reklama - zainteresowany?

A historia toczy siÄ™ dalej - Onepress

A historia toczy siÄ™ dalej
ebook
Autor: Witold Morawski
ISBN: 978-83-8175-085-1
stron: 296, Format: ebook
Data wydania: 2020-02-14
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 42,00 zł

Dodaj do koszyka A historia toczy siÄ™ dalej

Tagi: Ekonomia | Giełda i inwestycje

W książce przedstawiam przemiany zachodzÄ…ce w Polsce od 1956 roku, to jest od czasu, gdy przybyÅ‚em jesieniÄ… na studia w Uniwersytecie Warszawskim. Czerwiec 1956, a potem jesieÅ„ 1956 to byÅ‚ kolejny „nowy poczÄ…tek” w historii naszego kraju. NajwiÄ™cej uwagi poÅ›wiÄ™cam jednak okresowi 1989–2019.

Pokazuję Polskę jako aktywnego członka rodziny europejskiej. Dopiero od 1989 roku realia zewnętrzne umożliwiły pełnienie tej funkcji w pełniejszym wymiarze. Odległy kiedyś świat zewnętrzny jest de facto naszym światem wewnętrznym.

O czymkolwiek piszÄ™, staram siÄ™ widzieć temat we wzajemnych oddziaÅ‚ywaniach trzech ramion trójkÄ…ta: spoÅ‚eczeÅ„stwo–gospodarka–polityka. UwzglÄ™dniam też doÅ›wiadczenia Zachodu, którego jesteÅ›my integralnÄ… częściÄ….

IdentyfikujÄ™ pewne napiÄ™cia i konflikty, z jakimi Polakom przychodzi sobie radzić. Najczęściej sÄ… to zjawiska normalne, wrÄ™cz funkcjonalnie pożądane dla rozwoju spoÅ‚ecznego. Bez nich zamarÅ‚oby życie spoÅ‚eczne. Ale spotykamy także konflikty, wobec których jesteÅ›my bezradni jako jednostki i wspólnoty. PotÄ™gujÄ… to populizmy wszelkiej maÅ›ci, wzniecajÄ…ce zjawiska paniki moralnej.

I wreszcie odwoÅ‚ujÄ™ siÄ™ do metafor rytmu, fal. Podobnie postÄ™pujÄ… ekonomiÅ›ci z ich cyklami koniunktury, inni szukajÄ… punktów zwrotnych. Wszystko to odbywa siÄ™ w pÄ™dzie do przodu, do czego pobudzajÄ… niezliczone rankingi. Staram siÄ™ tym metaforom nadawać sens gÅ‚Ä™bszy, gdyż wspólnym mianownikiem we wszystkich tekstach jest zmiana spoÅ‚eczna.

Witold Morawski

***

WITOLD MORAWSKI – profesor zwyczajny socjologii. W latach 1965–2007 pracowaÅ‚ w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, a od 2007 roku jest na staÅ‚e zatrudniony w Akademii Leona KoźmiÅ„skiego w Warszawie. WykÅ‚adaÅ‚ i prowadziÅ‚ badania jako visiting professor i visiting scholar na uniwersytetach w Berkeley, Bloomington, Indianapolis, Oxfordzie, Bielefeld, Kolonii, Moskwie, Sapporo oraz Toronto. Obszarami jego zainteresowaÅ„ badawczych sÄ…: socjologia ekonomiczna, socjologia amerykaÅ„ska, demokracja przemysÅ‚owa, globalizacja, teorie zmiany spoÅ‚ecznej, a najogólniej mówiÄ…c instytucjonalne aspekty funkcjonowania trójkÄ…ta: spoÅ‚eczeÅ„stwo (kultura) –gospodarka (rynek) – polityka (paÅ„stwo). Autor i redaktor licznych publikacji, w tym wielu zagranicznych. Ważniejsze z nich to: Z badaÅ„ nad spoÅ‚ecznym uczestnictwem w organizacji przemysÅ‚owej, wspólnie z M. Hirszowicz (1967), Konflikt przemysÅ‚owy w Ameryce (1970), Nowe spoÅ‚eczeÅ„stwo przemysÅ‚owe (1975), Zmiana instytucjonalna (1998), Socjologia ekonomiczna (2001), Konfiguracje globalne (2010). W 2018 roku opublikowaÅ‚ obszernÄ… pracÄ™ zbiorowÄ… pt. Socjologia ekonomiczna. Przewodnik.

Dodaj do koszyka A historia toczy siÄ™ dalej

 

Osoby które kupowały "A historia toczy się dalej", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka A historia toczy siÄ™ dalej

Spis treści

A historia toczy się dalej eBook -- spis treści

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Spis treści

Moje intencje

1. Rytmy życia i historii a polskie transformacje po 1956 roku

2. „My” kontra „oni”: zmienne znaczenia fundamentów „nowego poczÄ…tku”

3. Liberalna demokracja: napięcia w praktyce i teorii

4. Interesy i namiętności: polskie drogi

5. Na zewnÄ…trz: zmieniajÄ…ce siÄ™ wspóÅ‚zależnoÅ›ci

6. Praca, życie, sprawiedliwość społeczna

7. TożsamoÅ›ci i różnice: uwikÅ‚ania polityczne, spoÅ‚eczne, kulturowe

8. Lokalne, narodowe, globalne: gÅ‚ównie o relacjach Polski z UE

9. Doganianie Zachodu: jak, kiedy warto, bądźmy sobą

10. Jak badać kapitalizm w Polsce? Interesy ekonomiczne są zawsze konstrukcją kulturową

Dodaj do koszyka A historia toczy siÄ™ dalej

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.