reklama - zainteresowany?

Zachowania konsumentów a kształtowanie się ceny dóbr używanych na rynku elektronicznym - Onepress

Zachowania konsumentów a kształtowanie się ceny dóbr używanych na rynku elektronicznym
ebook
Autor: Łukasz Zakonnik
ISBN: 978-83-8088-935-4
stron: 250, Format: ebook
Data wydania: 2019-07-18
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 19,08 zł (poprzednio: 22,45 zł)
Oszczędzasz: 15% (-3,37 zł)

Dodaj do koszyka Zachowania konsumentów a kształtowanie się ceny dóbr używanych na rynku elektronicznym

Tagi: E-biznes | Sprzedaż

Dobra używane, czyli kiedyś przez kogoś posiadane i ponownie odprzedawane, dość długo znajdowały się na marginesie handlu. Przełomem stał się rozwój handlu elektronicznego pomiędzy osobami fizycznymi, m.in. na aukcjach internetowych czy portalach ogłoszeniowych. Możliwość globalnego handlu dobrami używanymi uwypukliła problem właściwego określania ich ceny. Autor publikacji przeanalizował zakończone transakcje na wiodącym polskim portalu aukcyjnym w kontekście ceny końcowej, a jako jeden z najistotniejszych czynników wpływu przyjął szeroki zakres obserwowanych zachowań kupujących. Efektem podjętych badań są modele kształtowania się ceny końcowej dóbr używanych, zaimplementowane w ramach autorskiego systemu informatycznego.

Dodaj do koszyka Zachowania konsumentów a kształtowanie się ceny dóbr używanych na rynku elektronicznym

 

Osoby które kupowały "Zachowania konsumentów a kształtowanie się ceny dóbr używanych na rynku elektronicznym", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat
  • Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci
  • Blitzscaling. Ścieżka błyskawicznej ekspansji firm
  • Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach

Dodaj do koszyka Zachowania konsumentów a kształtowanie się ceny dóbr używanych na rynku elektronicznym

Spis treści

Zachowania konsumentów a kształtowanie się ceny dóbr używanych na rynku elektronicznym eBook -- spis treści

Wstęp      9

 

Rozdział 1. Modele ebiznesu a możliwość określania ceny dóbr używanych  21

1.1. Wprowadzenie        21

1.2. Era Internetu, informacji i wiedzy   21

1.2.1. Informacja i wiedza           22

1.2.1.1. Rodzaje wiedzy               24

1.2.1.2. Zarządzanie wiedzą        25

1.2.2. Nowe społeczeństwo i nowoczesne formy handlu            26

1.2.2.1. Rynek elektroniczny      30

1.3. Relacje i modele e‑biznesu               31

1.3.1. Relacje e‑biznesu              33

1.3.2. Topologia modeli e‑biznesu          43

1.4. Model e‑biznesu dla dóbr używanych         46

1.4.1. Model aukcyjny   51

1.4.1.1. Rodzaje aukcji  53

1.4.1.2. Kryteria podziałów aukcji            54

1.4.1.3. Podstawowe sposoby wpływu na proces licytacji na aukcjach  55

1.4.1.3.1. Programy do automatycznego składania ofert w licytacji, w określonym czasie jej trwania     55

1.4.1.3.2. Rola marketingu w promocji oferty aukcyjnej               56

1.4.1.3.3. Mechanizmy nieuczciwej konkurencji               58

1.5. Podsumowanie       59

 

Rozdział 2. Zachowania konsumentów wpływające na możliwość określania ceny dóbr używanych     61

2.1. Wprowadzenie        61

2.2. Konsument jako podmiot rynku      61

2.2.1. Pojęcie konsumenta         61

2.2.2. Zachowania konsumenta                64

2.2.3. Zachowania konsumenta a proces podejmowania decyzji              67

2.2.4. Cena i dochód – uwarunkowania konsumpcji       70

2.2.4.1. Wpływ dochodu na popyt          70

2.2.4.2. Wpływ ceny na popyt   71

2.2.4.3. Zachowania typowe i anomalie                72

2.2.5. E‑konsument       74

2.3. Dobra           79

2.3.1. Usługi, e‑usługi   80

2.3.2. Dobra używane – istota i znaczenie w handlu       81

2.4. Modele zachowań konsumenta      84

2.4.1. Rodzaje modeli zachowań konsumenta   84

2.4.2. Modele proste zachowań konsumenta    86

2.4.3. Modele złożone zachowań konsumenta 91

2.4.3.1. Główne modele strukturalne    91

2.4.3.2. Pozostałe modele złożone         98

2.4.3.3. Modele złożone – podsumowanie         109

2.5. Ryzyko konsumenta             109

2.6. Schemat kształtowania się ceny dóbr używanych   114

 

Rozdział 3. Modelowanie ceny dóbr używanych             121

3.1. Wprowadzenie        121

3.2. Sposób realizacji badania    123

3.2.1. Metodologia badania        124

3.3.1. Kategorie sprzedawanych dóbr na portalu             129

3.3.2. Określenie zmiennych      131

3.3.2.1. Opis kluczowych zmiennych      135

3.3.2.1.1. Cena  135

3.3.2.1.2. Czas   137

3.3.2.1.3. Kupujący         137

3.3. Podstawowa charakterystyka uzyskanych danych 129

3.4. Modele cen dóbr używanych sprzedawanych na portalu aukcyjnym            137

3.4.1. Dla Dzieci – Odzież – Bielizna         138

3.4.2. Dom i Ogród – Wyposażenie – Pościel, koce          139

3.4.3. Gry            140

3.4.4. Kolekcje – Medale i Odznaczenia                142

3.4.5. Kolekcje – Pamiątki PRL‑u             143

3.4.6. Komputery – Laptopy       144

3.4.7. Książki – Literatura Piękna i Faktu               145

3.4.8. Książki – Naukowe i Popularnonaukowe 146

3.4.9. Porcelana               148

3.4.10. Rękodzieło          149

3.5. Ocena wpływu określonych charakterystyk na cenę końcową dóbr używanych      150

3.5.1. Ocena wyników uzyskanych w estymacji KMNK/WMNK 150

3.5.2. Ocena wyników uzyskanych w estymacji kwantylowej    155

3.6. Usprawnienia modelu kształtowania się ceny dóbr używanych       157

3.6.1. Założenia budowy systemu informatycznego       157

3.6.2. Dane wejściowe  158

3.6.3. Okno główne programu  160

3.6.4. Uwagi końcowe   161

 

Zakończenie      163

 

Załącznik 169

Abstract  233

Bibliografia         237

Od Redakcji       247

Dodaj do koszyka Zachowania konsumentów a kształtowanie się ceny dóbr używanych na rynku elektronicznym

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.