Zara - Onepress
ebook
Autor: StanisISBN: 9788301232481
stron: 944, Format: ebook
Data wydania: 2023-09-18
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 143,20 zł (poprzednio: 179,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-35,80 zł)
Osoby które kupowały "Zara", wybierały także:
- Udzia 0,00 zł
- Rachunkowo 0,00 zł
- Rezerwy celowe w systemie rachunkowo 0,00 zł
- Rachunkowo 0,00 zł
- Changing Paradigm for Inventory Management in a Supply Chain Context 0,00 zł
Spis treści
Zarażeni dźwiękiem eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Spis treści
- Podziękowania
- Rozdział 1 Wprowadzenie
- 1.1. Przedmowa
- Powiedz mi, czego słuchasz, a powiem ci, kim jesteś
- Bo w życiu początkującego naukowca trzeba mieć szczęście
- Jakie tematy tak bardzo mnie zainteresowały?
- Dlaczego o tym piszÄ™ w przedmowie?
- Badania, badania i jeszcze raz badania
- Kim są nanosłuchacze?
- Dwie wiadomości
- Muzyka mózgu
- Zarażeni dźwiękiem?
- Życzę samych pozytywnych wrażeń podczas lektury
- 1.2. Wstęp
- 1.3. Dotychczasowy stan badań
- 1.4. Trzy obszary badawcze
- 1.5. Etapy procedury badawczej
- 1.6. Metody badawcze
- 1.6.1. Odbiorcy muzyki
- 1.6.2. Podmioty na rynku muzycznym
- 1.7. Struktura książki
- 1.1. Przedmowa
- Rozdział 2 Przemiany odbioru muzyki w XX i XXI wieku
- 2.1. Pierwsza rewolucja w odbiorze muzyki fonografia i radio
- 2.2. Druga rewolucja w odbiorze muzyki smartfon i streaming
- 2.3. Aktywny i bierny kontakt czÅ‚owieka z muzykÄ… we wspóÅ‚czesnym Å›wiecie
- 2.4. Globalizacja i międzykulturowe przenikanie muzyki
- Rozdział 3 Przestrzenie odbioru muzyki
- 3.1. GÅ‚ówne perspektywy tworzenia typologii odbiorców muzyki od drugiej poÅ‚owy XIX wieku
- 3.2. Sposoby słuchania i preferencje muzyczne
- 3.3. Polscy odbiorcy muzyki w badaniach zwyczajów sÅ‚uchaczy i preferencji muzycznych
- 3.4. Miniaturyzacja doświadczenia odbioru muzyki i nanosłuchanie
- 3.5. Powrót winyli i kaset. Zjawiska audiofilizmu i technofilii
- Rozdział 4 Marketing muzyczny
- 4.1. Muzyka w komunikacji marketingowej. Przegląd literatury i rozważania semantyczne
- 4.2. Wykorzystanie organizacji wydarzeń muzycznych w kampaniach reklamowych i sponsoringowych
- 4.3. Muzyka w reklamach telewizyjnych, internetowych, kinowych i radiowych
- 4.4. Audiomarketing muzyka w przestrzeni publicznej, obiektach handlowych, gastronomicznych i działalności e-commerce
- 4.5. Trackvertising oraz artyści-marki
- 4.6. Streaming i nośniki fizyczne w obszarze public relations
- 4.7. Polityka i samorzÄ…d a komunikacja z wykorzystaniem muzyki
- Rozdział 5 Playlista i algorytm jako filary cyfrowej dystrybucji muzyki
- 5.1. Playlista
- 5.2. Algorytm
- 5.3. Koncerty w cyberprzestrzeni
- Rozdział 6 Organizacja i finansowanie produkcji oraz dystrybucji muzyki
- 6.1. Rynek muzyczny jako sektor gospodarki kreatywnej
- 6.2. Podstawowe branże przemysłu muzycznego
- 6.2.1. Branża fonograficzna
- 6.2.2. Branża publishingowa
- 6.2.3. Branża koncertowa
- 6.3. Zmieniające się modele biznesowe branży fonograficznej. Produkcja i dystrybucja muzyki
- 6.4. Nowe podmioty i zmieniająca się organizacja branży fonograficznej
- 6.5. WpÅ‚yw technologii i nowych podmiotów na rynku muzycznym na politykÄ™ cenowÄ… i rynek pracy twórców
- Rozdział 7 Jak sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje przemysł muzyczny?
