Biznesplan. Osobisty mentor - Harvard Business Press - Onepress
Tytuł oryginału: Creating a Business Plan (Pocket Mentor)
Tłumaczenie: Przemysław Janicki
ISBN: 978-83-246-1545-2
stron: 152, Format: 122x194, okładka: miękka
Data wydania: 2008-09-04
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 24,90 zł
Działalność z przyszłością
- Części składowe biznesplanu
- Atrakcyjne przedstawienie firmy i jej potencjału
- Streszczenie jako trzon dokumentu
- Rodzaje analiz i planów
- Określanie kamieni milowych
- Elementy istotne dla inwestorów
- Test na profesjonalny biznesplan
Oryginalne pomysły, profesjonalne narzędzia, klarowne wizje! Każde przedsięwzięcie biznesowe wymaga konkretnego planu, który pozwalałby zidentyfikować i wykorzystać bardziej lub mniej oczywiste możliwości biznesowe oraz ostrzegałby przed potencjalnymi pułapkami, czyhającymi w przyszłości. Bez względu na to, czy startujesz z nową firma, otwierasz kolejną linię produkcyjną, czy zabierasz się za następny projekt -- Twój dobrze przygotowany biznesplan będzie dla Ciebie niezastąpioną mapą po trudnym terenie, jakim jest każdy rynek.
Biznesplan zwykle nie jest przygotowywany tylko dla potrzeb Twoich i Twojego zespołu. Ten praco- i czasochłonny dokument ma za zadanie przyciągnąć uwagę potencjalnych inwestorów, zdobyć dotację na zaplanowane przez Ciebie przedsięwzięcie lub wywalczyć pożyczkę w banku.
Sprawdź:- w jaki sposób zdefiniować docelowy segment rynku;
- jak oceniać skalę podejmowanego ryzyka i oczekiwanych zysków;
- co sprawdzać u swoich konkurentów;
- gdzie zdobywać środki finansowe dla Twojego przedsięwzięcia.
Książki z serii "Osobisty Mentor" są szybkimi i niezawodnymi źródłami informacji, pokazującymi, jak stawiać czoła codziennym wyzwaniom zawodowym. Zawierają wiele praktycznych wskazówek, podpowiedzi oraz przykładów pomagających Czytelnikowi zidentyfikować jego najmocniejsze strony i największe słabości. W biurze, na zebraniu czy w domu -- te niewielkie przewodniki oferują szybką i profesjonalną pomoc w rozwiązywaniu problemów.
Bądź menedżerem, który potrafi:- skutecznie sprzedawać swoje pomysły;
- konstruować logiczne biznesplany;
- zwięźle przedstawiać skomplikowane informacje;
- dokonywać analiz finansowych;
- wykorzystywać narzędzia marketingu-mix.
Osoby które kupowały "Biznesplan. Osobisty mentor - Harvard Business Press", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy. Wydanie rozszerzone 34,86 zł, (12,90 zł -63%)
- GURU KULTU..RY 34,86 zł, (12,90 zł -63%)
- Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę 29,32 zł, (12,90 zł -56%)
- Inteligencja finansowa. Co kryją liczby. Przewodnik menedżera. Wydanie II 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
Spis treści
Biznesplan. Osobisty mentor - Harvard Business Press -- spis treści
Przesłanie mentora - znaczenie dobrze przygotowanego biznesplanu (7)
Tworzenie biznesplanu: Podstawy (11)
Zaczynamy (13)
- Dlaczego warto mieć biznesplan? (14)
- Co jest Twoim celem? (15)
- Kim sÄ… odbiorcy Twojego biznesplanu? (16)
- Jakiego rodzaju informacji będziesz potrzebował? (18)
Anatomia biznesplanu (23)
- Wstęp, część zasadnicza i załączniki (24)
- Typowy układ biznesplanu (24)
Okładka i spis treści (27)
- Projektowanie okładki (28)
- Przygotowywanie spisu treści (28)
Streszczenie (29)
- Jakie informacje powinny znaleźć się w streszczeniu? (30)
- Streszczenie formalne (31)
- Streszczenie jako sposób wyrażenia misji (32)
Opis przedsięwzięcia (35)
- Prezentacja koncepcji biznesowej (36)
- Uwzględnianie istotnych szczegółów przedsięwzięcia (37)
- Podkreślenie zalet produktu czy usługi (38)
Analiza otoczenia biznesowego (41)
- Pojęcie branży i rynku (42)
- Jak stawiać właściwe pytania (43)
Opis branży (45)
- Charakterystyka produktów i usług wytwarzanych przez podmioty z branży (46)
- Określanie rozmiarów branży (47)
- Identyfikacja kluczowych trendów (47)
- Przewidywanie barier wejścia na rynek (48)
Analiza konkurencji (53)
- Identyfikacja konkurentów (54)
- Jak wyróżnić się na tle konkurentów (55)
- Jakie zagrożenia wynikają z konkurencji (55)
Analiza rynkowa (63)
- Ocena rozmiarów rynku i jego potencjału wzrostu (64)
- Definiowanie rynków docelowych (65)
- Wymień unikalne cechy swojej oferty (65)
Plan marketingowy (71)
- Plan marketingowy jako mapa drogowa (72)
- Tworzenie planu marketingowego (73)
- Kompozycja marketingowa (marketing mix) (76)
Plan operacyjny (85)
- Co to sÄ… operacje (86)
- Czym jest próg rentowności (87)
- Identyfikacja pozostałych czynników sukcesu (87)
Prezentacja zespołu (91)
- Opis kwalifikacji członków zespołu (92)
- Prezentacja zespołu jako wspólnoty (94)
Plan finansowy (97)
- Kryteria oceny biznesplanu (98)
- Wyszczególnienie Twoich potrzeb kapitałowych (99)
- Tworzenie prognoz finansowych (101)
- Prezentacja założeń (102)
- Analiza progu rentowności (104)
- Szacowanie ryzyka i zysku (104)
- Prognozowanie stóp zwrotu (106)
Załączniki i lista punktów zwrotnych (109)
- Czemu służą załączniki (110)
- Określanie punktów zwrotnych (110)
Wskazówki i narzędzia (113)
Narzędzia do tworzenia biznesplanu (114)
Sprawdź się (129)
Zalecana literatura (137)
Źródła (143)