Zarz - Onepress

ISBN: 978-83-7941-598-4
stron: 300, Format: ebook
Data wydania: 2009-01-01
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 67,15 zł (poprzednio: 78,08 zł)
Oszczędzasz: 14% (-10,93 zł)
Osoby które kupowały "Zarz", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
Spis treści
Zarządzanie kosztami podmiotów gospodarczych w okresie dekoniunktury eBook -- spis treści
Wprowadzenie 9
Część I
Zachowania przedsiębiorstw w okresie dekoniunktury
1. Orientacja międzynarodowa małych i średnich przedsiębiorstw w okresie dekoniunktury gospodarczej - Renata Sękowska 13
1.1. MSP ? z perspektywy pięciu lat członkostwa Polski w Unii Europejskiej 13
1.2. Doświadczenia europejskich przedsiębiorstw w drodze do internacjonalizacji w świetle badań literaturowych 18
1.3. Determinanty internacjonalizacji MSP 20
Bibliografia 25
2. Konsolidacja jako forma ograniczania kosztów przedsiębiorstw w okresie kryzysu gospodarczego - Alina Gorczyńska 27
2.1. Redukcja kosztów jako szansa na przetrwanie lub rozwój przedsiębiorstw w warunkach kryzysu gospodarczego 27
2.2. Możliwości redukcji kosztów w ramach konsolidacji przedsiębiorstw 29
2.3. Konsolidacja jako forma ograniczania kosztów na przykładzie Mediatel 31
Bibliografia 34
3. Zależność krajów rozwijających się od korporacji transnarodowych - koszty i korzyści - Eric Ambukita 37
3.1. Korporacja transnarodowa i jej istota 37
3.2. Motywy i formy międzynarodowej działalności korporacji transnarodowych 40
3.3. Koszty i korzyści zależności 45
Bibliografia 49
Część II
Zarządzanie kosztami w okresie dekoniunktury
1. Zarządzanie kosztami gospodarowania zasobami wiedzy w przedsiębiorstwie - Jan Ostoj 53
1.1. Wiedza jako zasób 53
1.2. Gospodarowanie zasobem wiedzy - alokacja 54
1.3. Efektywność gospodarowania zasobem wiedzy 58
Bibliografia 70
2. Controlling finansowy jako narzędzie zarządzania kosztami przedsiębiorstwa - Wiesław Janik 71
2.1. Controlling w budowaniu wartości przedsiębiorstwa 71
2.2. Istota controllingu finansowego 72
2.3. Wielopoziomowy rachunek wyników 74
2.4. Strategiczna karta dokonań 77
Bibliografia 80
3. Sposoby redukcji kosztów w warunkach kryzysu gospodarczego - Maria Sierpińska, Arkadiusz Kustra 81
3.1. Metody obniżki kosztów w przedsiębiorstwach 81
3.2. Koszty wynagrodzeń 83
3.3. Koszty zużycia materiałów, energii i usług obcych 86
3.4. Koszty finansowe 88
3.5. Wpływ poziomu przychodów na koszty 89
Bibliografia 91
4. Koncepcja systemu doradczego wspomagającego szacowanie kosztów projektów innowacyjnych - Przemysław Misiurski, Ryszard Knosala 93
4.1. Pojęcie innowacji 93
4.2. Istota i rodzaje innowacji 94
4.3. Koszty generowane przez projekty innowacyjne 95
4.4. Koncepcja systemu doradczego wspomagającego szacowanie kosztów projektów innowacyjnych 97
Bibliografia 101
5. Zarządzanie kosztami w zakładzie opieki zdrowotnej - Bogusław Jędrzejas 103
5.1. Koszty w procesie kształtowania świadczeń zdrowotnych 103
5.2. Rachunek kosztów jako źródło informacji o kosztach ZOZ 104
5.3. Ewidencja kosztów na potrzeby zarządzania ZOZ 105
Bibliografia 111
6. Dylematy związane ze stosowaniem kosztowych metod kalkulacji cen transferowych - Danuta Langer 113
6.1. Zasada swobody umów a preferowane metody kalkulacji cen transferowych 113
6.2. Istota metody rozsądnej marży (?koszt plus?) 115
6.3. Kosztowe uwarunkowania metody rozsądnej marży (?koszt plus?) 117
6.4. Narzut marży brutto w metodzie rozsądnej marży (?koszt plus?) ? dylematy 120
Bibliografia 124
Część III
Wpływ dekoniunktury na poziom i strukturę kosztów pracy
1. Koszty pracy a konkurencyjność gospodarki - Mariusz Zieliński 129
1.1. Pojęcie kosztów pracy i konkurencyjności 129
1.2. Składniki kosztów pracy 130
1.3. Koszty pracy jako wskaźnik konkurencyjności gospodarki 132
1.4. Analiza kosztów pracy w Polsce na tle wybranych krajów Unii Europejskiej 133
Bibliografia 138
2. Koszty pracy a regulacja rynku pracy - Franciszek Grzesiok 139
2.1. Specyfika nakładów pracy 139
2.2. Kosztowa funkcja płacy 141
2.3. Instytucjonalne determinanty kosztów pracy 143
2.4. Płaca minimalna - ekonomiczne i społeczne konsekwencje 145
2.5. Koszty pracy a problem delokalizacji 149
Bibliografia 154
3. Koszty personalne a kapitał intelektualny - Maria Paździor 157
3.1. Istota kosztów pracy 157
3.2. Koszty pracy a inwestycja w kapitał ludzki 159
Bibliografia 164
4. Wpływ dekoniunktury gospodarczej na zatrudnienie w publicznej służbie zdrowia - Grażyna Storoniak-Palczak 165
