17 śmiertelnych błędów szefa. Wydanie III rozszerzone - Onepress
ISBN: 978-83-246-6541-9
stron: 384, Format: ebook
Data wydania: 2012-11-08
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 27,45 zł (poprzednio: 53,82 zł)
Oszczędzasz: 49% (-26,37 zł)
Bo każdy menedżer ma w szafie jakiegoÅ› trupa…
Dobra książka o zarzÄ…dzaniu to taka, którÄ… czyta siÄ™ niczym Å›wietnÄ… powieść detektywistycznÄ… - z zapartym tchem, w jeden wieczór, pod koÅ‚drÄ…, z latarkÄ… w rÄ™ku, do biaÅ‚ego Å›witu… Taka książka nie pozwala zasnąć z wrażenia i odÅ‚ożyć siÄ™ na półkÄ™, zapada w pamięć, każe czytelnikowi wracać i analizować swojÄ… treść wciąż od nowa. HoÅ‚dujÄ…cy tym przekonaniom RafaÅ‚ Szczepanik, menedżer i trener menedżerów, napisaÅ‚… kryminaÅ‚. Powieść sensacyjnÄ… z zarzÄ…dzaniem w tle.
Czytelniku! 17 Å›miertelnych bÅ‚Ä™dów szefa doczekaÅ‚o siÄ™ już trzeciego wydania. Widać wielu zarzÄ…dzajÄ…cych w naszym kraju po cichu podejrzewa, że w ich szafie na dokumenty kryjÄ… siÄ™ jakieÅ› stare sprawki, które mogÄ… okazać siÄ™ Å›miertelnie groźne dla ich firmy, ich kariery, ich zespoÅ‚u … Nikt nie rodzi siÄ™ przywódcÄ…. Jednak każdy może nauczyć siÄ™ zarzÄ…dzania i uniknąć bÅ‚Ä™dów, jakie na swoje nieszczęście popeÅ‚niÅ‚ bohater tej książki: Janusz CzerwiÅ„ski, prezes firmy Astra Tech.
W tym wydaniu błędów jest nie 17, lecz 20. Poza tymi, których bezwzględnie trzeba unikać, pojawiają się takie, które popełnić wręcz należy. Dla własnego dobra, rzecz jasna!
Rafał Szczepanik jest jednym z założycieli Training Partners. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń outdoor i gier symulacyjnych. Wcześniej współtworzył portal Pracuj.pl i przez pięć lat był jego wiceprezesem. Pracował też jako trener w Danii i Gwatemali. W roku 2004 został uznany za jednego z czterech najlepszych polskich trenerów w kategorii "gry symulacyjne". Prywatnie jest alpinistą, podróżnikiem, pierwszym Polakiem, który zdobył oba bieguny i himalajski ośmiotysięcznik. Jest też autorem książek Budowanie zespołu. Przygotowywanie i prowadzenie szkoleń outdoor (Onepress 2002, 2005), Nietypowe przypadki Public Relations (Onepress 2003, 2009), Komandosi w białych kołnierzykach. Metody zarządzania stosowane przez najlepszych menedżerów (Onepress 2009), Firma jak kamorra. 11 strategicznych zasad mafii w legalnym biznesie (Onepress 2010).