- 7.1. PoczÄ…tki sztucznej inteligencji w muzyce
- 7.2. Subiektywny przeglÄ…d najciekawszych aplikacji i systemów
- 7.3. Komponowanie muzyki przez sztuczną inteligencję szanse i zagrożenia
- 7.4. Co łączy sztuczną inteligencję z doświadczeniami firmy Muzak?
- 7.5. Sieci neuronowe w służbie największych graczy w przemyśle muzycznym
- 7.6. Ludzkość stać na znacznie więcej
- RozdziaÅ‚ 8 Prezentacja wyników badania jakoÅ›ciowego: Kontakt z muzykÄ… studentów kulturoznawstwa Uniwersytetu SWPS
- 8.1. Metody badawcze
- 8.2. Opis badanej grupy i rekrutacji
- 8.3. SzczegóÅ‚owa prezentacja wyników
- 8.4. Podsumowanie wyników badania
- 8.5. Analiza typologii odbiorców muzyki
- RozdziaÅ‚ 9 Prezentacja wyników badania jakoÅ›ciowego: Konsumenci muzyki w Polsce
- 9.1. Metody badawcze
- 9.2. Opis badanej grupy i rekrutacji
- 9.3. SzczegóÅ‚owa prezentacja wyników dziewięć person
- 9.3.1. Pasjonat: Alicja, 20 lat; Teresa, 35 lat; Aleks, 22 lata; Bartek, 13 lat
- 9.3.2. Bierny słuchacz: Ania, 33 lata; Maciej, 43 lata
- 9.3.3. Aspiracyjny koneser: Andrzej, 44 lata; Michał, 33 lata; Robert, 33 lata
- 9.3.4. Fan z fandomu: Mateusz, 22 lata
- 9.3.5. SÅ‚uchacz hitów: Laura, 17 lat; Marta, 54 lata
- 9.3.6. Zapatrzony w przeszłość: Grzegorz, 38 lat; Paweł, 43 lata
- 9.3.7. Fan jednego zespołu: Hubert, 50 lat
- 9.3.8. Fanatyk festiwali: Beata, zwana IrkÄ…, 60 lat
- 9.3.9. Zrezygnowana matka: Aneta, 25 lat; Joanna, 39 lat; Karolina, 36 lat; Marta, 34 lata
- 9.4. Podsumowanie wyników badania
- 9.4.1. Cechy charakterystyczne dziewięciu person
- 9.4.2. Wybory muzyczne
- 9.4.3. Strategia słuchania muzyki. Deklaracje a rzeczywistość
- Ulubiona nie znaczy najczęściej sÅ‚uchana. Cztery powody, które komunikujÄ… badani
- Słuchanie przez funkcje, a nie gatunki. Dziewięć funkcji wynikających z analizy badania
- 9.4.4. Analiza źródeÅ‚ muzyki
- 9.4.5. Uczestnictwo w wydarzeniach muzycznych
- Koncert jako wydarzenie muzyczne
- Koncert jako wydarzenie społeczne
- 9.4.6. Muzyka w reklamie
- Wybrane cytaty z tego obszaru badawczego:
- 9.4.7. Muzyka w przestrzeni publicznej
- Wybrane cytaty z tego obszaru badawczego:
- 9.4.8. WpÅ‚yw nowych technologii na odbiorców muzyki
- 9.4.9. MÅ‚odzi konsumenci
- Jacy sÄ… mÅ‚odzi konsumenci produktów muzycznych?
- Co jest ważne dla najmÅ‚odszych odbiorców muzyki?
- Jak trafić do najmłodszego pokolenia słuchaczy?
