Aktywność podmiotów sektora TSL w tworzeniu i realizacji strategii społecznej odpowiedzialności biznesu - Onepress

ISBN: 978-83-787-5342-1
stron: 147, Format: ebook
Data wydania: 2017-06-05
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 12,00 zł (poprzednio: 15,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-3,00 zł)
Niniejsza monografia zawiera autorskie opracowania, zgrupowane w częściach odpowiadających wybranym wątkom merytorycznym, dotyczącym problematyki zastosowania nowoczesnych systemów telematycznych w przedsięwzięciach innowacyjnych sektora TSL, rozważanych w aspekcie uwzględniania reguł społecznej odpowiedzialności biznesu. W pierwszym rozdziale pracy, scharakteryzowano kluczowe obszary przedmiotowe oraz dokonano identyfikacji podmiotów gospodarczych i ich interesariuszy w sektorze TSL, a także określono zasady formułowania celów zarządzania społecznie odpowiedzialnego, przedstawiono ich specyfikację oraz wskazano na określone, długofalowe korzyści. W drugim podjęto się analizy znaczenia czynników innowacyjności przedsiębiorstw transportowych, spedycyjnych oraz logistycznych, poprzedzonej teoretycznymi rozważaniami na temat rozumienia terminu innowacja oraz typologii i zakresu pojęciowego różnych rodzajów innowacji. Treść trzeciego rozdziału odnosi się do praktycznych przykładów wybranych obszarów prospołecznych i prośrodowiskowych działań w zestawieniu z opisem poglądów kluczowych przedstawicieli koncepcji CSR. W rozdziale czwartym scharakteryzowano proponowane działania służące równoważeniu mobilności i kreowaniu inteligentnego transportu miejskiego i inteligentnych systemów logistycznych, uwzględniając e-logistykę. W rozdziale piątym zastosowanie nowoczesnych systemów telematycznych w sektorze TSL na tle zasad CSR.
Osoby które kupowały "Aktywność podmiotów sektora TSL w tworzeniu i realizacji strategii społecznej odpowiedzialności biznesu", wybierały także:
- Projekty restrukturyzacyjne 0,00 zł
- Rozw 0,00 zł
- Metody ilo 0,00 zł
- ABC wsp 0,00 zł
- Mikroekonomia dla bystrzaków 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Aktywność podmiotów sektora TSL w tworzeniu i realizacji strategii społecznej odpowiedzialności biznesu eBook -- spis treści
WSTĘP 7 1. ISTOTA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI W DZIAŁALNOŚCI PODMIOTÓW TSL 9 1.1. Przegląd formuł definicyjnych pojęcia społecznej odpowiedzialności 9 1.2. Zakres przedmiotowy i podmiotowy koncepcji społecznej odpowiedzialności w sektorze TSL 20 1.3. Cele koncepcji społecznej odpowiedzialności w sektorze TSL 26 2. ANALIZA CZYNNIKÓW MATERIALNYCH I NIEMATERIALNYCH KREUJĄCYCH INNOWACYJNOŚĆ PODMIOTÓW SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNYCH W SEKTORZE TSL 35 2.1. Innowacje - geneza, typologia, pojęcia i rodzaje 35 2.2. Cechy innowacji wdrażanych współcześnie przez przedsiębiorstwa sektora TSL 41 2.3. Czynniki kreujące innowacyjność współczesnych podmiotów sektora TSL 43 2.4.Czynniki warunkujące innowacyjność społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstw TSL w świetle badań empirycznych 49 2.4.1. Metodyka i cele badań 49 2.4.2. Wyniki badań 49 3. PRAKTYCZNE ASPEKTY REALIZACJI SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI W SEKTORZE TSL NA TLE WYBRANYCH TEORII CSR 63 3.1. Przegląd kluczowych teorii CSR 63 3.2. Obszary działań przedsiębiorstwa związane z realizacją koncepcji CSR 68 3.3. Działania na rzecz pracownika 72 3.4. Relacje z wybranymi interesariuszami 75 3.5. Działania na rzecz ochrony środowiska 78 4. INNOWACJE Z ZASTOSOWANIEM TELEMATYKI W SEKTORZE TSL 82 4.1. Rola telematyki w procesach transportowych 82 4.2. Innowacyjność podmiotów sektora TSL w świetle uwarunkowań współczesnej logistyki 89 4.3. Specyfikacja innowacyjnych rozwiązań w podmiotach TSL 91 4.4. Aktywność innowacyjna podmiotów sektora TSL w ujęciu statystycznym 96 5. ZASTOSOWANIE NOWOCZESNYCH SYSTEMÓW TELEMATYCZNYCH W SEKTORZE TSL NA TLE ZASAD CSR 101 5.1. Identyfikacja interesariuszy i celów zastosowań nowoczesnych systemów telematycznych w sektorze TSL 101 5.2. Analiza porównawcza celów koncepcji innowacyjnego wykorzystania systemów telematycznych oraz idei społecznej odpowiedzialności w podmiotach sektora TSL 110 5.3. Hierarchia koncepcji związanych z funkcjonowaniem sektora TSL 113 5.4. Efekty współdziałania koncepcji zastosowań nowoczesnych systemów telematycznych i idei społecznej odpowiedzialności w sektorze TSL 117 5.5. Koncepcje ITS w wybranych miastach województwa śląskiego jako przykład rozwiązań realizujących cele społecznej odpowiedzialności 122 ZAKOŃCZENIE 133 BIBLIOGRAFIA 135 SPIS TABEL 145 SPIS RYSUNKÓW