reklama - zainteresowany?

Zastosowanie paliw alternatywnych i alternatywnych zespo - Onepress

Zastosowanie paliw alternatywnych i alternatywnych zespo
ebook
Autor: Jaros
ISBN: 978-83-67400-03-9
stron: 610, Format: ebook
Data wydania: 2023-02-23
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 45,00 zł

Dodaj do koszyka Zastosowanie paliw alternatywnych i alternatywnych zespo

Monografia jest pierwszym w Polsce i jednym z pierwszych w Europie tak kompleksowych opracowa

Dodaj do koszyka Zastosowanie paliw alternatywnych i alternatywnych zespo

 

Osoby które kupowały "Zastosowanie paliw alternatywnych i alternatywnych zespo", wybierały także:

  • Udzia
  • Rachunkowo
  • Rezerwy celowe w systemie rachunkowo
  • Rachunkowo
  • Changing Paradigm for Inventory Management in a Supply Chain Context

Dodaj do koszyka Zastosowanie paliw alternatywnych i alternatywnych zespo

Spis treści

Zastosowanie paliw alternatywnych i alternatywnych zespołów napędowych w ciężarówkach klas tonażowych średniej i ciężkiej w warunkach zachodnioeuropejskich. Wyzwania i ograniczenia - aspekty praktyczne eBook -- spis treści

