reklama - zainteresowany?

Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie turystycznym - Onepress

Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie turystycznym
ebook
Autor: Władysław Biczysko
ISBN: 978-83-012-0406-8
stron: 334, Format: ebook
Data wydania: 2018-12-11
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 39,20 zł (poprzednio: 48,40 zł)
Oszczędzasz: 19% (-9,20 zł)

Dodaj do koszyka Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie turystycznym

Tagi: Finanse | Rachunkowość

Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym, z wykorzystaniem Międzynarodowych Standardów Rachunkowości, wymaga wiedzy menedżerskiej i umiejętności korzystania z systemów informacji w zakresie zakupów, sprzedaży, marketingu, personelu i finansów. Jest to pierwszy polski podręcznik kompleksowo ujmujący tę tematykę, a w szczególności obszar zarządzania finansami. Autor uwzględnił specyfikę branży turystycznej, przeprowadził analizę wskaźnikową przykładowego przedsiębiorstwa turystycznego, omówił jego działalność bieżącą oraz kwestie podatkowe. Poruszył również problematykę głośnych ostatnio bankructw biur turystycznych. Podręcznik kierowany jest do studentów turystyki i rekreacji oraz do osób pracujących w branży turystycznej.

Dodaj do koszyka Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie turystycznym

 

Osoby które kupowały "Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie turystycznym", wybierały także:

  • Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony. Wydanie II rozszerzone
  • Pieniądze płyną z duszy. Odzyskaj swoje wewnętrzne bogactwo
  • Zarabiaj na nieruchomościach. Praktyczny poradnik, jak kupić, wyremontować i wynająć mieszkanie
  • Blockchain i kryptowaluty. Kurs video. Zdecentralizowane finanse od podstaw
  • B

Dodaj do koszyka Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie turystycznym

Spis treści

Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie turystycznym eBook -- spis treści

