reklama - zainteresowany?

Zarz - Onepress

Zarz
ebook
Autor: Wies
ISBN: 978-83-7941-598-4
stron: 300, Format: ebook
Data wydania: 2009-01-01
Ksi臋garnia: Onepress

Cena ksi膮偶ki: 67,15 z艂 (poprzednio: 78,08 z艂)
Oszcz臋dzasz: 14% (-10,93 z艂)

Dodaj do koszyka Zarz

Tagi: Marketing

Post

Dodaj do koszyka Zarz

Spis tre艣ci

Zarz膮dzanie kosztami podmiot贸w gospodarczych w okresie dekoniunktury eBook -- spis tre艣ci

Wprowadzenie 9

Cz臋艣膰 I
Zachowania przedsi臋biorstw w okresie dekoniunktury

1. Orientacja mi臋dzynarodowa ma艂ych i 艣rednich przedsi臋biorstw w okresie dekoniunktury gospodarczej - Renata S臋kowska 13
1.1. MSP ? z perspektywy pi臋ciu lat cz艂onkostwa Polski w Unii Europejskiej 13
1.2. Do艣wiadczenia europejskich przedsi臋biorstw w drodze do internacjonalizacji w 艣wietle bada艅 literaturowych 18
1.3. Determinanty internacjonalizacji MSP 20
Bibliografia 25

2. Konsolidacja jako forma ograniczania koszt贸w przedsi臋biorstw w okresie kryzysu gospodarczego - Alina Gorczy艅ska 27
2.1. Redukcja koszt贸w jako szansa na przetrwanie lub rozw贸j przedsi臋biorstw w warunkach kryzysu gospodarczego 27
2.2. Mo偶liwo艣ci redukcji koszt贸w w ramach konsolidacji przedsi臋biorstw 29
2.3. Konsolidacja jako forma ograniczania koszt贸w na przyk艂adzie Mediatel 31
Bibliografia 34

3. Zale偶no艣膰 kraj贸w rozwijaj膮cych si臋 od korporacji transnarodowych - koszty i korzy艣ci - Eric Ambukita 37
3.1. Korporacja transnarodowa i jej istota 37
3.2. Motywy i formy mi臋dzynarodowej dzia艂alno艣ci korporacji transnarodowych 40
3.3. Koszty i korzy艣ci zale偶no艣ci 45
Bibliografia 49

Cz臋艣膰 II
Zarz膮dzanie kosztami w okresie dekoniunktury

1. Zarz膮dzanie kosztami gospodarowania zasobami wiedzy w przedsi臋biorstwie - Jan Ostoj 53
1.1. Wiedza jako zas贸b 53
1.2. Gospodarowanie zasobem wiedzy - alokacja 54
1.3. Efektywno艣膰 gospodarowania zasobem wiedzy 58
Bibliografia 70

2. Controlling finansowy jako narz臋dzie zarz膮dzania kosztami przedsi臋biorstwa - Wies艂aw Janik 71
2.1. Controlling w budowaniu warto艣ci przedsi臋biorstwa 71
2.2. Istota controllingu finansowego 72
2.3. Wielopoziomowy rachunek wynik贸w 74
2.4. Strategiczna karta dokona艅 77
Bibliografia 80

3. Sposoby redukcji koszt贸w w warunkach kryzysu gospodarczego - Maria Sierpi艅ska, Arkadiusz Kustra 81
3.1. Metody obni偶ki koszt贸w w przedsi臋biorstwach 81
3.2. Koszty wynagrodze艅 83
3.3. Koszty zu偶ycia materia艂贸w, energii i us艂ug obcych 86
3.4. Koszty finansowe 88
3.5. Wp艂yw poziomu przychod贸w na koszty 89
Bibliografia 91

4. Koncepcja systemu doradczego wspomagaj膮cego szacowanie koszt贸w projekt贸w innowacyjnych - Przemys艂aw Misiurski, Ryszard Knosala 93
4.1. Poj臋cie innowacji 93
4.2. Istota i rodzaje innowacji 94
4.3. Koszty generowane przez projekty innowacyjne 95
4.4. Koncepcja systemu doradczego wspomagaj膮cego szacowanie koszt贸w projekt贸w innowacyjnych 97
Bibliografia 101

5. Zarz膮dzanie kosztami w zak艂adzie opieki zdrowotnej - Bogus艂aw J臋drzejas 103
5.1. Koszty w procesie kszta艂towania 艣wiadcze艅 zdrowotnych 103
5.2. Rachunek koszt贸w jako 藕r贸d艂o informacji o kosztach ZOZ 104
5.3. Ewidencja koszt贸w na potrzeby zarz膮dzania ZOZ 105
Bibliografia 111

