reklama - zainteresowany?

Bezrobocie równowagi w Polsce. Ujęcie teoretyczne i empiryczne - Onepress

Bezrobocie równowagi w Polsce. Ujęcie teoretyczne i empiryczne
ebook
Autor: Leszek Kucharski
ISBN: 978-83-796-9690-1
stron: 215, Format: ebook
Data wydania: 2015-06-01
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 23,90 zł

Dodaj do koszyka Bezrobocie równowagi w Polsce. Ujęcie teoretyczne i empiryczne

Tagi: Ekonomia

Bezrobocie równowagi jest złożoną koncepcją teoretyczną mającą swoje rozwinięcie w szkołach głównego nurtu ekonomii – szkole monetarystycznej i nowej szkole keynesowskiej. Wielkość bezrobocia równowagi jest bezpośrednio trudno mierzalna, dlatego powstaje problem oszacowania jego wielkości. Istnieje kilka sposobów obliczania poziomu bezrobocia równowagi, różniących się podstawami teoretycznymi i wykorzystywanymi formułami matematycznymi. Stosowanie odmiennych metod pomiaru powoduje często dosyć rozbieżne wyniki. Dokładność tych szacunków ma istotne znaczenie dla polityki makroekonomicznej, a w szczególności polityki pieniężnej. Im wyższy jest poziom bezrobocia równowagi, tym wyższe są koszty społeczne prowadzenia polityki antyinflacyjnej. Bezrobocie równowagi określa się przez: NAIRU, czyli stopę bezrobocia nieprzyspieszającą inflacji; NAWRU, czyli stopę bezrobocia nieprzyspieszającą wzrostu płac oraz naturalną stopę bezrobocia, czyli stopę bezrobocia w warunkach równowagi na rynku pracy. W celu oszacowania poziomu stopy bezrobocia NAIRU wykorzystano model wektorowo-autoregresyjny (VAR).

Dodaj do koszyka Bezrobocie równowagi w Polsce. Ujęcie teoretyczne i empiryczne

 

Osoby które kupowały "Bezrobocie równowagi w Polsce. Ujęcie teoretyczne i empiryczne", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Bezrobocie równowagi w Polsce. Ujęcie teoretyczne i empiryczne

Spis treści

Dodaj do koszyka Bezrobocie równowagi w Polsce. Ujęcie teoretyczne i empiryczne

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.