reklama - zainteresowany?

Zarządzanie komunikacją i wiedzą w planowaniu cywilnym oraz zarządzaniu kryzysowym - Onepress

Zarządzanie komunikacją i wiedzą w planowaniu cywilnym oraz zarządzaniu kryzysowym
ebook
Autor: Katarzyna Rostek, Michał Wiśniewski, Radosław Jan Zając
ISBN: 978-83-815-6053-5
stron: 158, Format: ebook
Data wydania: 2020-10-30
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 24,95 zł (poprzednio: 26,26 zł)
Oszczędzasz: 5% (-1,31 zł)

Dodaj do koszyka Zarządzanie komunikacją i wiedzą w planowaniu cywilnym oraz zarządzaniu kryzysowym

Tagi: Zarządzanie

Celem tego podręcznika, który jest trzecim w serii, jest wskazanie możliwości zintegrowanego podejścia, łączącego zarządzanie komunikacją i wiedzą w organizacji w perspektywie planowania cywilnego i zarządzania kryzysowego. Jest on wynikiem kilku lat pracy naukowej, badawczej oraz weryfikacji praktycznej, zarówno w jednostkach administracji publicznej, jak i w podmiotach prowadzących działalność gospodarczą. Podręcznik składa się z pięciu rozdziałów, w których zaprezentowano wzajemne zależności procesów komunikacji i zarządzania wiedzą (rozdział 1), przedstawiono klasyczny model zarządzania wiedzą, rekomendowany do wskazanych zastosowań (rozdział 2), ale zaproponowano również nowy model ATENA (rozdział 3), który integruje podejście do komunikacji i wiedzy.
 

Jako uzupełnienie tych rozważań, w rozdziale 4 została przedstawiona metodyka wykorzystywania danych i informacji gromadzonych w obydwu procesach, a w rozdziale 5 zaproponowano model oceny i doskonalenia systemu zarządzania komunikacją i wiedzą w organizacji. Obydwa rozdziały mają na celu pokazanie czytelnikowi, że proces zarządzania komunikacją i wiedzą nie stanowi celu sam w sobie, a uzasadnieniem jego istnienia są inne procesy organizacji, jak efektywne wspomaganie decyzji zarządczych, poprawnie prowadzona i stale rozwijana analityka organizacyjna, a przede wszystkim jak najlepsza realizacja procesów głównych. Z drugiej strony, żeby proces zarządzania komunikacją i wiedzą był w stanie spełniać swoje zadania i cele, musi być cały czas poddawany ocenie i doskonaleniu.

Dodaj do koszyka Zarządzanie komunikacją i wiedzą w planowaniu cywilnym oraz zarządzaniu kryzysowym

 

Osoby które kupowały "Zarządzanie komunikacją i wiedzą w planowaniu cywilnym oraz zarządzaniu kryzysowym", wybierały także:

  • Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku
  • Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
  • Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
  • Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy
  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi

Dodaj do koszyka Zarządzanie komunikacją i wiedzą w planowaniu cywilnym oraz zarządzaniu kryzysowym

Spis treści

Zarządzanie komunikacją i wiedzą w planowaniu cywilnym oraz zarządzaniu kryzysowym eBook -- spis treści

Wprowadzenie 7

Rozdział 1

Kontekst sytuacyjny: Procesy komunikacji oraz zarządzania wiedzą w działaniach planistycznych i ratowniczych 11

1.1. Systemy komunikacji wykorzystywane w ratownictwie i zarządzaniu kryzyso­wym 11

1.2. Komunikacja jako element doskonalenia i rozwoju systemu zarządzania wiedzą 17

1.3. Problemy komunikacyjne w przepływach i transformacji wiedzy w planowaniu cywilnym i zarządzaniu kryzysowym 20

1.4. Pytania 26

1.5. Zadania 26

Rozdział 2 Podejście klasyczne: Model organizacji procesu zarządzania wiedzą 28

2.1. Dobór modelu i jego adaptacja do specyfiki działań planistycznych i kryzyso­wych 29

2.2. Identyfikacja wiedzy w modelu 31

2.3. Pozyskiwanie wiedzy w modelu 35

2.4. Gromadzenie i zachowywanie wiedzy w modelu 40

2.5. Ocena i rozwijanie wiedzy w modelu 48

2.6. Rozpowszechnianie i wykorzystywanie wiedzy w modelu 51

2.7. Przesłanki do zastosowania modelu zintegrowanego 52

2.8. Pytania 54

2.9. Zadania 55

Rozdział 3

Podejście zintegrowane: Model organizacji procesu komunikacji i zarządzania wiedzą 57

3.1. Wymagania dla modelu 59

3.2. Konstrukcja modelu 62

3.2.1. Pryncypia modelu 64

3.2.2. Tematy modelu 75

3.2.3. Procesy modelu 85

3.2.4. Utrzymanie modelu 97

3.3. Wdrożenie i eksploatacja modelu 98

3.4. Pytania 101

3.5. Zadania 102

Rozdział 4

Rozwój podejścia zintegrowanego: Metodyka wykorzystania danych w planowaniu cywilnym i raportowaniu kryzysowym 103

4.1. Założenia i wymagania w odniesieniu do zasobów danych 103

4.2. Standaryzacja procedur i procesów jako mechanizm poprawy jakości danych 107

4.3. Metodyka MEDAR – wykorzystania danych w raportowaniu (ex post) i progno­zowaniu (ex ante) 110

4.4. Prognozowanie metodą projektowania scenariuszy zdarzeń niekorzystnych 122

4.5. Prognozowanie metodami text miningu i analizy sentymentu 129

4.6. Pytania 135

4.7. Zadania 136

Rozdział 5

Doskonalenie podejścia zintegrowanego: Model oceny i doskonalenia systemu zarządzania komunikacją i wiedzą 137

5.1. Mierniki efektywności 137

5.2. Model oparty na miernikach efektywności 148

5.3. Pytania 151

5.4. Zadania 151

Bibliografia 153

Załącznik 1. Odniesienie mierników efektywności do struktury modelu ATENA 158

 

Dodaj do koszyka Zarządzanie komunikacją i wiedzą w planowaniu cywilnym oraz zarządzaniu kryzysowym

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.