Brand Equity - Onepress

ISBN: 9788301226206
stron: 420, Format: ebook
Data wydania: 2022-10-13
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 95,20 zł (poprzednio: 119,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-23,80 zł)
Osoby które kupowały "Brand Equity", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Brand Equity eBook -- spis treści
Wprowadzenie 9 Dwie refleksje, którym trudno się oprzeć 10 Refleksja pierwsza: tulipanomania 10 Refleksja druga: brzytwa Ockhama 14 Struktura książki 15 Podziękowania 17 1. Geneza i definicja pojęcia siły marki 19 Źródła koncepcji brand equity 20 Kierunki reason why i human interest 20 David Ogilvy i koncepcja wizerunku marki 23 Marki między racjonalnością i emocjami - niekończąca się dyskusja 25 Pojęcie siły marki w ujęciu współczesnym 25 2. Brand equity jako wycena marki 27 Wprowadzenie 28 Pierwsze wyceny marek - Rowntree i RHM 28 Wycena marek a turbokapitalizm 30 Metody wyceny wartości marek 32 Metody bezpośrednie wyceny marek 33 Metody pośrednie wyceny marek 35 Zalety wyceny marek 41 Problemy z wyceną marek 42 Marlboro Friday - kryzys siły marek 53 Podsumowanie 58 3. Postawy konsumentów jako wyraz siły marki 63 Wprowadzenie 64 Źródła koncepcji postaw - praca Williama Thomasa i Floriana Znanieckiego 64 Nowe metody badania postaw konsumentów: Lazarsfeld, Dichter, Warner, Cheskin 68 Emocjonalne i racjonalne znaczenie marek 73 Problemy definicyjne i poszerzona koncepcja marki 77 Profil wizerunkowy marki 79 Sposób obliczania 79 Problemy metodologiczne, interpretacyjne i strategiczne 82 Propozycja alternatywna 87 Modele marek i ilościowe systemy diagnostyczne 89 Uniwersalne cechy marek niezależne od kategorii 91 Brand Asset Valuator 93 Equity Builder 98 Brand Equity Engine 101 Brand Perceptor 103 Model osobowości marki - Jennifer Aaker 104 Postawy a zachowanie 109 Badania Richarda LaPiere'a 110 Czynniki wpływające na zgodność postaw z zachowaniem 114 Postawy względem marek a zachowanie 123 4. Lojalność konsumentów jako miara siły marki 125 Lojalność jako ważny element wartości marki 126 Dwuczynnikowy model lojalności 128 Model BrandBuilder Joela Rubinsona i Allana Baldingera 130 Model konwersji Jana Hofmeyra 138 Brand Dynamics 153 Podsumowanie 168 5. Miary ceny i popytu jako wyraz siły przywiązania konsumentów do marki 171 Wpływ cen na popyt 172 Ekonomiści o reklamie 173 Poglądy Alfreda Marshalla 173 Krzywa popytu i pojęcie elastyczności popytu 175 Po Marshallu - reklama jako siła sprawcza niedoskonałej konkurencji 177 Neil Borden i ekonomiczne efekty reklamy 180 Reklama a ceny - wpływ na elastyczność popytu 183 Krzywa doświadczenia i podstawowe strategie konkurencji 186 Elastyczność cenowa popytu jako miara wartości marki 190 Koncepcja Williama Morana - elastyczność wstępująca i zstępująca 192 Elastyczność cenowa popytu jako miara wartości marki - wnioski do badań 195 Metody badań cen wykorzystywane do badania siły marek 195 Price Sensitivity Meter 195 Technika Brand Price Trade Off 200 Addytywny pomiar łączny (conjoint analysis) 231 Podsumowanie 259 6. Koncepcja siły marki a probabilistyczna teoria Ehrenberga 263 Rachunek prawdopodobieństwa - od hazardu do nauk społecznych 264 Geneza rachunku prawdopodobieństwa 265 Zastosowania rachunku prawdopodobieństwa 272 Teoria Andrew Ehrenberga 275 Uogólnienia empiryczne jako sposób budowy teorii 276 Ujemny rozkład dwumianowy jako model zakupu w panelu konsumentów 278 Brak efektów lojalności i koncepcja podwójnej szkody 283 Brak efektów wizerunkowych 295 Brak efektów segmentacji konsumentów 306 Teoria ATR 310 Ehrenberg - podsumowanie i dyskusja 314 Wyjątkowość podejścia 314 Recepcja Ehrenberga 315 Krytyka podstawowa - brak wglądu pozwalającego na zrozumienie zjawisk 318 Niespodziewany przełom 320 Meaningfully Different Framework 323 7. Marki w świecie dwóch systemów 337 Historyczne poglądy na temat perswazji 338 Odkrywanie roli procesów nieświadomych i nowe narzędzia badawcze 348 Daniel Kahneman i Amos Tversky: heurystyki i nieracjonalność 348 Robert Zajonc: afekt a rozum 354 Shelly Chaiken: model heurystyczno-systematyczny 361 Richard Petty i John Cacioppo: model szans rozpracowania przekazu (ELM) 365 Anthony Greenwald i Mahzarin Banaji: postawy utajone 371 Badania neuromarketingowe: ,,trzeci wymiar" 385 Nowe spojrzenie na procesy nieświadome 400 8. Wyzwania przyszłości 413 Literatura