Wprowadzenie  9
1. Uwarunkowania ekologizacji taboru samochodowego  17
1.1. GÅ‚ówne wyzwania  17
1.2. Stosowanie różnego rodzaju paliw i napÄ™dów  23
1.3. Zagadnienia zwiÄ…zane z ograniczaniem emisji CO2  34
1.4. Uwarunkowania ekologizacji  46
1.5. Paliwa alternatywne i alternatywne zespoÅ‚y napÄ™dowe w transporcie drogowym w przyszÅ‚oÅ›ci  55
1.5.1. Gaz  75
1.5.2. Inne alternatywne paliwa ciekÅ‚e  86
1.5.3. Elektryfikacja  91
1.5.4. Wodór 92
1.6. Wnioski i spostrzeżenia  96
1.7. ZaÅ‚ożenia wstÄ™pne strategii ekologizacji taboru  99
2. Strategie wytwórców taboru samochodowego w sferze alternatywnych paliw i ukÅ‚adów napÄ™dowych  105
2.1. Scania  108
2.1.1. Efektywność energetyczna 110
2.1.2. Gaz jako paliwo alternatywne 117
2.1.3. Etanol jako paliwo alternatywne 124
2.1.4. Zastosowanie biopaliw  126
2.1.5. Elektryfikacja samochodów i jej znaczenie w drogowym transporcie towarowym  127
2.1.6. Zastosowanie wodoru – akumulator elektryczny kontra wodór  146
2.2. Renault Trucks  148
2.3. DAF – spojrzenie na teraźniejszość i w przyszÅ‚ość  161
2.4. Volvo Trucks  180
2.5. Daimler – Mercedes-Benz Trucks  197
2.5.1. Spożytkowanie obszernej praktycznej wiedzy na temat napędu elektrycznego 209
2.5.2. Plany Daimler Truck jako niezależnej firmy  213
2.6. IVECO  215
2.6.1. Gaz 216
2.6.2. Elektryfikacja  227
2.7. MAN  233
2.8. Rosenbauer 241
2.9. Designwerk – Futuricum  242
2.10. Irizar 246
2.11. Krone  249
2.12. Schmitz Cargobull  251
2.13. Ekologizacja zakÅ‚adów produkcyjnych  253
2.14. Wnioski – ocena strategii wdrażania ekologizacji pojazdów przez wybrane przedsiÄ™biorstwa  259
3. Pojazdy koncepcyjne, w tym speÅ‚niajÄ…ce warunki Poziomu 4.0  262
3.1. Volvo Vera  262
3.2. Scania NXT 269
3.3. T-Pod Einride  273
3.4. MAN CitE  278
3.5. Koncept IVECO Z Truck – nowa filozofia gazowego samochodu ciężarowego przyszÅ‚oÅ›ci  283
3.6. Rosenbauer CFT i RT  286
3.7. Wnioski i spostrzeżenia  295
4. Wprowadzanie do eksploatacji bardziej ekologicznego taboru  301
4.1. Założenia wstępne 301
4.2. Wdrożenie do użytkowania bardziej ekologicznych pojazdów pochodzÄ…cych od poszczególnych koncernów  307
4.2.1. Scania  307
4.2.2. Renault Trucks  331
4.2.3. DAF  341
4.2.4. Grupa Volvo  345
4.2.5. MAN  365
4.2.6. IVECO  367
4.2.7. Daimler Trucks – Mercedes Trucks  372
4.2.8. Zestawy klasy EC-LHV i HCV-HCT a paliwa alternatywne i alternatywne zespoÅ‚y napÄ™dowe  381
4.2.9. Lotniska  400
4.3. Zachodnioeuropejski rynek samochodów ciężarowych na paliwa alternatywne i z alternatywnymi zespoÅ‚ami napÄ™dowymi  404
4.4. Wnioski  406
5. WspóÅ‚praca interesariuszy w celu przyspieszenia i potanienia ekologizacji drogowego transportu towarowego  408
5.1. ZaÅ‚ożenia wstÄ™pne i uwarunkowania  408
5.2. PrzykÅ‚ady wspóÅ‚pracy  410
5.2.1. WspóÅ‚praca z instytucjami publicznymi  410
5.2.2. Projekty komercyjne  419
5.3. Wnioski  453
6. Testy pojazdów na paliwa alternatywne i z alternatywnymi zespoÅ‚ami napÄ™dowymi i ich wdrożenia w Polsce  457
6.1. Próby w realnych warunkach  459
6.1.1. IVECO – wyniki testów drogowych samochodów ciężarowych zasilanych LNG w Polsce 459
6.1.2. Próby prowadzone przez ScaniÄ™  461
6.1.3. Wyniki testów gazowego Volvo FH LNG  462
6.2. Polski rynek taboru ciężarowego na paliwa alternatywne i z alternatywnymi zespoÅ‚ami napÄ™dowymi w klasie tonażowej ciężkiej  469
6.3. Przykładowe kontrakty na pojazdy gazowe 472
6.4. Praktyczne testy elektrycznych samochodów ciężarowych  475
6.5. Wnioski  478
7. Tabor ekologiczny – nowe podstawy teoretyczne i mierniki oceny użytkowania oraz podstawowe zarzuty wobec pojazdów gazowych i zelektryfikowanych  480
7.1. Nowe podstawy teoretyczne i mierniki użyte przy ocenie efektywnoÅ›ci eksploatacyjnej i ekologicznoÅ›ci pojazdów na paliwa alternatywne i z alternatywnymi zespoÅ‚ami napÄ™dowymi 480
7.2. Zarzuty wobec taboru gazowego  486
7.3. Zarzuty wobec taboru elektrycznego  490
7.4. Wnioski i zasadnicze wskazówki dotyczÄ…ce proekologizacji strategii taborowej w sferze taboru wykorzystywanego do obsÅ‚ugi dostaw na krótszych dystansach  502
7.5. Czy na tym etapie ekologizacja transportu jest opÅ‚acalna ekonomicznie i ekologicznie?  505
8. Wyzwania na przyszÅ‚ość  510
8.1. Co mogÄ… zmienić kryzys i pandemia w kwestii planowania miast i miejskiej przestrzeni – casus pojazdów elektrycznych i niskoemisyjnych  510
8.2. Projekt ElectriCity realizowany w Göteborgu  530
8.3. Elektryfikacja przyszÅ‚ej miejskiej mobilnoÅ›ci komercyjnej – towarowej(commercial – cargo mobility) – wyzwania dla Å‚adowania  543
8.4. Wskazówki na przyszÅ‚ość  546
Podsumowanie  557
Zasadnicze wnioski badawcze, wskazania, zalecenia, rekomendacje i wytyczne 569
Literatura  592
Spis rysunków 608
Spis tabel  608
Abstract  609

Dodaj do koszyka Zastosowanie paliw alternatywnych i alternatywnych zespo

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.