Osoby które kupowały "17 śmiertelnych błędów szefa. Wydanie III rozszerzone", wybierały także:
- Szef, który myśli, bo warto i się opłaca 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Gra bez końca 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
- Wpływowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji 48,06 zł, (14,90 zł -69%)
Spis treści
17 śmiertelnych błędów szefa. Wydanie III rozszerzone eBook -- spis treści
Część I: Strażnik Mafii
- Wstęp (13)
- BÅ‚Ä…d 1. (17)
- BÅ‚Ä…d 2. (29)
- BÅ‚Ä…d 3. (45)
- BÅ‚Ä…d 4. (55)
- BÅ‚Ä…d 5. (67)
- BÅ‚Ä…d 6. (79)
- BÅ‚Ä…d 7. (93)
- BÅ‚Ä…d 8. (105)
- BÅ‚Ä…d 9. (121)
- BÅ‚Ä…d 10. (133)
- BÅ‚Ä…d 11. (147)
- BÅ‚Ä…d 12. (159)
- BÅ‚Ä…d 13. (169)
- BÅ‚Ä…d 14. (187)
- BÅ‚Ä…d 15. (203)
- BÅ‚Ä…d 16. (217)
- BÅ‚Ä…d 17. (235)
Część II: Analiza błędów menedżerów
- Główne wnioski (250)
- Kogo badaliśmy (250)
- Metodologia badania (251)
- Lista błędów (252)
- Błędy twarde (252)
- Błędy miękkie (255)
- Analiza sytuacji firmy z perspektywy interesów swojego działu, a nie firmy jako całości (257)
- Brak analizy i niewyciąganie wniosków z błędów popełnionych w przeszłości (261)
- Wdrożone systemy ułatwiające zarządzanie i organizację pracy (ocen okresowych, zarządzania kompetencjami itp.) pozostają tylko na papierze (265)
- Podejmowanie skomplikowanych decyzji na podstawie intuicji, a nie wcześniej ustalonych kryteriów (270)
- Trzymanie się raz ustalonej strategii, nawet gdy sytuacja wewnętrzna firmy lub otoczenie rynkowe jednoznacznie sugerują zmiany (273)
- Przekonanie, że obecnie osiąganych wskaźników (produktywności, efektywności, organizacji pracy i czasu, kosztów, jakości itp.) nie da się już poprawić (277)
- Niedostosowanie działań operacyjnych do celów strategicznych (281)
- Brak jakiejkolwiek strategii - postępowanie oparte nie na strategii, ale na utartym zwyczaju (285)
- Ignorowanie planowania bieżącej płynności finansowej (288)
- Słaby przepływ informacji pomiędzy zespołami (292)
- Nieświadome generowanie plotek poprzez niepełną i niedostosowaną do odbiorcy komunikację "w dół" (296)
- Czysto intuicyjne motywowanie pozafinansowe podwładnych, ubogi zestaw narzędzi i metod (300)
- Prowadzenie zbyt długich, źle zorganizowanych zebrań, z których ustalenia pozostają tylko na papierze (304)
- Panująca wśród części menedżerów opinia o własnej nieomylności (308)
- Dobieranie filozofii zarzÄ…dzania na podstawie mody (312)
- Niewykorzystywanie znanych (czasem nawet ze studiów) i prostych technik ułatwiających pracę menedżera (316)
- Mentalność produkcyjna, a nie kliencka (320)
Część III: Błędy popełniane podczas tworzenia nowego zespołu
- Zatrudnianie podobnych zamiast różniących się od siebie pracowników (329)
- Rekrutowanie specjalistów ds. fałszywej autokreacji, a nie prawdziwych fachowców (336)
- Dobór ludzi tylko wg klucza fachowości, bez zwracania uwagi na osobowość i motywację (344)
- Zły dobór programu pierwszego wyjazdu integracyjnego (350)
Część IV: Błędy, które warto prowokować
- Gdyby dzieci zarządzały firmami... (361)
- Krytykowanie błędnego myślenia to czasem błąd (361)
- Czy konsultanci budują lepiej niż architekci? (363)
- Metoda dziecięca: brak strachu przed błędami (364)
- Rywalizacja czy współpraca? (366)
- Tłum obniża gotowość do zaryzykowania błędu (367)
- Symulator do błądzenia (369)
- Symulacje uniwersalne: nauka na błędach (369)
- Symulatory konkretnych firm: testowanie różnych strategii (371)
- Jak skonstruować symulator swojej firmy? (372)
- Survivalowy kurs unikania błędów przywództwa (377)