Zarz - Onepress
ISBN: 978-83-7695-995-5
stron: 288, Format: ebook
Data wydania: 2023-05-09
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 35,00 zł
Osoby które kupowały "Zarz", wybierały także:
- Udzia 0,00 zł
- Rachunkowo 0,00 zł
- Rezerwy celowe w systemie rachunkowo 0,00 zł
- Rachunkowo 0,00 zł
- Changing Paradigm for Inventory Management in a Supply Chain Context 0,00 zł
Spis treści
Zarządzanie produktem w łańcuchu dostaw w dobie transformacji cyfrowej eBook -- spis treści
Wstęp 7
1. Produkt jako przedmiot przepływu w łańcuchu dostaw 15
1.1. Istota koncepcji łańcucha dostaw 15
1.2. Triada jako perspektywa poznawcza łańcucha dostaw 23
1.3. Rola potrzeb klienta w rozwoju koncepcji łańcucha dostaw 30
1.4. Tworzenie oferty produktowej w łańcuchu dostaw 40
1.4.1. Produkt jako determinanta kształtowania łańcucha dostaw 40
1.4.2. Indywidualizacja produktów w łańcuchu dostaw 51
2. Indywidualizacja oferty produktowej łańcucha dostaw w obliczu wyzwań transformacji cyfrowej 58
2.1. Istota i etapy transformacji cyfrowej 58
2.2. Technologie transformacji cyfrowej wykorzystywane w łańcuchu dostaw 62
2.3. Transformacja cyfrowa łańcucha dostaw. Cyfrowy łańcuch dostaw 75
2.4. Struktury omnikanałowe jako przejaw transformacji cyfrowej łańcucha dostaw 85
2.5. Stopień indywidualizacji oferty produktowej w łańcuchu dostaw 95
3. Uwarunkowania rozwoju koncepcji zarządzania produktem w dobie transformacji cyfrowej łańcucha dostaw 108
3.1. Istota zarządzania produktem w łańcuchu dostaw 108
3.2. Zarządzanie produktem w łańcuchu dostaw w ujęciu procesowym 117
3.2.1. Zarządzanie produktem w łańcuchu dostaw z wykorzystaniem modeli referencyjnych ASCM 117
3.2.2. Zarządzanie produktem w łańcuchu dostaw w modelu GSCF 128
3.3. Zarządzanie cyklem życia produktów w łańcuchu dostaw 133
3.4. Systemy produktowo-usługowe jako determinanty rozwoju koncepcji zarządzania produktem w dobie transformacji cyfrowej łańcucha dostaw 139
4. Egzemplifikacja zarządzania produktem w łańcuchu dostaw w dobie transformacji cyfrowej w wybranych sektorach 148
4.1. Metodyka postępowania badawczego – analiza przypadków 148
4.2. Zarządzanie produktem mody w łańcuchu dostaw grupy Inditex 156
4.3. Zarządzanie innowacją produktową w łańcuchu dostaw koncernu Toyota 163
4.4. Zarządzanie produktem funkcjonalnym w łańcuchu dostaw Procter & Gamble 175
4.5. Analiza krzyżowa i sformułowanie hipotez badawczych 185
5. Zarządzanie produktem w łańcuchu dostaw. Wyniki badań empirycznych 189
5.1. Metodyka postępowania badawczego – badanie empiryczne o charakterze ilościowym 189
5.1.1. Dobór i charakterystyka próby badawczej 189
5.1.2. Konstrukcja instrumentu pomiarowego 190
5.1.3. Zastosowane metody analizy wyników 194
5.2. Operacjonalizacja konstruktów badawczych. Analiza głównych składowych 196
5.3. Grupowanie diad. Analiza skupień i profilowanie klas 208
5.3.1. Analiza skupień w diadach producent-dostawca 208
5.3.2. Analiza skupień w diadach producent-odbiorca 210
5.3.3. Profilowanie klas 213
5.4. Wnioski badawcze 214
6. Zarządzanie produktem w dobie transformacji cyfrowej łańcucha dostaw w świetle wyników badań własnych 221
6.1. Autorska klasyfikacja i charakterystyka oferty produktowej łańcuchów dostaw w dobie transformacji cyfrowej 221
6.2. Łańcuch dostaw w kontekście autorskiej klasyfikacji produktów. Rekomendacje dla praktyki 227
6.3. Zarządzanie produktem w cyfrowym łańcuchu dostaw 232
6.4. Predykcja rozwoju zarządzania produktem w łańcuchu dostaw
w dobie transformacji cyfrowej 237
Zakończenie 242
Załączniki 249
Bibliografia 264
Spis rysunków 283
Spis tabel 285
Abstract 287