Zastosowanie paliw alternatywnych i alternatywnych zespo - Onepress
ISBN: 978-83-67400-03-9
stron: 610, Format: ebook
Data wydania: 2023-02-23
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 45,00 zł
Osoby które kupowały "Zastosowanie paliw alternatywnych i alternatywnych zespo", wybierały także:
- Udzia 0,00 zł
- Rachunkowo 0,00 zł
- Rezerwy celowe w systemie rachunkowo 0,00 zł
- Rachunkowo 0,00 zł
- Changing Paradigm for Inventory Management in a Supply Chain Context 0,00 zł
Spis treści
Zastosowanie paliw alternatywnych i alternatywnych zespołów napędowych w ciężarówkach klas tonażowych średniej i ciężkiej w warunkach zachodnioeuropejskich. Wyzwania i ograniczenia - aspekty praktyczne eBook -- spis treści
Wprowadzenie 9
1. Uwarunkowania ekologizacji taboru samochodowego 17
1.1. GÅ‚ówne wyzwania 17
1.2. Stosowanie różnego rodzaju paliw i napÄ™dów 23
1.3. Zagadnienia zwiÄ…zane z ograniczaniem emisji CO2 34
1.4. Uwarunkowania ekologizacji 46
1.5. Paliwa alternatywne i alternatywne zespoły napędowe w transporcie drogowym w przyszłości 55
1.5.1. Gaz 75
1.5.2. Inne alternatywne paliwa ciekłe 86
1.5.3. Elektryfikacja 91
1.5.4. Wodór 92
1.6. Wnioski i spostrzeżenia 96
1.7. Założenia wstępne strategii ekologizacji taboru 99
2. Strategie wytwórców taboru samochodowego w sferze alternatywnych paliw i ukÅ‚adów napÄ™dowych 105
2.1. Scania 108
2.1.1. Efektywność energetyczna 110
2.1.2. Gaz jako paliwo alternatywne 117
2.1.3. Etanol jako paliwo alternatywne 124
2.1.4. Zastosowanie biopaliw 126
2.1.5. Elektryfikacja samochodów i jej znaczenie w drogowym transporcie towarowym 127
2.1.6. Zastosowanie wodoru – akumulator elektryczny kontra wodór 146
2.2. Renault Trucks 148
2.3. DAF – spojrzenie na teraźniejszość i w przyszÅ‚ość 161
2.4. Volvo Trucks 180
2.5. Daimler – Mercedes-Benz Trucks 197
2.5.1. Spożytkowanie obszernej praktycznej wiedzy na temat napędu elektrycznego 209
2.5.2. Plany Daimler Truck jako niezależnej firmy 213
2.6. IVECO 215
2.6.1. Gaz 216
2.6.2. Elektryfikacja 227
2.7. MAN 233
2.8. Rosenbauer 241
2.9. Designwerk – Futuricum 242
2.10. Irizar 246
2.11. Krone 249
2.12. Schmitz Cargobull 251
2.13. Ekologizacja zakÅ‚adów produkcyjnych 253
2.14. Wnioski – ocena strategii wdrażania ekologizacji pojazdów przez wybrane przedsiÄ™biorstwa 259
3. Pojazdy koncepcyjne, w tym spełniające warunki Poziomu 4.0 262
3.1. Volvo Vera 262
3.2. Scania NXT 269
3.3. T-Pod Einride 273
3.4. MAN CitE 278
3.5. Koncept IVECO Z Truck – nowa filozofia gazowego samochodu ciężarowego przyszÅ‚oÅ›ci 283
3.6. Rosenbauer CFT i RT 286
3.7. Wnioski i spostrzeżenia 295
4. Wprowadzanie do eksploatacji bardziej ekologicznego taboru 301
4.1. Założenia wstępne 301
4.2. Wdrożenie do użytkowania bardziej ekologicznych pojazdów pochodzÄ…cych od poszczególnych koncernów 307
4.2.1. Scania 307
4.2.2. Renault Trucks 331
4.2.3. DAF 341
4.2.4. Grupa Volvo 345
4.2.5. MAN 365
4.2.6. IVECO 367
4.2.7. Daimler Trucks – Mercedes Trucks 372
4.2.8. Zestawy klasy EC-LHV i HCV-HCT a paliwa alternatywne i alternatywne zespoły napędowe 381
4.2.9. Lotniska 400
4.3. Zachodnioeuropejski rynek samochodów ciężarowych na paliwa alternatywne i z alternatywnymi zespoÅ‚ami napÄ™dowymi 404
4.4. Wnioski 406
5. WspóÅ‚praca interesariuszy w celu przyspieszenia i potanienia ekologizacji drogowego transportu towarowego 408
5.1. Założenia wstępne i uwarunkowania 408
5.2. PrzykÅ‚ady wspóÅ‚pracy 410
5.2.1. WspóÅ‚praca z instytucjami publicznymi 410
5.2.2. Projekty komercyjne 419
5.3. Wnioski 453
6. Testy pojazdów na paliwa alternatywne i z alternatywnymi zespoÅ‚ami napÄ™dowymi i ich wdrożenia w Polsce 457
6.1. Próby w realnych warunkach 459
6.1.1. IVECO – wyniki testów drogowych samochodów ciężarowych zasilanych LNG w Polsce 459
6.1.2. Próby prowadzone przez ScaniÄ™ 461
6.1.3. Wyniki testów gazowego Volvo FH LNG 462
6.2. Polski rynek taboru ciężarowego na paliwa alternatywne i z alternatywnymi zespołami napędowymi w klasie tonażowej ciężkiej 469
6.3. Przykładowe kontrakty na pojazdy gazowe 472
6.4. Praktyczne testy elektrycznych samochodów ciężarowych 475
6.5. Wnioski 478
7. Tabor ekologiczny – nowe podstawy teoretyczne i mierniki oceny użytkowania oraz podstawowe zarzuty wobec pojazdów gazowych i zelektryfikowanych 480
7.1. Nowe podstawy teoretyczne i mierniki użyte przy ocenie efektywnoÅ›ci eksploatacyjnej i ekologicznoÅ›ci pojazdów na paliwa alternatywne i z alternatywnymi zespoÅ‚ami napÄ™dowymi 480
7.2. Zarzuty wobec taboru gazowego 486
7.3. Zarzuty wobec taboru elektrycznego 490
7.4. Wnioski i zasadnicze wskazówki dotyczÄ…ce proekologizacji strategii taborowej w sferze taboru wykorzystywanego do obsÅ‚ugi dostaw na krótszych dystansach 502
7.5. Czy na tym etapie ekologizacja transportu jest opłacalna ekonomicznie i ekologicznie? 505
8. Wyzwania na przyszłość 510
8.1. Co mogÄ… zmienić kryzys i pandemia w kwestii planowania miast i miejskiej przestrzeni – casus pojazdów elektrycznych i niskoemisyjnych 510
8.2. Projekt ElectriCity realizowany w Göteborgu 530
8.3. Elektryfikacja przyszÅ‚ej miejskiej mobilnoÅ›ci komercyjnej – towarowej(commercial – cargo mobility) – wyzwania dla Å‚adowania 543
8.4. Wskazówki na przyszÅ‚ość 546
Podsumowanie 557
Zasadnicze wnioski badawcze, wskazania, zalecenia, rekomendacje i wytyczne 569
Literatura 592
Spis rysunków 608
Spis tabel 608
Abstract 609