4.1. Zatrudnieniowe implikacje spadkowej fazy cyklu koniunkturalnego 165
4.2. Podstawowe modele racjonalizacji zatrudnienia w destabilizacyjnych warunkach gospodarki 166
4.3. Ocena poziomu zatrudnienia w publicznej placówce szpitalnej w okresie osłabienia koniunktury gospodarczej 168
4.4. Diagnoza stanu według wyników studiów empirycznych 170
Bibliografia 175
Część IV
Budowanie kapitału klienta w okresie dekoniunktury
1. Total Productive Maintenance w procesie budowania kapitału klienta - Wiesława Caputa 179
1.1. Logika klienta jako podstawa budowania wartości przedsiębiorstwa 179
1.2. Strategia Kaizen w procesie kreowania kapitału klienta 182
1.3. tpm w strategii Kaizen 184
1.4. TPM w praktyce przedsiębiorstw 187
Bibliografia 195
2. Koszty budowania lojalności klienta ? Danuta Szwajca 197
2.1. Etapy budowania lojalności klienta 197
2.2. Koszty pozyskiwania klientów 199
2.3. Koszty utrzymywania klientów 202
Bibliografia 207
3. Proces kształtowania efektywnych relacji z klientami przedsiębiorstwa - Ewa Stawiarska 209
3.1. Zbudowanie struktury organizacyjnej opartej na procesach - niezbędne działanie procesu kształtowania efektywnych relacji z klientami przedsiębiorstwa 209
3.2. Stworzenie strategii i planów marketingowych nakierowanych na najbardziej zyskowne segmenty rynku 211
3.3. Analiza kosztowa utrzymywanych relacji z klientami 213
3.4. Zakwalifikowanie klientów do "grup zyskowności" 214
3.5. Stworzenie strategii relacji z wyłonionymi grupami klientów - piąta czynność procesu kształtowania efektywnych relacji z klientami przedsiębiorstwa 216
3.6. Działania poprawiające rentowność klientów 217
Bibliografia 219
4. Wartość dla właścicieli a wartość dla klienta - metodyka analizy kosztów - Ewa Kulińska 221
4.1. Kategoria wartości 221
4.2. Wartość dla klienta, wartość dla przedsiębiorstwa 224
4.3. Metodyka analizy kosztów 227
Bibliografia 230
Część V
Instrumenty zarządzania ryzykiem w okresie dekoniunktury
1. Analiza dyskryminacji jako metoda oceny ryzyka upadłości przedsiębiorstwa - Arkadiusz Wawiernia 233
1.1. Formalne warunki upadłości przedsiębiorstwa 233
1.2. Wybrane modele upadłości przedsiębiorstwa 236
1.3. Polskie modele predykcji upadłości przedsiębiorstwa 240
2. Wpływ koncentracji zasobów finansowych na ryzyko i koszt kapitału w procesie inwestycyjnym - Aneta Michalak 245
2.1. Ryzyko wynikające z koncentracji zasobów finansowych ? wprowadzenie 245
2.2. Ryzyko finansowania o skutkach dla kapitałodawcy 246
2.3. Ryzyko finansowania o skutkach dla kapitałobiorcy 248
2.4. Ryzyko finansowania o skutkach dla kapitałobiorcy i kapitałodawcy 249
2.5. Koszt kapitału na tle koncentracji zasobów finansowych w procesie inwestycyjnym 251
Bibliografia 253
3. Ubezpieczenia jako metoda restytucji zasobów - Izabela Jonek-Kowalska, Arkadiusz Wawiernia 255
3.1. Istota ubezpieczeń 255
3.2. Różnorodność rozumienia ubezpieczeń 257
Część VI
Zmiana wartości przedsiębiorstw w okresie dekoniunktury
1. Wpływ kryzysu na strukturę kosztów spółek z indeksu WIG-Spożywczy i WIG-Budownictwo - Artur Paździor 265
1.1. Klasyfikacje kosztów 265
1.2. Zmiany w strukturze kosztów własnych sprzedanych produktów spółek giełdowych z indeksu WIG-Spożywczy 267
1.3. Zmiany w strukturze kosztów własnych sprzedanych produktów spółek giełdowych z indeksu WIG-Budownictwo 270
Bibliografia 273
2. Wartość przedsiębiorstwa w warunkach dekoniunktury - Ewa Jabłońska-Kośmider 275
2.1. Wartość przedsiębiorstwa 275
2.2. Kapitał intelektualny jako źródło wartości przedsiębiorstwa 277
2.3. Kapitał intelektualny w warunkach recesji 278
Bibliografia 280
3. Ocena wpływu kryzysu gospodarczego na poziom kosztów i wyniki finansowe przedsiębiorstw na przykładzie branży paliwowej i telekomunikacyjnej - Izabela Jonek-Kowalska 281
3.1. Koszty i wyniki podstawowej działalności przedsiębiorstw ? ujęcie teoretyczne 281
3.2. Recesja a koszty i wyniki finansowe przedsiębiorstw 283
3.3. Koszty i wyniki finansowe przedsiębiorstw branży paliwowej i telekomunikacyjnej w dobie kryzysu gospodarczego 284
Bibliografia 290
4. Wybrane aspekty wyników finansowych przedsiębiorstw branży odzieżowej w okresie dekoniunktury ? Iwetta Pardela, Paweł Nowodziński 291
4.1. Istota i elementy wyniku finansowego 291
4.2. Działalność Próchnik SA 292
4.3. Analiza struktury i dynamiki danych wpływających na wynik finansowy przedsiębiorstwa Próchnik SA w latach 2006-2008 293
4.4. Ocena rentowności działalności spółki Próchnik SA 295
Bibliografia 299