja
- Debata panelowa: Jak dużo inności powinniśmy tolerować?
- Tworzymy własną deklarację zrozumienia interkulturowego w Norwegii
- Rozdział 6. Rozwiązywanie konfliktów
- Czym jest konflikt?
- Konflikty mogą się wiązać z przemocą lub nie
- Konflikty czy tylko negatywne?
- Pozytywne strony konfliktów
- Mamy wybór
- Spirala konfliktu
- Komunikacja
- Znaczenie emocji
- Rozwiązywanie konfliktów
- Konflikt a napaść
- Nie uchylaj się przejmij odpowiedzialność
- Punkty do wykładu na temat rozwiązywania konfliktów
- Ćwiczenia z zakresu rozwiązywania konfliktów
- Konflikty część naszej rzeczywistości
- Konflikty czy tylko negatywne?
- Drzewo konfliktu
- Konflikt a napaść
- Słuchanie
- Komunikacja dwukierunkowa
- Tworzenie czegoś razem
- Krzesła
- Czerwone flagi
- Cztery etapy gniewu
- Gniew
- Atak i unik
- Negocjator
- Szereg
- Spirala konfliktu
- Mamy wybór
- Jedna sytuacja trzy możliwości
- Etapy rozwiązywania konfliktów
- Rozdział 7. Teatr w szkoleniach
- Rozdział 8. Aktywizm
- Informacje o sprawie
- Ankieta
- Rozdział 9. Ocena
- Ocena na bieżąco
- Ocena ustna na plenum po szkoleniu
- Indywidualne oceny pisemne
- Załączniki
- Powszechna Deklaracja Praw Człowieka
- Konwencja o prawach dziecka
- Ważne dokumenty dotyczące praw człowieka
- Dokumenty międzynarodowe (ONZ)
- Dokumenty Rady Europy
- Dokument przyjęty przez Konferencję Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (KBWE)
- Międzynarodowe prawo humanitarne
- Międzyrządowe organizacje działające na rzecz praw człowieka
- Bibliografia
- Przypisy
- O wydawnictwie