6. Dylematy zwi膮zane ze stosowaniem kosztowych metod kalkulacji cen transferowych - Danuta Langer 113
6.1. Zasada swobody um贸w a preferowane metody kalkulacji cen transferowych 113
6.2. Istota metody rozs膮dnej mar偶y (?koszt plus?) 115
6.3. Kosztowe uwarunkowania metody rozs膮dnej mar偶y (?koszt plus?) 117
6.4. Narzut mar偶y brutto w metodzie rozs膮dnej mar偶y (?koszt plus?) ? dylematy 120
Bibliografia 124

Cz臋艣膰 III
Wp艂yw dekoniunktury na poziom i struktur臋 koszt贸w pracy

1. Koszty pracy a konkurencyjno艣膰 gospodarki - Mariusz Zieli艅ski 129
1.1. Poj臋cie koszt贸w pracy i konkurencyjno艣ci 129
1.2. Sk艂adniki koszt贸w pracy 130
1.3. Koszty pracy jako wska藕nik konkurencyjno艣ci gospodarki 132
1.4. Analiza koszt贸w pracy w Polsce na tle wybranych kraj贸w Unii Europejskiej 133
Bibliografia 138

2. Koszty pracy a regulacja rynku pracy - Franciszek Grzesiok 139
2.1. Specyfika nak艂ad贸w pracy 139
2.2. Kosztowa funkcja p艂acy 141
2.3. Instytucjonalne determinanty koszt贸w pracy 143
2.4. P艂aca minimalna - ekonomiczne i spo艂eczne konsekwencje 145
2.5. Koszty pracy a problem delokalizacji 149
Bibliografia 154

3. Koszty personalne a kapita艂 intelektualny - Maria Pa藕dzior 157
3.1. Istota koszt贸w pracy 157
3.2. Koszty pracy a inwestycja w kapita艂 ludzki 159
Bibliografia 164

4. Wp艂yw dekoniunktury gospodarczej na zatrudnienie w publicznej s艂u偶bie zdrowia - Gra偶yna Storoniak-Palczak 165
4.1. Zatrudnieniowe implikacje spadkowej fazy cyklu koniunkturalnego 165
4.2. Podstawowe modele racjonalizacji zatrudnienia w destabilizacyjnych warunkach gospodarki 166
4.3. Ocena poziomu zatrudnienia w publicznej plac贸wce szpitalnej w okresie os艂abienia koniunktury gospodarczej 168
4.4. Diagnoza stanu wed艂ug wynik贸w studi贸w empirycznych 170
Bibliografia 175

Cz臋艣膰 IV
Budowanie kapita艂u klienta w okresie dekoniunktury

1. Total Productive Maintenance w procesie budowania kapita艂u klienta - Wies艂awa Caputa 179
1.1. Logika klienta jako podstawa budowania warto艣ci przedsi臋biorstwa 179
1.2. Strategia Kaizen w procesie kreowania kapita艂u klienta 182
1.3. tpm w strategii Kaizen 184
1.4. TPM w praktyce przedsi臋biorstw 187
Bibliografia 195

2. Koszty budowania lojalno艣ci klienta ? Danuta Szwajca 197
2.1. Etapy budowania lojalno艣ci klienta 197
2.2. Koszty pozyskiwania klient贸w 199
2.3. Koszty utrzymywania klient贸w 202
Bibliografia 207

3. Proces kszta艂towania efektywnych relacji z klientami przedsi臋biorstwa - Ewa Stawiarska 209
3.1. Zbudowanie struktury organizacyjnej opartej na procesach - niezb臋dne dzia艂anie procesu kszta艂towania efektywnych relacji z klientami przedsi臋biorstwa 209
3.2. Stworzenie strategii i plan贸w marketingowych nakierowanych na najbardziej zyskowne segmenty rynku 211
3.3. Analiza kosztowa utrzymywanych relacji z klientami 213
3.4. Zakwalifikowanie klient贸w do "grup zyskowno艣ci" 214
3.5. Stworzenie strategii relacji z wy艂onionymi grupami klient贸w - pi膮ta czynno艣膰 procesu kszta艂towania efektywnych relacji z klientami przedsi臋biorstwa 216
3.6. Dzia艂ania poprawiaj膮ce rentowno艣膰 klient贸w 217
Bibliografia 219

