Zagubiony przedsiębiorca. Brutalnie szczery przewodnik po świecie startupów - Onepress
Tytuł oryginału: Lost and Founder: A Painfully Honest Field Guide to the Startup World
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 978-83-283-4670-3
stron: 304, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2019-03-19
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 49,00 zł
Przeczytaj wywiad z autorem!
Rand Fishkin, założyciel i były prezes Moz, opisuje, w jaki sposób konwencjonalne "mądrości" rodem z Doliny Krzemowej sprowadzają wiele startupów na złą drogę. Pisze w sposób przejrzysty i pełen poczucia humoru, które doceniły już setki tysięcy czytelników jego bloga.
Wszyscy doskonale wiedzą, jak powinna rozwijać się historia startupu: młody, błyskotliwy przedsiębiorca wpada na jakiś świetny pomysł, rzuca studia, pokazuje malkontentom, że się mylą, pokonuje wszelkie przeciwności i staje się przedmiotem zawiści całego świata technologicznego.
Cóż, nie tak to szło.
To nie tak, że Randowi Fishkinowi się nie udało - po prostu jego historia nie jest aż tak Zuckerbergowska. Moz, firma Randa zajmująca się oprogramowaniem dla marketerów, osiąga obecnie przychody na poziomie 45 milionów dolarów rocznie, a sam Rand jest jednym z głównych światowych ekspertów w dziedzinie SEO. Przedsięwzięcie to i jego twórca potrzebowali jednak piętnastu lat, aby wejść na ten poziom. Firma Moz nie powstała w pokoju akademika na Harvardzie - wszystko zaczęło się od małej firmy rodzinnej, prowadzonej razem z mamą, oraz od wielkich długów, w jakie oboje popadli.
Fishkin postanowił pokazać światu prawdę o startupach technologicznych, obnażyć wzloty i upadki charakterystyczne dla tego stylu życia, o których większość prezesów woli nie wspominać. Oto przykłady: minimalnie satysfakcjonujący produkt może być przyczyną zguby, jeśli zostanie oddany użytkownikom w nieodpowiednim momencie. Przychody i wzrost nie chronią przed koniecznością redukcji etatów. Korzystanie z kapitału VC rodzi określone konsekwencje.
Wiedza przedstawiona tu przez Fishkina znajduje zastosowanie w dowolnych realiach biznesowych. Nie ma znaczenia, jak wysoko w hierarchii organizacyjnej się znajdujesz, na jakim etapie rozwoju jest Twoja firma oraz czy odnosisz akurat sukcesy, czy masz trudniejszy okres - ta książka pomoże Ci rozwiązać problemy, z którymi się zmagasz. Dzięki niej wyzbędziesz się poczucia, że jesteś z tym wszystkim sam.
Osoby które kupowały "Zagubiony przedsiębiorca. Brutalnie szczery przewodnik po świecie startupów", wybierały także:
- Blitzscaling. Ścieżka błyskawicznej ekspansji firm 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Sztuka podstępu. Łamałem ludzi, nie hasła. Wydanie II 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- Wstawaj i walcz. Sprawdzone strategie, techniki i nawyki produktywności ludzi sukcesu 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
- Powershift. Przeobraź dowolną sytuację, sfinalizuj dowolną transakcję i osiągnij dowolny cel 48,06 zł, (14,90 zł -69%)
- Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych 86,77 zł, (26,90 zł -69%)
Spis treści
Zagubiony przedsiębiorca. Brutalnie szczery przewodnik po świecie startupów -- spis treści
Wprowadzenie. Start-upowe cheaty 7
Rozdział 1. Prawda Cię wyzwoli (od mnóstwa gównianych sytuacji) 19
Rozdział 2. Dlaczego w świecie start-upów tak bardzo nie cierpi się usług (i dlaczego powinieneś podchodzić do tego inaczej) 35
Rozdział 3. Najwybitniejsi założyciele nie robią tego, co kochają - oni urzeczywistniają wizję 53
Rozdział 4. Uważaj na zwroty 65
Rozdział 5. Niedaleko pada jabłko od jabłoni 73
Rozdział 6. Nie pozyskuj finansowania z niewłaściwych powodów lub od nieodpowiednich ludzi 93
Rozdział 7. No więc postanowiłeś poprosić zupełnie obcych ludzi o miliony dolarów 103
Rozdział 8. Możesz założyć start-up należący do najlepszych 5 procent, ale się na tym nie wzbogacić 113
Rozdział 9. Skalowalne marketingowe koła zamachowe są lepsze niż hakowanie wzrostu 123
Rozdział 10. Prawdziwe wartości nie ułatwiają zarabiania (przynajmniej w krótkim okresie) 141
Rozdział 11. Żyj życiem swoich klientów i opiniotwórców (tak start-upy chodzą na skróty) 165
Rozdział 12. Świetne produkty rzadko bywają "minimalnie satysfakcjonujące" 179
Rozdział 13. Czy powinieneś szybko sprzedać swój start-up? Cóż, raczej tak 195
Rozdział 14. Jeśli awansować można tylko na menedżera, to wszyscy mamy p********e 209
Rozdział 15. Wrażliwość ? słabość 221
Rozdział 16. Samoświadomość to źródło olbrzymiej siły 235
Rozdział 17. Koncentracja 249
Posłowie. Ściąga na przyszłość 283
Podziękowania 294
Przypisy 299