Badania marketingowe w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane - Onepress
Tytuł oryginału: Market Research Made Easy
TÅ‚umaczenie: Magda Witkowska
ISBN: 978-83-246-1874-3
stron: 192, Format: A5, okładka: miękka
Data wydania: 2009-03-10
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 37,00 zł
Sztab doradców ds. badań i analiz:
- pomoże Ci wybrać odpowiedni moment na badania marketingowe
- zaplanuje dla Ciebie przebieg badań
- skonstruuje kwestionariusz i dobierze odpowiedni rodzaj pytań
- wyjaśni wszystkie dane demograficzne i socjodemograficzne
- przeanalizuje wyniki i zaplanuje dalsze działania
Genialnie zarządzana mała firma!
Cały dział wiedzy i doświadczenia w jednym tomie
Prowadzenie działalności gospodarczej bez wykorzystywania badań marketingowych przypomina spacer w gęstej mgle. Niezwykle trudno bez nich obrać taki kierunek, który możliwie bezpiecznie doprowadzi Twoją firmę do zaplanowanego celu. Badania marketingowe są kluczowym elementem działania firmy, która chce znać oczekiwania klientów oraz bieżącą sytuację na rynku. Dostarczają informacji niezbędnych do wprowadzenia nowego produktu, rozwijania istniejącego oraz planowania polityki cenowej. Skorzystaj z rad swojego działu wiedzy i doświadczenia -- wypłyń na szerokie wody biznesu.
Tytuły wchodzące w skład serii "Mała firma" dedykowane są właścicielom niewielkich przedsiębiorstw. Czytelnik znajdzie w nich profesjonalną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem w różnych jego aspektach, zawsze dostosowaną do realiów małej firmy. Autorzy ilustrują poruszane tematy czytelnymi przykładami, pochodzącymi z praktyki small biznesu. Drugie wydanie serii zostało uaktualnione zgodnie z bieżącymi realiami rynkowymi i walutowymi oraz obecnym stanem prawnym. Zdobądź patent na udany small biznes!
- Bezbłędne kierowanie małą firmą.
- Wykorzystywanie zalet small biznesu.
- Skuteczne taktyki rozwoju przedsiębiorstwa.
- Unikanie pułapek w prowadzeniu działalności gospodarczej.
Nie można dobrze zarządzać przedsiębiorstwem, nie prowadząc badań marketingowych. Najważniejsze bowiem jest dostosowanie działań do potrzeb potencjalnych klientów i zaspokojenie ich oczekiwań. Publikacja ta przybliża metody, jakie małe przedsiębiorstwo może stosować przy prowadzeniu samodzielnych badań marketingowych. Krok po kroku pokazuje, jak prowadzić badania wtórne i pierwotne ( w tym w szczególności badanie ankietowe). Na uwagę zasługuje także dokładny opis badań internetowych i narzędzi do ich przeprowadzania oraz źródeł niezbędnych informacji. Książka opatrzona jest wieloma przykładami, ćwiczeniami i wskazówkami. Prosty, przystępny język zachwyci nawet tych spośród właścicieli małych firm, którzy do tej pory badania marketingowe traktowali jak drogie i wyspecjalizowane działania, nieosiągalne dla ich przedsiębiorstwa.dr Agnieszka Dejnaka
Autorzy odkrywają przed czytelnikiem sekrety i możliwości badań marketingowych. Nawiązując do interesujących przykładów, opisują najważniejsze kroki, które powinien wykonać badacz rynku. Pytania i ćwiczenia, bogato przytaczane w każdym z rozdziałów, angażują czytelnika i pozwalają w sposób praktyczny podejść do prezentowanych zagadnień. Jest to książka, która powinna znaleźć się w bibliotece każdego szefa małej firmy oraz osób wkraczających w świat marketingu.Elżbieta Malec
wykładowca Polish Open University w Instytucie Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Patron medialny:
Osoby które kupowały "Badania marketingowe w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy. Wydanie rozszerzone 34,86 zł, (12,90 zł -63%)
- GURU KULTU..RY 34,86 zł, (12,90 zł -63%)
- Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę 29,32 zł, (12,90 zł -56%)
- Inteligencja finansowa. Co kryją liczby. Przewodnik menedżera. Wydanie II 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
Spis treści
Badania marketingowe w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane -- spis treści
Wprowadzenie (9)
1. Po co badać rynek? (11)
- Czym jest badanie rynku? (11)
- Jak to robić? (13)
- To, co najtrudniejsze w badaniu rynku (14)
- Kiedy zdecydować się na badanie rynku? (14)
2. Podstawy badań marketingowych (21)
- Cztery podstawowe cele badań rynku (21)
- Dwa źródła informacji (24)
- Dwa rodzaje danych (26)
- Zrozumienie danych demograficznych i socjodemograficznych (28)
- Poznawanie Twoich docelowych klientów (29)
3. Ustalenie kierunku badań (35)
- Przeprowadź burzę mózgów (35)
- Formułowanie hipotezy (41)
- Identyfikacja potrzebnych Ci informacji (42)
4. Dane ze źródeł wtórnych: czego możesz się dowiedzieć? (47)
- Na jakie dane możesz liczyć? (47)
- Kłamstwa, skandaliczne kłamstwa i statystyki (51)
- Oddzielanie ziarna od plew (53)
5. Jak znaleźć potrzebne Ci dane wtórne? (59)
- Biblioteka (59)
- Następny przystanek: izba przemysłowo-handlowa oraz centrum rozwoju gospodarczego (64)
- Ośrodek wspierania przedsiębiorczości (66)
- Na które pytania udało Ci się odpowiedzieć? (67)
6. Dane pierwotne - są wszędzie wokoło (73)
- Informacje, które prawdopodobnie już posiadasz (73)
- Wewnętrzne zasoby informacji przydatnych do badań rynkowych (77)
- Jak wykorzystać dane, które już posiadasz? (78)
- Co już wiesz (lub czego możesz się łatwo dowiedzieć) o swoich konkurentach? (81)
7. Internetowe badania rynku (87)
- Jak i gdzie szukać informacji? (87)
- Jak wykorzystać internet do badań? (89)
- Vaporware (94)
- Przydatne programy i linki (95)
8. Dane ze źródeł pierwotnych. Metody badania rynku (105)
- Wybierz metodÄ™ badawczÄ… odpowiedniÄ… do Twojego celu (105)
- Sondaże (ankiety) (106)
- Jak wybrać i wyselekcjonować przedmiot badań? (107)
- Korzystanie z listy adresowej (112)
- Wywiad zogniskowany (117)
- Testy konsumenckie (119)
9. Konstruowanie kwestionariusza (123)
- Trzy zasady dobrego kwestionariusza (123)
- Cztery typy pytań (127)
- Inne informacje, które należy zawrzeć w kwestionariuszu (131)
10. Analiza i interpretacja wyników (137)
- Przegląd i opracowanie wypełnionych formularzy (137)
- SporzÄ…dzenie wykazu odpowiedzi (138)
- Tworzenie wykresów do poszczególnych pytań (140)
- Wyciąganie wniosków z odpowiedzi (144)
- Dane, których nie możesz zinterpretować (146)
- Zweryfikuj hipotezÄ™ (147)
11. Kiedy musisz skorzystać z fachowej pomocy? (149)
- Decyzja o skorzystaniu z usług profesjonalisty (149)
- Ile kosztują profesjonalne usługi? (151)
- Efektywna współpraca z konsultantem (153)
12. Trzeba mieć plan (155)
- Elementy planu (156)
- Cztery deklaracje przewodnie (157)
- Opis kluczowych elementów organizacji (161)
- Analiza rynku i strategia marketingowa (163)
- Finansowanie (165)
- Organizacja działań (167)
- Pomoc w przygotowaniu planu (169)
- Zastosowanie biznesplanu (planu działania) (170)
- Prezentacja planu (172)
- Systematyczne rewidowanie planu (173)
13. PoczÄ…tek (177)
14. Jak uzyskać dostęp do danych marketingowych? (179)
- Gromadzenie danych za pomocą komputerów (179)
- Bazy danych, które możesz mieć lub wykupić do nich dostęp (180)
Skorowidz (185)