- 9.5. Rozważania na temat typologii odbiorców muzyki po badaniu
- RozdziaÅ‚ 10 Prezentacja wyników badania iloÅ›ciowego: Konsumenci muzyki w Polsce
- 10.1. Metody badawcze
- 10.2. Opis badanej grupy i rekrutacji
- 10.3. SzczegóÅ‚owa prezentacja wyników
- 10.3.1. Rola muzyki w życiu
- 10.3.2. Sposoby słuchania muzyki
- 10.3.3. Urządzenia do słuchania muzyki
- 10.3.4. Preferencje muzyczne odpowiedzi spontaniczne
- 10.3.5. Preferencje muzyczne wspomagane listÄ… gatunków
- 10.3.6. Wydatki na słuchanie muzyki
- 10.3.7. Słuchanie muzyki z płyt winylowych
- 10.3.8. SÅ‚uchanie muzyki z kaset magnetofonowych
- 10.3.9. Uczestnictwo w stacjonarnych i zdalnych wydarzeniach muzycznych
- 10.3.10. Postawy dotyczące muzyki ośmiu person
- 10.3.11. Marketing muzyczny. Muzyka w reklamach, audiomarketing, trackvertising i sponsoring ulubionych artystów
- 10.4. Podsumowanie wyników badania
- 10.4.1. Znaczenie muzyki w życiu badanych
- 10.4.2. Preferencje muzyczne Polaków
- 10.4.3. Sposoby sÅ‚uchania muzyki, źródÅ‚a i urzÄ…dzenia
- 10.4.4. Wydatki na treści muzyczne
- 10.4.5. Wydarzenia muzyczne
- 10.4.6. Persony
- 10.4.7. Marketing muzyczny
- 10.5. Analiza typologii odbiorców muzyki po badaniu
- RozdziaÅ‚ 11 Prezentacja wyników badania jakoÅ›ciowego: Kondycja biznesu muzycznego w Polsce
- 11.1. Metody badawcze
- 11.2. Opis badanej grupy i rekrutacji rozmówców
- 11.3. SzczegóÅ‚owa prezentacja wyników
- 11.4. Podsumowanie wyników badaÅ„
- 11.4.1. Zmiany i nowe podmioty na rynku muzycznym dystrybucja i produkcja
- 11.4.2. Nowe wyzwania w promocji muzyki
- 11.4.3. Nowe sposoby finansowania rynku muzycznego
- 11.4.4. Pozyskiwanie informacji o odbiorcach muzyki
- 11.4.5. Pandemia a polski rynek muzyczny
- 11.4.6. Ocena jedności środowiska biznesowego i artystycznego
- 11.5. Rozważania na temat typologii odbiorców muzyki w ramach badania
- RozdziaÅ‚ 12 Analiza i podsumowanie wyników badaÅ„ wÅ‚asnych
- 12.1. Stopniowanie zaangażowania nanosłuchaczy
- 12.2. Dynamiczny model typologii konsumentów muzyki
- 12.3. Typologia zaangażowania konsumentów muzyki w Polsce
- 12.4. Nowa struktura przemysłu muzycznego w dobie cyfryzacji
- Zakończenie
- Posłowie. Suplement. Miszmasz
- Muzyka mózgu (ciÄ…g dalszy)
- Muzyka na wojnie
- Recepta na playlistę miłosną
- Guilty pleasures
- Ile jest gatunków muzycznych na Å›wiecie i kto pomógÅ‚ Spotify zarazić nas dźwiÄ™kiem?
- Zarażanie dźwiękiem przez big tech (perspektywa antropologiczna)
- Najważniejszy jest groove
- Twórcy vs. sztuczna inteligencja
- MÅ‚odzi vs. starzy
- Jeszcze muzyka czy już hałas?
- Megaceremoniały i subświaty
- Artyści-marki w Polsce (suplement)
- Wielki boom na klasykÄ™
- Czego słuchają psychopaci?
- Muzyka w wirtualnym świecie gier i metawersum
- Epoka muzyki kompilowanej
- Zombie culture
- Kolejne obszary badawcze, które mnie interesujÄ…
- Schemat amerykańskiego przemysłu muzycznego
- Muzyka a sztuki wizualne
- Rady doświadczonego kolegi
- Zamiast kropki. Ostatni przeglÄ…d newsów
- Ciekawe cytaty o sztucznej inteligencji i muzyce
- Kolejne zagrożenia dotyczące AI w przemyśle muzycznym
- Prawo autorskie i licencjonowanie (suplement)
- O coraz droższych biletach na koncerty raz jeszcze
- Trudne życie artysty
- Na koniec prezenty dla czytelników
- Załączniki
- ZaÅ‚Ä…cznik 1 Kontakt z muzykÄ… studentów Uniwersytetu SWPS w Warszawie (jakoÅ›ciowe badanie ankietowe) ankieta
- ZaÅ‚Ä…cznik 2 Badanie studentów Uniwersytetu SWPS w Warszawie wybrane cytaty z esejów autobiograficznych
- ZaÅ‚Ä…cznik 3 Konsumenci muzyki w Polsce (badanie jakoÅ›cioweetnograficzne) scenariusz pogÅ‚Ä™bionych wywiadów IDI
- Załącznik 4 Konsumenci muzyki w Polsce (badanie ilościowe CAWI) kwestionariusz
- Załącznik 5 Nota metodologiczna do badania CAWI
- Załącznik 6 Kondycja biznesu muzycznego w Polsce scenariusz indywidualnego wywiadu pogłębionego IDI
- Bibliografia
- O autorze
- Przypisy