4. Warto艣膰 dla w艂a艣cicieli a warto艣膰 dla klienta - metodyka analizy koszt贸w - Ewa Kuli艅ska 221
4.1. Kategoria warto艣ci 221
4.2. Warto艣膰 dla klienta, warto艣膰 dla przedsi臋biorstwa 224
4.3. Metodyka analizy koszt贸w 227
Bibliografia 230

Cz臋艣膰 V
Instrumenty zarz膮dzania ryzykiem w okresie dekoniunktury

1. Analiza dyskryminacji jako metoda oceny ryzyka upad艂o艣ci przedsi臋biorstwa - Arkadiusz Wawiernia 233
1.1. Formalne warunki upad艂o艣ci przedsi臋biorstwa 233
1.2. Wybrane modele upad艂o艣ci przedsi臋biorstwa 236
1.3. Polskie modele predykcji upad艂o艣ci przedsi臋biorstwa 240

2. Wp艂yw koncentracji zasob贸w finansowych na ryzyko i koszt kapita艂u w procesie inwestycyjnym - Aneta Michalak 245
2.1. Ryzyko wynikaj膮ce z koncentracji zasob贸w finansowych ? wprowadzenie 245
2.2. Ryzyko finansowania o skutkach dla kapita艂odawcy 246
2.3. Ryzyko finansowania o skutkach dla kapita艂obiorcy 248
2.4. Ryzyko finansowania o skutkach dla kapita艂obiorcy i kapita艂odawcy 249
2.5. Koszt kapita艂u na tle koncentracji zasob贸w finansowych w procesie inwestycyjnym 251
Bibliografia 253

3. Ubezpieczenia jako metoda restytucji zasob贸w - Izabela Jonek-Kowalska, Arkadiusz Wawiernia 255
3.1. Istota ubezpiecze艅 255
3.2. R贸偶norodno艣膰 rozumienia ubezpiecze艅 257

Cz臋艣膰 VI
Zmiana warto艣ci przedsi臋biorstw w okresie dekoniunktury

1. Wp艂yw kryzysu na struktur臋 koszt贸w sp贸艂ek z indeksu WIG-Spo偶ywczy i WIG-Budownictwo - Artur Pa藕dzior 265
1.1. Klasyfikacje koszt贸w 265
1.2. Zmiany w strukturze koszt贸w w艂asnych sprzedanych produkt贸w sp贸艂ek gie艂dowych z indeksu WIG-Spo偶ywczy 267
1.3. Zmiany w strukturze koszt贸w w艂asnych sprzedanych produkt贸w sp贸艂ek gie艂dowych z indeksu WIG-Budownictwo 270
Bibliografia 273

2. Warto艣膰 przedsi臋biorstwa w warunkach dekoniunktury - Ewa Jab艂o艅ska-Ko艣mider 275
2.1. Warto艣膰 przedsi臋biorstwa 275
2.2. Kapita艂 intelektualny jako 藕r贸d艂o warto艣ci przedsi臋biorstwa 277
2.3. Kapita艂 intelektualny w warunkach recesji 278
Bibliografia 280

3. Ocena wp艂ywu kryzysu gospodarczego na poziom koszt贸w i wyniki finansowe przedsi臋biorstw na przyk艂adzie bran偶y paliwowej i telekomunikacyjnej - Izabela Jonek-Kowalska 281
3.1. Koszty i wyniki podstawowej dzia艂alno艣ci przedsi臋biorstw ? uj臋cie teoretyczne 281
3.2. Recesja a koszty i wyniki finansowe przedsi臋biorstw 283
3.3. Koszty i wyniki finansowe przedsi臋biorstw bran偶y paliwowej i telekomunikacyjnej w dobie kryzysu gospodarczego 284
Bibliografia 290

4. Wybrane aspekty wynik贸w finansowych przedsi臋biorstw bran偶y odzie偶owej w okresie dekoniunktury ? Iwetta Pardela, Pawe艂 Nowodzi艅ski 291
4.1. Istota i elementy wyniku finansowego 291
4.2. Dzia艂alno艣膰 Pr贸chnik SA 292
4.3. Analiza struktury i dynamiki danych wp艂ywaj膮cych na wynik finansowy przedsi臋biorstwa Pr贸chnik SA w latach 2006-2008 293
4.4. Ocena rentowno艣ci dzia艂alno艣ci sp贸艂ki Pr贸chnik SA 295
Bibliografia 299

Dodaj do koszyka Zarz

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.