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treści
  • Wprowadzenie
  • ROZDZIAŁ 1. DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA PRZEDSIĘBIORSTW TURYSTYCZNYCH
    • 1.1. Istota, cel i zakres działalności gospodarczej
    • 1.2. Podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej
      • 1.2.1. Wpis do ewidencji działalności gospodarczej
      • 1.2.2. Rejestracja w Krajowym Rejestrze Sądowym
      • 1.2.3. Konto bankowe firmy
      • 1.2.4. Uruchomienie działalności gospodarczej przedsiębiorstw turystycznych
      • 1.2.5. Możliwości i warunki założenia przedsiębiorstwa turystycznego za granicą
    • 1.3. Charakterystyka działalności turystycznej
      • 1.3.1. Przedsiębiorstwo turystyczne pojęcie i funkcjonowanie
      • 1.3.2. Zakłady gastronomiczne
      • 1.3.3. Obiekty hotelarskie
      • 1.3.4. Biura podróży, touroperatorzy i pośrednicy turystyczni
      • 1.3.5. Gospodarstwa agroturystyczne
    • 1.4. Kontrola funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych
    • 1.5. Wybór formy opodatkowania w przedsiębiorstwie turystycznym
    • Pytania kontrolne
  • ROZDZIAŁ 2. ZNACZENIE ZARZĄDZANIA FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
    • 2.1. Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym a zarządzanie jego finansami
    • 2.2. Uwarunkowania decyzji finansowych
    • 2.3. Funkcje kierownictwa firmy i menedżera finansowego
    • 2.4. Sprawozdanie finansowe źródłem informacji gospodarczych
      • 2.4.1. Warunki sporządzania sprawozdania finansowego
      • 2.4.2. Bilans
      • 2.4.3. Rachunek zysków i strat
      • 2.4.4. Rachunek przepływów pieniężnych
    • 2.5. Narzędzia analizy wskaźnikowej w przedsiębiorstwie
      • 2.5.1. Płynność finansowa
      • 2.5.2. Zadłużenie
      • 2.5.3. Sprawność (obrotowość) działania
      • 2.5.4. Zyskowność
      • 2.5.5. Wskaźniki operacyjne hoteli, restauracji i biur podróży
    • 2.6. Efektywność usług w przedsiębiorstwie turystycznym
    • 2.7. Analiza finansowa firmy według standardów UE
    • Pytania kontrolne
  • ROZDZIAŁ 3. PLANOWANIE FINANSOWE W PRZEDSIĘBIORSTWIE TURYSTYCZNYM
    • 3.1. Biznesplan a plan finansowy
    • 3.2. Metodyka konstruowania zestawień finansowych pro forma
      • 3.2.1. Ogólne założenia metodologiczne
      • 3.2.2. Rachunek zysków i strat pro forma
      • 3.2.3. Rachunek przepływów pieniężnych pro forma
      • 3.2.4. Bilans zamknięcia pro forma
    • 3.3. Wykorzystanie progu rentowności w planowaniu ekonomiczno-finansowym
    • 3.4. Modelowa weryfikacja przyjętych założeń metodycznych
    • Pytania kontrolne
  • ROZDZIAŁ 4. KAPITAŁY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO ORAZ ŹRÓDŁA ICH FINANSOWANIA
    • 4.1. Pojęcie i klasyfikacja kapitałów przedsiębiorstwa
    • 4.2. Źródła kapitału własnego i obcego
    • 4.3. Zasady finansowania majątku kapitałem własnym i obcym
    • 4.4. Kształtowanie struktury kapitału
    • 4.5. Zarządzanie kapitałem obrotowym
    • 4.6. Amortyzacja majątku
      • 4.6.1. Funkcjonowanie tarczy podatkowej
      • 4.6.2. Podstawowe zasady amortyzacji aktywów trwałych
      • 4.6.3. Amortyzacja wartości niematerialnych i prawnych
    • 4.7. Kredyt kupiecki źródłem finansowania krótkoterminowego przedsiębiorstw
    • 4.8. Fundusze unijne w przedsiębiorstwie turystycznym
    • Pytania kontrolne
  • ROZDZIAŁ 5. ZARZĄDZANIE NALEŻNOŚCIAMI I ZOBOWIĄZANIAMI HANDLOWYMI
    • 5.1. Weryfikacja kontrahentów usług turystycznych
    • 5.2. Długookresowe i operatywne zarządzanie należnościami i zobowiązaniami
    • 5.3. Windykacja należności oraz sprzedaż wierzytelności
    • 5.4. Zmniejszanie ryzyka kredytowej sprzedaży usług turystycznych
    • 5.5. Eliminacja nierzetelnych kontrahentów
    • 5.6. Złe długi w przedsiębiorstwie turystycznym
    • 5.7. Przedawnienie roszczeń między przedsiębiorcami oraz w przedsiębiorstwie
    • Pytania kontrolne
  • ROZDZIAŁ 6. EFEKTY EKONOMICZNO-FINANSOWE W PRZEDSIĘBIORSTWIE TURYSTYCZNYM
    • 6.1. Wartość przedsiębiorstwa turystycznego
    • 6.2. Znaczenie czasu w podejmowaniu decyzji gospodarczych
    • 6.3. Polityka opustów cenowych i potrąceń przy sprzedaży usług turystycznych
    • 6.4. Kredyty bankowe a leasing oraz wybór waluty
    • 6.5. Odsetki od zaległości podatkowych a odsetki ustawowe
    • 6.6. Kalkulacje cenowe w przedsiębiorstwie turystycznym
      • 6.6.1. Ogólne zasady kalkulacji cenowej
      • 6.6.2. Kalkulacje cenowe w gastronomii
      • 6.6.3. Kalkulacje cenowe w hotelarstwie
      • 6.6.4. Kalkulacje cenowe w biurach podróży
      • 6.6.5. Kalkulacje cenowe w agroturystyce
    • 6.7. Wykorzystanie środków transportowych w firmie turystycznej
    • 6.8. Wydatki na promocję i reklamę a wydatki na cele reprezentacyjne
    • 6.9. Zatrudnianie pracowników a rozliczanie wydatków domowo-firmowych
    • 6.10. Upadłość gospodarcza źródłem ochrony zasobów firmy
    • Pytania kontrolne
  • ROZDZIAŁ 7. PODATKI W PRZEDSIĘBIORSTWIE TURYSTYCZNYM
    • 7.1. Ogólna charakterystyka podatków w działalności turystycznej
    • 7.2. Podstawowe zasady opodatkowania usług turystycznych
    • 7.3. Dopłaty do wczasów, wycieczek i kolonii
    • 7.4. Rozliczenia podatkowe w agroturystyce i turystyce wiejskiej
    • 7.5. Legalne zmniejszanie obciążeń podatkowych przedsiębiorstwa turystycznego
    • 7.6. Prawna obrona przedsiębiorstwa przed fiskusem
    • Pytania kontrolne
  • Test
  • Wykaz skrótów
  • Bibliografia
  • O Autorze
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie turystycznym

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.