reklama - zainteresowany?

90 lat łódzkiej ekonomii - Onepress

90 lat łódzkiej ekonomii
ebook
Autor: Czesław Domański, Witold Kasperkiewicz, Eugeniusz Kwiatkowski
ISBN: 978-83-808-8978-1
stron: 156, Format: ebook
Data wydania: 2018-12-17
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 7,85 zł (poprzednio: 17,44 zł)
Oszczędzasz: 55% (-9,59 zł)

Dodaj do koszyka 90 lat łódzkiej ekonomii

Tagi: Ekonomia

Początki ekonomii w Łodzi sięgają lat 60. XIX wieku, kiedy powstały pierwsze instytucje finansowe i ekonomiczne. Na przełomie XIX i XX wieku popularyzacji wiedzy ekonomicznej służyły tzw. uniwersytety powszechne, gdzie organizowano odczyty czołowych ekonomistów i historyków gospodarczych: Natalii Gąsiorowskiej-Grabowieckiej, Michała Hertza i Stanisława Koszutskiego. Na łamach czasopism publikowali swoje pierwsze artykuły: Michał Kalecki, Edward Rosset, Leszek Kirkien, Mieczysław Kołtoński i Edward Grabowski. W latach międzywojennych powstały w Łodzi pierwsze prywatne szkoły wyższe, m.in. Wyższa Szkoła Nauk Społecznych i Ekonomicznych (1924-1928) oraz Wolna Wszechnica Polska (1928-1939}. Istotne znaczenie dla konsolidacji środowiska ekonomicznego miała również działalność instytucji ekonomicznych i finansowych, takich jak Giełda Papierów Wartościowych, Towarzystwo Kredytowe, Wydział Statystyki m. Łodzi.

Zaprezentowane w publikacji przedsięwzięcia przemysłowe, handlowe, naukowe, dydaktyczne i organizacyjne przyczyniły się do wszechstronnego rozwoju nauk ekonomicznych w Uniwersytecie Łódzkim, którego osiągnięcia stały się znane w kraju, a także na arenie międzynarodowej.

Dodaj do koszyka 90 lat łódzkiej ekonomii

 

Osoby które kupowały "90 lat łódzkiej ekonomii", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka 90 lat łódzkiej ekonomii

Spis treści

90 lat łódzkiej ekonomii eBook -- spis treści

Wprowadzenie 9

 

  1. Rozwój gospodarczy i populacyjny Łodzi 11
    1. Początki ekonomii w Łodzi (wiek XIX i początek XX) 11
    2. Pionierzy łódzkiego przemysłu 12
    3. Instytucje finansowe i ekonomiczne w Łodzi 17
    4. Rozwój ekonomiczny Łodzi 21

 

  1. Etapy rozwoju edukacji ekonomicznej na wyższym poziomie 27
    1. Czasopisma o tematyce ekonomicznej zasilane przez łódzkich autorów 27
    2. Wyższa Szkoła Nauk Społecznych i Ekonomicznych (1924–1928) 34
    3. Oddział Łódzki Wolnej Wszechnicy Polskiej (1928–1939) 38
    4. Tajne nauczanie na poziomie wyższym w okresie niemieckiej okupacji 44
    5. Łódzcy ekonomiści i politycy społeczni 46
    6. Ekonomia na Wydziale Prawa i Ekonomii Uniwersytetu Łódzkiego 59
    7. Oddział Łódzki Szkoły Głównej Handlowej (Szkoły Głównej Planowania i Statystyki w Warszawie), 1945–1950 60
    8. Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Łodzi (1950–1961) 62
    9. Połączenie Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Łodzi z Uniwersytetem Łódzkim 66

 

  1. Szkoły i koncepcje badawcze w środowisku łódzkich ekonomistów 71
    1. Szkoła ekonomii społecznej i demografii Edwarda Rosseta 71
    2. Łódzka szkoła ekonometrii Władysława Welfego 82
    3. Łódzka szkoła statystyki nieparametrycznej Czesława Domańskiego 99
    4. Wkład Michała Kaleckiego, Cezarego Józefiaka i Jana Mujżela do teorii ekonomii 103
      1. Teoria wzrostu gospodarczego Michała Kaleckiego 103
      2. Teoria wzrostu gospodarczego i funkcjonowania gospodarki Cezarego Józefiaka 108
      3. Teoria funkcjonowania gospodarki Jana Mujżela 112
    5. Historia myśli ekonomicznej w ujęciu łódzkiej szkoły ekonomicznej 116
      1. Łódzka ekonomia a badania nad historią myśli ekonomicznej 117
      2. Wzrost i rozwój gospodarczy w polskiej myśli ekonomicznej na podstawie badań Janusza Górskiego 119
      3. Wzrost i rozwój gospodarczy w zachodniej myśli ekonomicznej na podstawie badań Janusza Górskiego 123
      4. Badania nad historią myśli ekonomicznej Wiesława Piątkowskiego 136
      5. Uwagi końcowe 141

 

Zakończenie 143

Bibliografia 145

Załączniki 153

Dodaj do koszyka 90 lat łódzkiej ekonomii

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.