Analiza profilu neuropsychologicznego dzieci w wieku 5-10 lat w wybranych podtypach FASD - Onepress
ISBN: 978-83-66616-23-3
stron: 216, Format: ebook
Data wydania: 2021-04-15
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 38,00 zł
Osoby które kupowały "Analiza profilu neuropsychologicznego dzieci w wieku 5-10 lat w wybranych podtypach FASD", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Analiza profilu neuropsychologicznego dzieci w wieku 5-10 lat w wybranych podtypach FASD eBook -- spis treści
Podziękowania 9
Wstęp 11
1. Wprowadzenie 15
1.1. Diagnostyka Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych 16
1.1.1. Najpopularniejsze modele diagnostyczne FASD 17
1.1.2. Miejsce FASD wÅ›ród innych zaburzeÅ„ neurorozwojowych 21
1.2. Aspekty neuropsychologiczne w diagnostyce dzieci z FASD 23
1.2.1. Neuropsychologia rozwojowa 23
1.2.2. Zaburzenia oÅ›rodkowego ukÅ‚adu nerwowego u osób z FASD 28
1.2.2.1. Modele diagnostyczne dysfunkcji mózgu w FASD 28
1.2.2.2. PojÄ™cie zaburzeÅ„ neurorozwojowych pierwotnych i wtórnych 34
1.2.2.3. Zaburzenia strukturalne 36
1.2.2.4. Zaburzenia funkcjonalne 37
2. Założenia i cele pracy 43
3. Materiał i metody 47
3.1. Materiał 47
3.2. Metody 50
3.2.1. Ocena za pomocÄ… 4-Cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego dla FASD 50
3.2.1.1. Terminologia diagnostyczna używana w pracy 51
3.2.2. Badanie za pomocÄ… baterii metod oceny psychologicznej 54
3.2.2.1. Bateria IDS – Skale Inteligencji i Rozwoju 54
3.2.2.2. TSN (Test Szybkiego Nazywania – wersje M i S) 60
3.2.2.3. TSD (Test SÅ‚ownikowy dla Dzieci) 62
3.2.2.4. DMI-2 (Diagnoza myślenia operacyjnego), wersja 2M 63
3.2.3. Analiza statystyczna 65
4. Wyniki badań 71
4.1. Wyodrębnione podgrupy kliniczne 71
4.2. Wyniki analiz statystycznych 73
4.2.1. Porównanie wyników pomiÄ™dzy grupami klinicznymi FAS, PFAS, ZZF/EN, ZZF/NB a grupÄ… kontrolnÄ… w poszczególnych obszarach 73
4.2.1.1. Wyniki badania BateriÄ… IDS 97
4.2.1.2. Wyniki badania TSN (Testem Szybkiego Nazywania) 116
4.2.1.3. Wyniki badania TSD (Testem SÅ‚ownikowym dla Dzieci) 121
4.2.1.4. Wyniki badania testem DMI-2 125
4.3. Zróżnicowanie wyników w grupach badanych – analiza homogenicznoÅ›ci 137
4.4. Zróżnicowanie wyników w grupach badanych pod wzglÄ™dem pÅ‚ci 148
5. Dyskusja 167
5.1. Rola oceny neuropsychologicznej w diagnozie w Modelu Waszyngtońskim 169
5.2. Trudności diagnozy neuropsychologicznej dzieci z FASD w Polsce 172
5.3. Ocena przydatności wybranych narzędzi w ustaleniu profilu neuropsychologicznego dzieci z FASD 173
5.4. Profil neuropsychologiczny dziecka z FASD 181
6. Obserwacje i wnioski 189
6.1. Obserwacje 189
6.2. Wnioski 193
7. Literatura 195
8. Skróty użyte w pracy 205
9. Spis tabel, rycin i wykresów 207
10. Streszczenie 209
11. Summary 213