Bank 3.0. Nowy wymiar bankowości - Onepress
ISBN: 978-8-3637-7362-5
stron: 428, Format: ebook
Data wydania: 2013-08-28
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 43,70 zł (poprzednio: 57,50 zł)
Oszczędzasz: 24% (-13,80 zł)
W Banku 3.0 Brett King wskazuje nowe trendy redefiniujące cały obszar usług finansowych, mówi o ogólnoświatowej walce o dominację portfela mobilnego, nadziejach i obawach związanych z pojawieniem się tabletów, wykorzystaniem chmury, gwałtownym rozwojem mediów społecznościowych oraz pojawieniem się konsumenta nieubankowionego, który w ogóle nie potrzebuje banku.
Bank 3.0 pokazuje, że przepaść między klientami a dostawcami usług finansowych stale się powiększa, co konkurencyjnym firmom niebankowym daje okazję do dekonstrukcji całej branży.
W Banku 3.0 Brett King aktualizuje opowieść rozpoczętą w swojej poprzedniej książce Bank 2.0, która przez ponad 18 miesięcy była bestsellerem Amazonu w kategorii bankowość i finanse w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Japonii.
Rewolucja technologiczna, w szczególności mobilna, powoduje, że świat, jaki znamy, odchodzi w przeszłość. W czasach, w których tylko wyobraźnia jest ograniczeniem, rzeczy wielkie powstają pod każdą szerokością geograficzną. Bankowość nie może lekceważyć tej dynamiki. Na naszych oczach wizje Bretta Kinga nakreślone w Banku 3.0 stają się rzeczywistością. Podczas kiedy inni tylko się przyglądają, warto podjąć wyzwanie i wdrażać przełomowe rozwiązania. IKO, bankowość mobilna 4G stworzona przez PKO Banki Polski, to najlepsze dowody na to, że rynkowy standard może powstać także nad Wisłą.
Placówka, gotówka i podpis - filary tradycyjnej bankowoÅ›ci - w przyspieszonym tempie przestajÄ… przystawać do rytmu naszego dnia. RewolucjÄ™ zapoczÄ…tkowanÄ… przez Internet przypieczÄ™tujÄ… smartfony i media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe. Brett King, szybko jak nikt, rozumie zmieniajÄ…ce siÄ™ zachowania konsumentów – nasze zachowania. PrzeobraziÅ‚y one już takie branże jak media, rozrywka, podróżowanie, telekomunikacja i handel. Jako bankowcy nie możemy czekać i udawać, że nas to nie dotyczy. Wydaje siÄ™, że już jesteÅ›my nieco spóźnieni...”
Czy w dzisiejszym Å›wiecie, w którym to klient dyktuje warunki, media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe zyskujÄ… wiÄ™kszÄ… siÅ‚Ä™ rażenia niż najzacieklejsza kampania marketingowa, a sprawÄ… kluczowÄ… staje siÄ™ walka o zaangażowanie klienta, jest miejsce na tradycyjnÄ… bankowość? Jak dziÄ™ki technologii mobilnej zmieni siÄ™ rynek bankowy i caÅ‚a sfera usÅ‚ug finansowych? Na te i wiele innych pytaÅ„ Brett King znajduje odpowiedź pokazujÄ…c najnowsze trendy, przykÅ‚ady i stawiajÄ…c Å›miaÅ‚e hipotezy. Dla wszystkich pracujÄ…cych w sektorze finansowym ta książka powinna stać siÄ™ obowiÄ…zkowÄ… lekturÄ…. Ale również każdy z nas, jako klient, może siÄ™ z niej dowiedzieć, czego wymagać od swojego banku – teraz i w przyszÅ‚oÅ›ci.
Napisać o książce Bretta Kinga Bank 3.0, że to lektura prowokujÄ…ca czy zmuszajÄ…ca do myÅ›lenia, to jakby napisać, że rock and roll charakteryzuje siÄ™ ciekawÄ… liniÄ… melodycznÄ…. To jest „oczo-otwieracz” branży bankowej. Co my tu robimy? Jak dÅ‚ugo jeszcze? Jak nie my, to kto? Co zrobić, żeby nie zostać zmiecionym przez rewolucjÄ™ mobilnÄ…, social media, zmieniajÄ…ce siÄ™ oczekiwania i zachowania klientów? Co zrobić, żeby nie podzielić losu wielu innych branż?
Nie wiem, czy wszystkie hipotezy autora siÄ™ sprawdzÄ…. Ale wiem, że już dziÅ› nie ma na Å›wiecie liczÄ…cego siÄ™ bankiera detalicznego, który nie czytaÅ‚by Kinga. Ja już czekam na „Bank 4.0”.
W sieci i w Å›wiecie usÅ‚ug mobilnych klient nie jest królem – jest dyktatorem. Bardzo niecierpliwym, sceptycznym i cynicznym. Brett King Å›wietnie rozumie, co kieruje tym nowym typem nieustÄ™pliwego klienta. Profesjonalni bankowcy powinni posÅ‚uchać jego rad.
BRETT KING jest doradcą strategicznym w sektorze usług finansowych, założycielem International Academy of Financial Management, zrzeszenia specjalistów zajmujących się usługami finansowymi, twórcą pierwszego w pełni wirtualnego i mobilnego banku, Movenbank. Zarządzał azjatyckim oddziałem Modem Media/Digitas (należącym do grupy Publicis) oraz działem usług dla e-biznesu w Deloitte. Obecnie prowadzi firmę User Strategy, zajmującą się doradzaniem czołowym dostawcom usług finansowych w dziedzinie zarządzania relacjami z klientem. Do jego klientów należą m.in. HSBC, Citigroup, UBS, Standard Chartered, Abu Dhabi Commercial Bank, Emirates NBD oraz BNP Paribas. Bierze udział w najważniejszych światowych konferencjach poświęconych tematyce usług finansowych, jest uznanym ekspertem w dziedzinie zarządzania doświadczeniem klienta oraz strategii dystrybucji w bankowości detalicznej. Zasiada w jury Asian Banker Retail Excellence Awards oraz Middle-East Business Achievement Awards.
Osoby które kupowały "Bank 3.0. Nowy wymiar bankowości", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)