Zwariowane pomysły, które się sprawdzają. Jak zbudować kreatywną firmę - Onepress
Tytuł oryginału: Weird Ideas That Work: How to Build a Creative Company
Tłumaczenie: Małgorzata Warmińska-Biszczad
ISBN: 978-83-246-1262-8
stron: 280, Format: A5, okładka: miękka
Data wydania: 2008-02-13
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 39,00 zł
Reguły są przereklamowane!
- Nie bój się absurdalnych pomysłów
- Wprowadź w życie odrobinę szaleństwa
- Bądź zawsze krok przed innymi
Świat opiera się na regułach, a postęp na ich łamaniu. Stare i sprawdzone praktyki zarządzania i kierowania ludźmi są... przede wszystkim stare. Nigdzie Cię nie doprowadzą, co najwyżej z powrotem dojdziesz do punktu wyjścia. Jeśli jesteś menedżerem, który nie boi się podejmowania dziwacznych decyzji i może zgodzić się na ryzyko śmieszności, przed Tobą świetlana przyszłość. Nie mówimy tu o dokonywaniu niepopularnych i kontrowersyjnych wyborów. Mowa o wprowadzaniu w życie pomysłów, których inni nawet nie traktują poważnie. Czas na wielki przełom w życiu Twojej firmy.
Innowacyjność -- to wytrych otwierający potężne drzwi do Twojego sukcesu. Wiesz, że nie będzie łatwo. Musisz nauczyć się patrzeć na wszystko z zupełnie nowej perspektywy. Musisz zacząć rozważać decyzje sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem, a na dodatek zdać sobie sprawę, że rezultaty nie będą widoczne od zaraz. Jednak właśnie dlatego ludzie nazywają to "wyzwaniem". I dlatego mogą temu sprostać tylko osoby o silnej osobowości, przebojowe, twórcze i błyskotliwe. Decyzja należy do Ciebie. Chcesz zostać przodownikiem świata biznesu czy dalej gonić w piętkę?
Wypróbuj takie dziwaczne pomysły, jak:
- zachęcanie ludzi do ignorowania współpracowników i sprzeciwiania się przełożonym,
- zatrudnianie ludzi, których nie lubisz i w których towarzystwie źle się czujesz,
- planowanie realizacji przedsięwzięć absurdalnych i niepraktycznych,
- uczenie się wyłącznie na własnych błędach i ignorowanie dobrych rad,
- nagradzanie sukcesów oraz porażek i karanie braku działania.
Sprawdź, jakie WYMIERNE korzyści przyniosą one Twojej firmie.
"Każda nowa idea na początku wygląda na niedorzeczną."Alfred North Whitehead
"Profesor Uniwersytetu Stanford, Robert Sutton, unikalnym głosem przekazuje ważne przesłanie na temat sposobów tworzenia nowych pomysłów oraz czerpania z nich zysków."Fast Company
"Jedna z najlepszych książek biznesowych roku."Harvard Business Review
Osoby które kupowały "Zwariowane pomysły, które się sprawdzają. Jak zbudować kreatywną firmę", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Wstawaj i walcz. Sprawdzone strategie, techniki i nawyki produktywności ludzi sukcesu 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Zwariowane pomysły, które się sprawdzają. Jak zbudować kreatywną firmę -- spis treści
Część I Dlaczego zwariowane pomysły się sprawdzają? (7)
1. Dlaczego te pomysły się sprawdzają, choć wydają się zwariowane (9)
2. Czym tak w ogóle jest wyobraźnia? (33)
Część II Zwariowane pomysły (45)
3. Zatrudniajmy ludzi, którzy będą wolno się uczyć (kodeksu korporacyjnego), czyli zwariowany pomysł numer 1 (47)
4. Zatrudniajmy ludzi, z którymi nie czujemy się dobrze i których nie lubimy, czyli zwariowany pomysł numer 11/2 (59)
5. Zatrudniajmy ludzi, którzy (prawdopodobnie) nie będą nam potrzebni, czyli zwariowany pomysł numer 2 (67)
6. Wykorzystujmy rozmowy o pracę do zdobywania nowych pomysłów, a nie do sprawdzania nowych kandydatów, czyli zwariowany pomysł numer 3 (75)
7. Zachęcajmy ludzi do ignorowania przełożonych i współpracowników oraz do sprzeciwiania się im, czyli zwariowany pomysł numer 4 (83)
8. Znajdźmy kilku szczęśliwych ludzi i sprawmy, żeby ze sobą walczyli, czyli zwariowany pomysł numer 5 (105)
9. Nagradzajmy za sukcesy i porażki, wymierzajmy kary za brak działania, czyli zwariowany pomysł numer 6 (115)
10. Zdecydujmy się na zrobienie czegoś, co prawdopodobnie skończy się porażką, a następnie przekonajmy siebie i innych, że sukces jest pewny, czyli zwariowany pomysł numer 7 (127)
11. Pomyślmy o kilku absurdalnych i niepraktycznych rzeczach do zrobienia, a następnie zaplanujmy, jak je wykonać, czyli zwariowany pomysł numer 8 (139)
12. Unikaj, odwracaj uwagę i zanudzaj klientów, krytyków i wszystkich innych, którzy chcą mówić tylko o pieniądzach, czyli zwariowany pomysł numer 9 (155)
13. Nawet nie próbujmy uczyć się czegokolwiek od ludzi, którzy mówią, że się już uporali z problemami, jakie aktualnie nas dotykają, czyli zwariowany pomysł numer 10 (177)
14. Zapomnijmy o przeszłości, a szczególnie o sukcesach naszej firmy, czyli zwariowany pomysł numer 11 (185)
Część III Wprowadzanie zwariowanych pomysłów w życie (211)
15. Budowanie firm, w których innowacja jest stylem życia (213)
Podziękowania (241)
Przypisy (247)
Skorowidz (273)